K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2013, 08:13   #1
KjeldP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
KjeldP er ny på vejen
Fra FTP til fleks ??

Hej med jer

Jeg blev den 1-2 - 2012 tilkendt førtidspension, grundet neurologisk sygdom, uden mulighed for forbedring. Men..........læger mv kan tage fejl, og på trods af de dystre udsigter, er jeg nu med den rette behandling i forbedring, og det er jo fantastisk.

Nu kommer vi så til mit egentlige spørgsmål: Hvordan er jeg stillet, hvis jeg ønsker at komme i betragtning til et fleksjob ?? har nu i et par måneder haft en 4 - 8 timer om ugen, i et fritidsjob hos min tidligere arbejdsgiver, så lidt arbejdsevne er der jo.
Vil jeg være bedst stillet ved at fortsætte som FTPér med et lille job ved siden af, eller er det ikke bedre at forsøge at blive visiteret til fleks ??

Vil jeg skulle hele møllen igennem arbejdsprøvning mv.

Mvh
Kjeld
KjeldP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 12:36   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er kun én der kan råde dig, og det er din sagsbehandler.

Du kan ikke danne klarhed, hvor der ingen klarhed findes. Alle sager er forskellige, alle tilkendelser er bygget op om forskellige problemstillinger, i lige så forskellige ressourceprofiler, på baggrund af forskellige lægeudtalelser for forskellige diagnoser, der igen giver forskellige rest arbejdsevner.

Din sagsbehandler vil oplyse dig, at din førtidspension kan frakendes, hvis du får en arbejdsevne, hvor du kan blive delvist selvforsørgende via et fleksjob. Man må ikke kunne blive delvist selvforsørgende via et fleksjob, når man modtager førtidspension.
Du har oplysningspligt såfremt du mener du kan blive delvist selvforsørgende.
Fleksjob kan vare fra 1 time om ugen op til 37 timer.

Du kan forsøge at få gjort pensionen hvilende, dvs at du ikke modtager pension når du arbejder. Men denne aftale skal du have på SKRIFT, der skal stå sort på hvidt, at pensionen er gjort hvilende, ellers står du pludselig med røven i vandskorpen.

Går du fra førtidspension til Fleksordning, så er du fleksjobber og skal som flekser udredes igen, hvis du pludselig mister fodfæste og gerne vil på førtidspension igen.
Der er ingen blid overgang, og slet ikke, når det allerede én gang er bevist, at dine læger har taget fejl af din situation.

Fleks 1 time om ugen kan blive din skæbne, med ledighedsydelse, og alt bøvlet med at beholde retten til ledighedsydelse....

Hvis du kommer på fleksordningen, skal du jo også huske, at du vil stå fælt hvis du mister jobbet!! Så kommer du om bag i køen sammen med de 17.000 andre ledige.

Så derfor, få en tid hos sagsbehandleren og find ud af sammen, hvad du gør, og hvad de vil godkende af aftaler. Du skal have alle aftaler på skrift.

Håber du finder en løsning du vil have det rigtig godt med, og som giver dig præcis hvad du ønsker for fremtiden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks.nu Risa Nyt om loven 8 04-02-2013 12:28
Fra FTP til FLEKS.. Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-12-2012 21:56
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Fleks i 5 år? Stinschen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 13-04-2011 09:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension