K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2012, 14:04   #21
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg har nu aldrig haft et behov for at lyve eller lave om på tingene, og sikkert i modsætning til Østerbro eller frkM (repræsentanter for begge sider, intet andet) så ved jeg da godt, at mange gange så har kommunen pligt til, at forhale eller udtrykke sig med en anden agenda end de mener, det noget med kommunikationen som går lidt i stykker mange gange i mellem kommunen og borgeren, for jo, havheks skal vise hvorfor, og det ikke rigtig at havheks skal tage en kopi af præcis alt sin medicin eller om hun faktisk HAR både købt og spist sin medicin, der står UDTRYKKELIG at man "bare" skal PÅVISE hvad og hvorfor eller hvor meget man tager af en given medicin, om det er "vandmanden" der købt og spist medicinen er der ikke nogen lov for eller imod, men MANGE TROR det er sådan, det også derfor det går galt i mellem kommunen og borgeren..
Mit e.k.s.p viser meget godt, hvorfor det kan gå så galt.. DESVÆRRE 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 14:17   #22
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Jeg er lidt usikker på om jeg forstår problemstillingen korrekt men jeg læser det som om du har søgt om hjælp til betaling af medicinudgifter.

Det er ikke en kopi af recepten der er brug for. Det er en specifikation af dine medicinudgifter. Det er en helt normal fremgangsmåde at der ifm. ansøgning skal vedlægges dokumentation for medicinudgifterne. Apotekerne laver rigtig mange af disse specifikationer så jeg kan ikke forstå at de ikke har været klar over at det har været sådan en du skulle have.

På din bon kan man nederst se din CTR-saldo og dermed se hvad din medicinudgift har været - måske vil dette være tilstrækkeligt dokumentation i din kommune.

Vil lige gøre opmærksom at ifm din ansøgning skal huske at gøre opmærksom på om du er medlem af Sygesikringen Danmark. Hvis du er det skal du dokumentere hvor meget tilskud du har fået.


God dag
ja her er helt enig med dig

det er ikke selve recepten men udgifterne der er nødvendig

men selv i dette tilfælde kan anmodning om hjælp til økonomi og oplysninger forsvinde i hullet indtil de ikke mere er aktuelle
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 14:39   #23
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Bananen (herligt nick som jeg smiler af hver gang jeg ser det):

Måske er det bare fordi jeg ikke kan alle funktionaliteter på sundhed.dk - kan man se hvilke medicinudgifter man reelt har afholdt?

I ansøgnings øjemed er det ikke nok at lægen har ordineret medicinen - man er altså nødt til at dokumentere at man rent faktisk har indkøbt medicinen. Hvorvidt man så vælger at tage medicinen er jo helt op til den enkelte.

Jeg bryder mig bestemt ikke om den måde hvorpå kommunen har brugt dine oplysninger fra sundhed.dk. Godt du selv gjorde opmærksom på deres vildfarelse. Jeg gad nok vide hvorfor de har taget det ilde op.

Østerbro:

Ja, sagsbehandlingstiden kan nogle gange være uanstændig lang. Desværre! Det skyldes ofte de dårlige arbejdsvilkår som mange socialrådgivere arbejder under - men det kan borgeren jo ikke rigtig bruge til noget når de venter på en afgørelse.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 22-06-2012 kl. 14:45.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 15:35   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Ja, sagsbehandlingstiden kan nogle gange være uanstændig lang. Desværre! Det skyldes ofte de dårlige arbejdsvilkår som mange socialrådgivere arbejder under - men det kan borgeren jo ikke rigtig bruge til noget når de venter på en afgørelse.
FrkM, socialrådgivere ser vi extremt sjældent (personligt har der været én soc.rdg. i Jobcenterregi inde over min 12-årige sag og dér blev der handlet kompetent og hurtigt).

Så når du læser ordet sagsbehandler på K10 kan du kun sjældent sætte lighedstegn med socialrådgiver, desværre.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 18:05   #25
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Skynder mig lige at tage den bagfra 
Som Carmen skriver så er det nok en af de værste grunde til at der sker misforståelser, pga deres udd, har selv prøvet at havde 9 forskellige mennesker på min sag ($100) i løbet af 11 måneder (simpelthen pga de stoppede eller blev forflyttet) at det går galt med en der måske kun er socialformidler, eller en anden titel er bare ikke altid sådan, i den sag jeg snakker om, der var de 4 socialrådgivere og de var sørme ligeså langt ude, angående hvad DE TROEDE DE HAVDE KRAV PÅ, nu vi så heldige at vi kan printe ud fra kommunens maskiner, så der har jeg fra starten af været meget konsekvens, og printet lovgivningen/bekendgørelser ud, mens de står der  selvom de siger NEJ NEJ det gør jeg fordi jeg så kan påvise at kl et eller andet der jeg udskrevet den og den lov/bekendelse, så de ikke kommer 4 uger efter og siger Øøøh det også rigtig men nu er klagefristen over, det nummer har de også lavet..
FrkM
Ja du kan se ALT, det så frygtelig, at jeg kan se at jeg tog underbukser på, den 11 nov 1999 kl 930 og jeg blev indlagt på Dronninglunds sygehus kl 1145 (bor altså på Amager) derefter kan jeg se hvad jeg har lavet, ædt af piller, hvorfor, hvordan, hvornår, hvad man ikke har gjort og hvad man har gjort, hvad andre har gjort og hvad de ikke gjort...
Du kan tjekke enkelte ting i din sygehistorie, og det eneste du skal er, at havde en nemid konto..
Jeg glæder mig til, når man vil kunne se, de samme ting hos ens kommunen, altså hvad de finder på og skriver til hinanden, men der vil nok være stærke kræfter som vil forhale dette desværre 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 18:28   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Skynder mig lige at tage den bagfra 
Så så kære Banan....nu skal det altså forgå ordentligt her på K10

Andet som ellers intet har med trådens emne at gøre....er at det med sagsbehandlere og deres dårlige arbejdsforhold....det kan vi desværre ikke bruge til noget...som FrkM rigtigt nok skriver...

Men man fatter jo ikke at de som en selvstændigt gruppe....ikke gør noget ved det...

Alle andre grupper i samfundet kæmper for bedre forhold på deres arbejdsplads...sygeplejesker, skraldemænd osv osv.....bare ikke sagsbehandlere...mærkeligt...

Det gør ihvertfald at sagsbehandlere bestemt IKKE har lov eller ret til at bruge dette som en undskyldning til noget som helst....hverken lange tidsfrister, ulovligheder eller andet som ellers kan ødelægge folks liv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 20:07   #27
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Webmaster nu er tråden jo "mærkelige krav" Så kravet er jo også at når kommunen kræver noget, om det mærkeligt eller ej, så er det jo godt for andre, at vide de kan finde de oplysninger, f.eks på sundhed.dk, om det er mærkeligt at havde det krav, at dem der kræver noget, også har lov hjemmel til de krav de kræver, samt at vi som borgere jo også har det krav at de kender lovgivningen, i stedet for som det sker mange steder, at de bare kræver noget mærkeligt... 
Til det første du skriver, så kunne jeg da godt tænke mig at vide hvad du tænker på 
For jeg svarede jo først Carmen og så frkM, og det var for at alle kunne følge med, eller det var nemmere for mig 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 20:13   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var simpelthen bare en joke...åbenbart dårlig....siden du ikke forstod den...

Du ved....en banan der lige vil skynde sig at tage den bagfra...hmmmm tror ikke jeg skal forklare den yderlig....he he jeg er bare ked af at du ikke lige kunne se det sjove i det du havde skrevet...

Der var intet ondt i det jeg havde skrevet...det skulle havde været sjov...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 20:37   #29
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
HA HA rolig nu, jeg havde sørme set din smileys  Men tænkte bare vi alle sammen havde fået givet havheksen svar, så derfor havde jeg et "mærkelig krav" om at se dig vride dig og fortælle hvad du tænkte på 
Så den var opfattet i resterne af min mærkelige hjerne 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 20:39   #30
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
det var en genpart af recept de ville have ... de har fået ekspiditions liste... så sku det være på plads...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
mærkelig sagsbehandler pedo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-08-2011 22:07
En mærkelig situation CHNEVIDE Alt det andet 32 19-09-2010 15:49
Flexteam mærkelig afgørelse Skovgård Din historie 1 06-10-2007 08:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension