K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2010, 15:48   #11
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Kære alle

Tak for svarene, de økonomiske fordele kan jeg absolut ikke få øje på,måske fordi jeg får kontanthjælp som enlig forsøger for 2 børn er der ikk den store forskel. Jeg har tidligere i mit sygedomsforløb været uden indtægt i 2 md, af forskelige årsager.. måske først og fremmest sygdom, flytning imellem 2 kommuner og manglende energi til at kæmpe.
Lidt senere i det forløb,klagede jeg over de mdr. hvor jeg ikke havde haft nogen indtægt og fik medhold. Jeg fik INTET ud af de 2 md. da regneskabet hos kommunen viste at jeg havde fået for meget i kontanhjælp og sjovt nok dækkede det lige præcis de 2 md. uden indtægt.

måske min fejl,men orkede sgu ikk at kæmpe og de blev til et skuffet ; nå.. ok


De sociale forskelle..ja de er der jo absolut, det er jo pænere at sige man er på sdp. end kontanthjælps modtager
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 17:08   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis man er blevet syg og komme på sygedagpenge har man alligeved chancer til at forbedre sin situation, både socialt og økonomisk.
På kontanthjælp har man næsten ingen chancer til at forbedre sin situation, man stagnerer eller falder dybere i hulet, både socialt og økonomisk.

Som enlig mor til to børn i en lejebolig få du nok mere ud af kontanthjælpen end hvis du har været på sygedagpenge. ( uden børn i en ejerbolig )

Jeg tror at det er netop den form for økonomiske spekulationer, som gå folk som er i arbejde på nerver. Og det kan jeg da godt forstår.

Sidst redigeret af Karo; 27-11-2010 kl. 17:14.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 09:56   #13
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Bliver lige nødt til at følge op på denne tråd..

Jeg opdagede ved et tilfælde at det fra kommunen var indberette til skat at jeg havde fået ca. 400.000 i ydelser fra dem ( det er så penge der ikke har været forbi, min konto).

Det gav mig lidt fornyet energi, til at få ringet til sdp. for at hører hva det nu var for noget, jeg har rundt regnet ringet 70000 gange, mailet, talt pænt, hidset mig op m.m. intet har haft den ønskede effekt. En dag får jeg fat på en som virkelig gerne vil hjælpe ;0 og hun kan fortælle mig at der ikke har været nogen sagsbehandler på min sag i 6 mdr. hvorfor der intet er sket.

Jeg undres, hvordan kan det lade sig gøre ? og har kommunen overhovedet ingen juridiske forpligtelser overfor os borgere ?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 11:20   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Selvom du har to børn, kan det sagtens give en forskel på 1000,- om måneden at være på sygedagpenge, i forhold til kontanthjælp, når man rammer loftet efter 6 mdr..

Særligt hvis man har en dyr husleje og er vant til at få max boligsikring...

De 400.000 lyder da helt til grin... specielt når man tænker på at der er udbetalingsloft på et betydeligt mindre beløb...

Men gå til SKAT med dine udbetalingsmeddelser og få styr på dit skattekort...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 22:50   #15
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Selvom du har to børn, kan det sagtens give en forskel på 1000,- om måneden at være på sygedagpenge, i forhold til kontanthjælp, når man rammer loftet efter 6 mdr..

Særligt hvis man har en dyr husleje og er vant til at få max boligsikring...

De 400.000 lyder da helt til grin... specielt når man tænker på at der er udbetalingsloft på et betydeligt mindre beløb...

Men gå til SKAT med dine udbetalingsmeddelser og få styr på dit skattekort...
Ja det virker helt skørt, enhver kan da regne ud at det er umuligt at optjene, det som sygemeldt kontanthj. modtager. forøvrigt har jeg aldrig tjent så meget .. heller ikke de jeg arbejdede.

Jeg har afvist at godkende det høje beløb hos skat, og har bedt den nye sb. om at finde ud af det, for man kan ikke snakke med dem som sidder i regnskabsafd. hos kommunen

Jeg har en dyr husleje og får ca. 3000,. i boligsikring, jeg ved ikke om det er max.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 23:54   #16
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Bliver lige nødt til at følge op på denne tråd..

Jeg opdagede ved et tilfælde at det fra kommunen var indberette til skat at jeg havde fået ca. 400.000 i ydelser fra dem ( det er så penge der ikke har været forbi, min konto).

Det gav mig lidt fornyet energi, til at få ringet til sdp. for at hører hva det nu var for noget, jeg har rundt regnet ringet 70000 gange, mailet, talt pænt, hidset mig op m.m. intet har haft den ønskede effekt. En dag får jeg fat på en som virkelig gerne vil hjælpe ;0 og hun kan fortælle mig at der ikke har været nogen sagsbehandler på min sag i 6 mdr. hvorfor der intet er sket.

Jeg undres, hvordan kan det lade sig gøre ? og har kommunen overhovedet ingen juridiske forpligtelser overfor os borgere ?
UHA UHA - kender det godt, da jeg i sin tid fik sdp - gik jeg til møder og lavede aftaler med min daværende sagsbehandler, desværre skrev sagsbehandleren ikke noget ned i min sag, hverken at jeg havde været til møde, eller de ting vi aftalte. Det eneste jeg fik ud af det var en undskyldning og kort efter stoppede de så mine sdp. Surt show.

Jeg kom så på kontanthjælp, eller rettere sagt jeg fik ikke noget, er lykkelig gift og min mand vil ikke skilles heldigvis. Ulempen er bare at får man ingen kontanthjælp, så får man faktisk heller ingen anden hjælp til at komme videre. Så det er ikke løkken at være der. Økonomisk har vi da klaret os, det er bare surt at jeg ikke sådan lige kan komme videre, når jeg er parkeret her.

Heldigvis har jeg så efterfølgende vundet min klagesag over min kommune, og er "måske" igen tilbage til sdp-systemet med tilbage virkende kraft. Venter og ser, ved aldrig med min kommune.

/ayaa
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 00:07   #17
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg håber det bedste for dig, men i guder hvor er det dog kompliceret.. at blive kastet rundt og ingen ved rigtig noget og alle henviser til forskellige
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvaltningslovens §21-fordele og ulemper? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 19-03-2011 12:10
fordele og ulemper keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-01-2011 20:18
Fra Sygedagpenge / Kontanthjælp King8900 Alt det andet 8 22-10-2010 21:43
sygedagpenge / kontanthjælp bullermus Dit og Dat 14 15-04-2009 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension