K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2013, 20:13   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
E medicinalindustrien en mafia?

En læge med etik og prioriteringer i orden, og meget apropos vores løbende debatter om medicinens (U)lyksaligheder...:

http://www.madforlivet.com/bloggen/6...-en-mafia.html
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 23:09   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske skulle man overveje bogen, men der er nok fare for forhøjet blodtryk...og hvem fanden tør tage medicinen!

- Det drejer sig om bedrageri over for offentlige kasser, som udgør et gigantisk tyveri af skatteydernes penge. Og det drejer sig i høj grad om ulovlig markedsføring og i høj grad om bestikkelse af læger.

Ifølge Peter Gøtzsche bliver der mere og mere kriminalitet.

- De meget store bøder og forlig om milliardbeløb kommer med tættere og tættere interval end for bare ti år siden. Der er ikke tale om enkelte brådne kar, men om at hele branchen er rådden.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/09/01/222323.htm



Bogen hedder: "Dødelig medicin og organiseret kriminalitet"
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 01:13   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Så længe vi selv har stor medicinalindustrier med unikke produkter her hjemme, er staten jo nød til at spille med i mafiaspillet for at være inde i varmen og sikre at såvel Lundbaeks (Lundbæk hed de oprindeligt ) som Novos produkter, fortsat kan omsætte deres produkter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 01:27   #4
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Ja, noget medicin er direkte skadeligt!

Og det er ligesom om at det ikke er legitimt, at sige nej tak til medicin hvis man f.eks har psykiske problemer, selvom at man får svære bivirkninger af medicinen, man vil jo gerne stadigvæk være sig selv, og mærke sig selv, eller få erektion og udløsning, hvis man er en mand.

Men Psykiatrien og Kommunerne er efterhånden ligeglade, for dem går det hele
kun ud på arbejdsprøvning osv.
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 04:41   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Lige den her:

Citat:
medicinalfirmaerne forsøger at sælge medicin til andre lidelser, end de oprindeligt var tiltænkt.
Er der som sådan ikke noget galt med. Meget medicin har effekter der kan hjælpe på andre områder end oprindeligt tiltænkt.

Og den her

Citat:
Konklusionen på bogen må være, at det er nødvendigt med et fuldstændigt opgør med vores måde at betragte og behandle sygdomme på, og det kan ikke gå hurtigt nok.
Ok? Nogen gode forslag der ikke involverer "natur" medicin, kost, alternativ medicin og andet som hoved basis?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 08:38   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
http://politiken.dk/forbrugogliv/sun...ald-hvert-aar/

"Når vi går på apoteket med en recept i hånden, har de fleste af os tillid til, at den medicin, lægen har udskrevet, vil hjælpe os til at få det bedre..."

Peter Gøtzche:

"731.667 købte kritiseret gigtmedicin
Halvdelen af de mennesker, der dør af deres medicin, tager den fuldstændig som foreskrevet - måske for en sygdom, de aldrig ville være døde af.

Alligevel dør de pludselig, fordi deres medicin har den stærkt uhensigtsmæssige bivirkning, at den giver dem hjertesvigt, blødende mavesår, blodprop eller en anden dødelig sygdom. Den anden halvdel dør af medicinen, fordi de kommer til at begå en fejl i forbindelse med indtagelsen, eller fordi deres læge ved en fejl har ordineret flere lægemidler, der tilsammen udgør en farlig cocktail.

Det viser den internationale forskning, Peter Gøtzsche har gennemgået. Præcis, hvordan det forholder sig i Danmark, er der ingen, der har undersøgt, men såvel apotekerforeningen som Peter Gøtzsche vurderer, at billedet sikkert er nogenlunde det samme."
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 13:49   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Ok? Nogen gode forslag der ikke involverer "natur" medicin, kost, alternativ medicin og andet som hoved basis?
Nej men jeg ville personligt gerne starte lige der, hvor det naturlige menneske møder den naturlige medicin
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 15:10   #8
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Et alternativ?

http://www.madforlivet.com


"Jeg hedder Anette Harbech Olesen og sund mad har været min store passion gennem de sidste 15 år. Jeg blogger om mad, sundhed, forskning og sunde tips og opskrifter. Jeg er af den dybe overbevisning, at sammensætningen og kvaliteten af den mad vi spiser har afgørende betydning for helbredet. For mig er det sund fornuft at tænke maden vi spiser, som det vi består af."

Hvis ikke et alternativ, så måske et godt supplement til bevarelse af livskvalitet.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 15:39   #9
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
den værste synder her syntes jeg er "medicinlisten", når først der er tilføjet et medikament, så fortsættes behandlingen i det uendelige, uden at man stopper op og revurdere behandlingen løbende.

jeg har selv gennemgået min mormors medicin liste, og kontaktet længen ang vanddrivende medicin som hun har fået i 20 år. første der blev det vurderet at det var unødvendigt og potentielt skadeligt
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 23:32   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Den er gemt, for nærmere eftersyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension