K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 16:30   #1
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Hva nu lille du...

Jeg er ved at søge pension og ved ikke, hvor jeg er i processen.
Sagsbehandleren er ved at forberede en §18.

Hun har resultat diverse arbejdsprøvninger, der slet ikke gik. Så sagde hun, at hun ikke ville gøre mere før hun havde fået statusattest fra psykiater. Det har hun så nu, den siger arbejdsprøvning vil forværre min situation. Så har hun den første psykiatrisk udredning. Så har hun helbredsundersøgelsen fra lægen.

Så mangler hun en opdateret ressourceprofil, skal hun lave den eller hvad?

Hvornår skal lægekonsulenten ind over?

Og hvad sker det så? Hvad er næste skridt?

Er der nogen, der kan hjælpe?
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 16:42   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
J
Så sagde hun, at hun ikke ville gøre mere før hun havde fået statusattest fra psykiater. Det har hun så nu, den siger arbejdsprøvning vil forværre min situation.
Så mailer du sagsbehandleren, skriver, at du er orienteret om, at hun nu har modtaget den ønskede statusattest fra psyk., og hvad skal der så ske nu?

Ja, medmindre hun er kommet i tanker om, at der mangler flere oplysninger i din sag, så skal hun skrive rp'en, sammen med dig.

Bed om aktindsigt (formular findes under "Nyttige links"), tjek at der er hvad der skal være (resultater fra arb.prøvning og div. lægepapirer og evt. andet), sådan at du ved, at der er hvad der skal være til en fp-sag.

Hvis du så på et tidspunkt begynder at føle dig syltet, og forudsat at du ikke er på sygedagpenge eller ledighedsydelse, så kan du søge pension i henhold til §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Hvis du gør det må sb kun gøre en eneste ting inden hun sender sagen til pensionsnævnet, og det er at gøre rp'en færdig.

Når du så har modtaget rp'en kan du finde oplysninger om proceduren her på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 12:01   #3
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg har ringet og lagt en besked og sendt hende to mails, efter hun har haft statusattesten i en uges tid, og hun reagerer ikke.

Jeg har bedt om agtindsigt og fik tilsendt lidt af hvert, noget jeg dårlig vidste, hvad var, dele af noget andet og resten var der ikke.

Agtindsigt fra sagsbehandler gælder det også papirer fra læge, psykiater og reva-steder?

Hannah
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 12:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Agtindsigt fra sagsbehandler gælder det også papirer fra læge, psykiater og reva-steder?

Hannah
Ja, hvis kommunen har indhentet oplysninger fra læge og psyk. skal de også med i aktindsigten, og reva-vurderingen bør de jo have, da det vel er kommunen der har sendt dig til Reva.

Hvis der findes lægeoplysninger, som kommunen ikke har kendskab til, kan du få dem fra den læge/det sygehus der har oplysningerne liggende.
Og så kan du aflevere kopi af den på kommunen, men husk at få en kvittering på, at de har modtaget dem.

Hvis sb ikke har besvaret dine mails efter 2 uger synes jeg du bør klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 14:21   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg vil bare lige anbefale dig at ringe til kommunen og spørge, hvornår din sagsbehandler har telefontid. Jeg skal ikke kunne sige om det også fungerer sådan der hvor du bor, men på mit jobcenter har sagsbehandlerne telefontid mellem 13 og 14.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 14:45   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg vil bare lige anbefale dig at ringe til kommunen og spørge, hvornår din sagsbehandler har telefontid. Jeg skal ikke kunne sige om det også fungerer sådan der hvor du bor, men på mit jobcenter har sagsbehandlerne telefontid mellem 13 og 14.
Hvad der bliver aftalt/lovet i en tlf.samtale kan ikke senere bevises, derfor anbefales det, at have skriftlig kontakt med sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 19:00   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså, jeg har og rykker ofte mine sagsbehandlere for status, så Hanna det skal du ikke blive overrasket over, at skulle gøre. Du rykker bare og føler du at "nu må hun da kunne svare", så rykker du igen og igen. Desværre, der er ingen kære mor.

Jeg har i 2 omgange haft min sag inde over lægekonsulenten og er igang med den tredie Det er noget underligt noget for han er bare sådan en der vurdere hvad han ville gøre hvis det var ham er sad med "min" sag. Fx. kunne han ikke helt forstå hvorfor jeg havde fået kognitiv terapi, da han umiddelbart mente at man ikke her taler om grænsesætning. Og så kan han ikke lige forstå hvorfor jeg så brat gik ned med flaget i 2006.

Senest har han spurgt efter behandlngs muligheder og det er det han pt. skal vurdere om hvorvidt dette er blevet behandlet optimalt hidtil.

Faktisk føler jeg meget at det er lægekonsulenten, der bestemmer den videre vej, siger han ok, vil jeg tro at rp. kan laves, ja og så derefter er det vel op til de forskellige nævn at beslutte. Men har jeg lkéns ord på min side, tror jeg at jeg/man er nået langt .

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 20:54   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Altså, jeg har og rykker ofte mine sagsbehandlere for status, så Hanna det skal du ikke blive overrasket over, at skulle gøre. Du rykker bare og føler du at "nu må hun da kunne svare", så rykker du igen og igen.
Hvis sb ikke har besvaret 1. rykker efter 14 dage, så mener jeg, at man bør klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 22:23   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Enig.

Den har jeg også brugt af og til, denne gang er jeg dog ikke meget for at rykke. Min nyeste sagsbehandler som ellers har været hurtigt til at svare sagde at det normalt tager 14 dage inden man hører fra lkén??? Det har jeg så endnu ikke oplevet, men jeg må hellere rykke for svar igen i næste uge.

Kender du ikke det fra din sag Vovse ?, At ind i mellem er man angst for svaret ? Ved godt, at det ikke er det der er essensen af indlægget, Hanna, du skal bare rykke og fint nok i en pæn tone, man har jo krav på et svar.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 22:42   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kender du ikke det fra din sag Vovse ?, At ind i mellem er man angst for svaret ?
Hmmm, egentlig ikke.

I de sidste par år af min sag (efter at jeg selv havde sat mig ind i tingene) var jeg meget målrettet, og gal.

For mig handlede det om, at holde sb til ilden, for de skulle dælme ikke løbe om flere hjørner med mig.

I den periode skrev jeg en del klager til jobcenterchefen, og hver eneste gang med positivt resultat, for jeg havde jo ret.

Hvis der er hold i det man er utilfreds med, mener jeg ikke, at man skal være bange for at klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ét lille ord..... Chas Alt det andet 22 27-06-2012 19:57
En lille bøn! Peppe Dit og Dat 8 10-02-2011 07:01
Et lille suk. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-10-2009 11:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension