K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2010, 09:53   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Skal de overholde opfølgningssamtaler ved sygemelding?

Jeg er sygemeldt fra aktivering frem til nytår af den grund, at mine stresssymptomer blussede vildt op.

Jeg falder for varighedsbegrænsningen pr 28/2 og jeg kan mærke at det slet ikke er godt for min stress at der ingen planer er lagt ifht fremtiden og min fornemmelse er, at kommunen blot afventer tiden går hvorefter de giver mig en flad fod i bagperonnen.

Jeg skulle efter planen om opfølgning hver 4. uge have været til samtale med en sagsbehandler på kommunen igen her midt i december (jeg er igen overgået til kommunen efter at have været parkeret i en af deres udlicitereinger i 12 uger) men jeg har intet hørt fra dem. Kan det være pga min sygemelding fra aktivering eller har de stadig pligt til at indkalde til statusmøder trods sygemelding?

Sidst redigeret af Håber; 22-12-2010 kl. 10:38.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 10:56   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Håber.

Jeg forstår til fulde det ikke er godt med uvished og manglende planer, når du har stress. Oplever selv det samme. Men dette møder man desværre meget lidt forståelse for.

Jeg går ud fra, at det er på baggrund af din læges udtalelse, at du er blevet kontraindiceret vedr. aktivering, men dete brude bestemt ikke hindre dem i opfølgningssamtler med dig.

Har du RP på plads og aktindsigt? Nødvendige lægeattest indhentet og ikke over 3 mdr. gamle?

Ikke for at gøre dig yderligere stresset, men al ting tager tid i dette system, og ovenstående er centralt for en evt. forlængelse og handleplan. reelt er der jo kun 2 mdr. til 28.2.11.

Jeg ville ringe og lave en aftale, snarest muligt til lige efter nytår m. SB, så disse ting kan komme på plads.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 12:03   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
aktivering og sygedagpenge, samt opfølgningssamtaler
er fordi der er kommet regler efter januar 2010

har aldrig selv været i aktivering på sygedagepenge eller været til opfølgningssamtaler
kun en arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 12:36   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sæt dig ind i følgende....

Kære Håber

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Samta...2010_11_57.pdf

og tag indholdet op til næste samtale eller henvis din sagsbehandler om reglerne.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 21:33   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Peter jeg vil kigge på linket - tak for det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Håber.

Jeg forstår til fulde det ikke er godt med uvished og manglende planer, når du har stress. Oplever selv det samme. Men dette møder man desværre meget lidt forståelse for.

Jeg går ud fra, at det er på baggrund af din læges udtalelse, at du er blevet kontraindiceret vedr. aktivering, men dete brude bestemt ikke hindre dem i opfølgningssamtler med dig.

Det er præcis derfor
Har du RP på plads og aktindsigt? Nødvendige lægeattest indhentet og ikke over 3 mdr. gamle?

De har netop indhentet en specifik lægeattest i november - første gang de henter noget fra min læge overhovedet. Status fra psykolog er fra i sommers. Det er alt hvad der er lavet i min sag overhovedet. Har været i aktivering 2 gange i stort set identiske forløb hvoraf det sidste så blev afbrudt. Ingen snak om hvad der så skal ske. Jeg er blevet bedt om selv at påbegyndt min RP, men har ikke hørt mere vedr den

Ikke for at gøre dig yderligere stresset, men al ting tager tid i dette system, og ovenstående er centralt for en evt. forlængelse og handleplan. reelt er der jo kun 2 mdr. til 28.2.11.

Det er jo netop også det jeg kan se, så derfor undrer jeg mig over jeg intet har hørt og har fornemmelsen af at de bare venter på at tiden løber ud.

Jeg ville ringe og lave en aftale, snarest muligt til lige efter nytår m. SB, så disse ting kan komme på plads.
Det vil jeg gøre. Tak.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 02:12   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Håber.

Ang. RP:
Citat:
Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: Sagsbehandler skal lave ressourceprofilen

Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.
Kilde: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Her kan du også læse mere om de enkelte elementer.

Da din psykologattest er fra i sommers, skal der indhentes en ny. Og dette bør nok også gøres først i jan. 2011. Hvis der mangler yderligere lægefaglig vurdering skal dette også indhentes. Her skal SB rundt om lægekonsulenten for at vedkommende kan pege på, hvad der mangler.

Hvis du ikke har held m. en tid i start jan. via telefonen, ville jeg sende sende, afl. personligt mod kvitering for modtagelsen, at du gerne vil have en tid hos din SB for opfølgning af din sag.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 10:04   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for dit svar. Både min læge (ifbm helbredsattesten) og min psykolog har bedt kommunen indhente en ny status men de har intet foretaget sig...nok ikke ligefrem overraskende. Jeg vil tage fat i kommunen og bede dem finde min SB (sådan en har jeg nemlig heller ikke efter jeg er kommet tilbage til kommunen - ved godt alle har krav på en, men har bare ikke fået tildelt en endnu åbenbart) og så forlange et møde snarest.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 10:30   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Håber.

Citat:
bede dem finde min SB (sådan en har jeg nemlig heller ikke efter jeg er kommet tilbage til kommunen
Undskyld, men hvad mener du med er kommet tilbage til kommunen? Hvor hører du under pt. om jeg må spørge? Ellers er det ok.

1. kan din læge og psykolog dokumentere (dvs. har de på skrift bedt dem om nye statusattester?), så ville jeg få et kopi af disse, skrive et brev, hvor jeg beder dem en dato i start jan for opfølgning i din sag iflg. lovgivning (kan ikke komme med § til dig, da jeg ikke forstår, hvad du mener med at være kommet tilbage til kommunen). Dette brev vil jeg stile til centerchefen, idet der kan gå yderligere alt for langt tid med at "finde" en SB. Brevet aflveres personligt og kvitering for modtagelse. Dette begrunder du i, at du længe ikke har haft en opfølgningsamtale samt opfølgning i din sag.

2. Du bør også skrive andet brev og udbede dig aktindsigt samtidig, se under nyttige links herinde øverst siden, her er en kopi til aktindsigt, lige til at fylde navne ind i. De har 10 dage til dette. Aktindsigten er væsentlig.

Begge dele ville jeg aflevere (mod kvitering på en kopi af dit brev m. såvel datostempel og underskrift for hvilken person der modtaget dine 2 breve) mel. jul og nytår, således at du kan forvente svar start jan.

3. har du nogen som helst hjælp, dvs. evt. fagforening el.? Kan du få bissider med til dine samtaler?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:41   #9
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for dit svar. Jeg vil skrive de foreslåede breve.

Jeg mener, at kommunen har udliciteret en gruppe til anden aktør for sagsbehandling(opfølgningsmøder) da kommunen ikke selv har set sig i stand til at varetage arbejdet. Det har jeg været i 12 uger hvorefter jeg så har ramt den skæringsdato ifht længden af min sygemelding, hvor jeg ryger tilbage til sagsbehandling på kommunen.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 20:57   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
de skal indkalde til opfølgning.. men hvis de glemmer det har du også pligt til at gøre dem opmærksom på det..

det var hvad jeg fik besked om da jeg blev sat på et intro kursus. men en gammel af gårde sagsbehandler..

og hendes råd var så at hver gang du slutter en møde så får du en ny tid inden du går.. og samtidig beder du om et referat at mødet som bliver sendt hjem til dig et par dage efter.. og du har faktisk krav på det..

følger du det råd så vil du få det langt bedre med din stress.. for det handler meget om for stress ramte at de kan have lidt kontrol i sit liv...

held og lykke med det...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal staten ikke overholde loven? einstein Politik og Samfund 15 03-02-2013 20:34
opfølgningssamtaler ved sygemelding fra aktivering Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-04-2011 15:30
Skal kommuner ikke overholde loven? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 31 17-12-2010 13:01
Jo kommuner skal overholde loven Susanne Skal kommuner ikke overholde loven? 9 09-03-2006 12:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension