K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2012, 15:52   #21
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja det kan du godt, men du kan ikke få en krone hvis du ikke er raskmeldt og derved opfylder kravet om at stå tilrådighed for arbejdsmarkedet

så hvis du regner med med at blive 100 procent rask, kan du godt stå der
men hvis ikke, så er det spild af penge.
du kan godt være medlem af en fagforening, uden af være medlem af en A-kasse.
hvis du bliver tildelt fleks, har du heller ikke noget og bruge en A.kasse til
Tak for svar. Jeg bliver ikke 100% rask, men jeg tænker bare, at det kan have betydning, at være i en A-kasse og have dagpengeret (hvis jeg ikke var syg!) hvis jeg nu bliver tildelt et fleksjob. Er der ikke to forskellige takster af ledighedsydelse, en lig bistand og en anden ca. svarrende til dagpenge?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 15:54   #22
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Når og hvis du afklares til Flexjob så har det stor betydning om du er i Akassen

for er du det vil du få ledighedsydelse,som er omkring det samme som dine sygedagpenge-i alt din ledige tid under ferie ,og du kan frit tage på rejsei udlandet. Noget mere frit end på kontanthjælp.

Har en datter der er sygemeldt på grund af ryggen ,sener også gravid,men på barsel nu og da hun ikke er i Akassen hedder det baresel på kontanthjælp.

Det er vigtigt at du bliver ved med at betale til den,til du er afklaret,men kontakt dem om du kan få nedsat kintigentiget mens du er sygemeldt,det har min søn fået men det vist kun nogle måneder af gangen,men hvad der er sparet er jo tjænt.

Fagforeninges kontigentet,kan være godt at have ,eks. hvis ens sag ikke går som man havde forventet ,kan man be om at få bisider der fra til at se papir og evt. med til møderne også.
Jeg kan se at du har svaret også på mit spørgsmål. Tak for svar.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 08:44   #23
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Question Mere

Jeg har stadig ikke fattet det

Jeg opfylder også det sidste krav til sygedagpenge - jeg var i helt almindeligt lønnet job indtil min sygemelding og havde været det i over 1 år.

Jeg er IKKE medlem af A-kasse og fagforening samme sted - derfor er det meningsløst at "se det under et".

Jeg kommer ALDRIG til at melde mig ledig og stå fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg er økonomisk rigtig meget på hælene - jeg har 1000,- kr tilbage når de faste udgifter er betalt, så de 500,- kr. som jeg betaler til A-kassen kunne godt bruges til andet.

Så jeg kunne rigtig godt tænke mig et svar der passer lige præcis til mig og min situation.

Og ikke for at være en strid kælling - men jeg sætter stor pris på svar = fakta og ikke "jeg tror ..."
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 22:09   #24
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej GitteL

Nu er vi ikke socialrådgivere, med uddannelse inden for denne lovgivning, alle sammen herinde, de fleste af os er syge og/eller handicappede mennesker, som sidder og søger på nettet for at for at hjælpe dig med at finde det svar du søger og ellers fortæller vi om egne erfaringer.

Hvis du vil have fakta på bordet, må du enten søge på nettet selv, have mere tålmodighed og håbe nogen kender det rigtige svar eller ringe til kommunen og høre dem ad. Håber du får det svar du leder efter.

Hilsen Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 06:46   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
- så vil i ikke være søde og skære det ud i pap for mig ?[/B]

Jeg får jo sygedagpenge fordi A-kassen har fortalt kommunen at jeg er berettiget til dagpenge - så har jeg vel ikke mere at bruge A-kassen til.
Og så betaler de så dine sygedagpenge.

Er du ikke medlem-har de ikke pligt til at betale sygedagpenge,men kontanthjælp,det var hvad jeg fik af vide under min sygedagspenge periode..

Men ellers kan du jo be om at få på skrift fra komunen om det er en nødventighed at du er i Akassen for at få dine sygedagpenge også hvis de skal forlænges yderliger.

Og med den nye reform som er på vej ville jeg abslut vente med at melde mig ud.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 09:07   #26
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Smile Mere

Fair nok - det var altså heller ikke for at være en bitch

Jeg er selvfølgelig glad for alle jer der gider svare

Jeg skal vist lige finde mig til rette herinde og finde ud af hvad forummet er beregnet til - det er selvfølgelig et super fantastisk sted for forståelse, støtte og opbakning og det er da guld værd

Jeg synes bare jeg havde læst mange tråde herinde med super gode faktuelle svar
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 10:30   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Jeg synes bare jeg havde læst mange tråde herinde med super gode faktuelle svar" citat.

Ja, man det kræver jo at nogen kender disse svar, ellers bliver det jo en gættekonkurance!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 15:31   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis du vil finde gamle tråde,så brug søg øverst på siden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 06:59   #29
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Jeg har stadig ikke fattet det

Jeg opfylder også det sidste krav til sygedagpenge - jeg var i helt almindeligt lønnet job indtil min sygemelding og havde været det i over 1 år.

Jeg er IKKE medlem af A-kasse og fagforening samme sted - derfor er det meningsløst at "se det under et".

Jeg kommer ALDRIG til at melde mig ledig og stå fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg er økonomisk rigtig meget på hælene - jeg har 1000,- kr tilbage når de faste udgifter er betalt, så de 500,- kr. som jeg betaler til A-kassen kunne godt bruges til andet.

Så jeg kunne rigtig godt tænke mig et svar der passer lige præcis til mig og min situation.

Og ikke for at være en strid kælling - men jeg sætter stor pris på svar = fakta og ikke "jeg tror ..."

Du har jo fået svar... -se #12, -brug det, eller

Og, der er kun 1/én i denne verden der kan give dig svar på om Du skal melde dig fra A-kassens tryghed... -og det er dig selv(og kun dig selv) -der kender dine fremtidsdrømme osv., og der er pt. alt for meget økonomi i forbindelse med A-kassen, der har indflydelse på ens fremtidige muligheder for et ordentlig liv


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 16:38   #30
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Bliv!! Bliv helt ind til din sag helt er i hus, jeg meldte mig ud da jeg kom på pension, dumt!! Da min sag kørte ved ask, og jeg fik brug for advokat hjælp... Mit råd, meld dig ikke ud, før du har totalt styr på ALT
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension