K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2010, 11:00   #1
Nette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Alder: 61
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Nette er ny på vejen
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job

Hej
Jeg er ret ny herinde...og har kigget mig lidt omkring.Et godt sted for alle som døjer med systemets forlangende og paragraffer som er så kringelkroget,at selv jeg som før var rimelig kvik har mistet tråden og evnen.
Jeg kom ud for en ulykke i sept.2004 på job.Hvor jeg brugte min restevne ud over pensionen som var alm. forhøjet....Jeg har fået tilkendt erstatning og har mistet 75% af min erhvervsevne efter arbejdsskadestyrelsens vurdering og speciallægen.Piskesmæld samt depression.Da jeg så søgte om den højeste pension fik jeg besked om at jeg skulle arbejdsprøves på kommunens virksomhed.Ud over den pådraget skade har jeg skæv bækken,højt/lav sidden skævhed i rygsøjlen med discopolaps 3 steder med udposninger,astma/kol lunger 50% kapasitet.Allergi og smerter i alle led,træthed manglende energi.
Mit spørgsmål går ud på...Hvordan jeg skal tackle den 13 ugers arbejdsprøvning og hvis jeg ikke magter den pga smerter og mangel på virke i hjemmet som alene mor!?!Hva' skal jeg udover at evt. skrive i dagbog hverdag fra start,og vis jeg må blive hjemme
Jeg er automatisk på den mellemste pension efter nye regler derfor søgte jeg den højeste pension.Håber der er nogle som har oplevet det på egen krop eller kender nogle.Da jeg kan forstå på det hele, at hvis jeg kan holde til en time eller to i ugen. Vil de ha' mig i et skåne job....Men hvor finder jeg lige det med løntilskud
Det var en lang smøre men jeg har brug for lidt hjælp.
Venlig hilsen Nette
Nette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 15:58   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej velkommen her.

Det undrer mig, at du jo allerede er på den mellemste pension, at de så vil have dig ud i arbejdsprøvning... Jeg ved fra min mor, hendes mand, var også på mellemste pension (fra før 2003), han skulle ikke ud i arbejdsprøvninger, men kun til lægeundersøgelser osv.

De burde vide i dit tilfælde, at da du allerede er på førtidspension, så er der ingen grund til at lade dig arbejdsprøve. Nu ved jeg ikke, om de har nævnt, hvor mange timer, du skal være der. Men tal endelig med din læge om det. Hvis din læge fraråder dig arbejdsprøvning, så må lægen kontakte kommunen og gøre dem opmærksom på, at du absolut ikke skal arbejdsprøves. De kan måske nøjes med at indhente statusattester hos din læge for at se på, hvordan dit helbred er på nuværende tidspunkt, om den er forværret siden, du fik den mellemste osv...

Håber du kunne bruge det til noget.

Du kan læse mere om førtidspension på www.borger.dk
Der kan du f.eks. skrive førtidspension i søg, og der vil være informationer til førtidspensionister.
Direkte link: https://www.borger.dk/Emner/pension-...r/default.aspx

Sidst redigeret af curls; 26-03-2010 kl. 16:01.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 19:07   #3
Nette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Alder: 61
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Nette er ny på vejen
Hej Curles.
Tak for dit svar.Desværre hjalp det intet at gå til lægen.Da han siger at det de skriver er kommunen total kolde overfor samt at jeg skal tage afsted og så må jeg gå hjem hvis det bliver for meget.Men 13 uger det er længe.Har lige haft en samtale med en job konsulent på job prøve stedet..og hver 14 dag vil hun ha' et resume af min oplevelse.Jeg nævnte at jeg gerne ville føre dagbog hver dag i de 13 uger.Dertil svarede hun ,at hun ville se på det men ikke gennem læse alt,da det var hendes tid ikke til.Klaus Hjort Frederiksen har jo for nylig giver tommelskruerne en kraftig stramning har jeg ladet mig fortælle.
Hilsen
Nette
Nette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 20:24   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
Hej Curles.
Tak for dit svar.Desværre hjalp det intet at gå til lægen.Da han siger at det de skriver er kommunen total kolde overfor samt at jeg skal tage afsted og så må jeg gå hjem hvis det bliver for meget.Men 13 uger det er længe.Har lige haft en samtale med en job konsulent på job prøve stedet..og hver 14 dag vil hun ha' et resume af min oplevelse.Jeg nævnte at jeg gerne ville føre dagbog hver dag i de 13 uger.Dertil svarede hun ,at hun ville se på det men ikke gennem læse alt,da det var hendes tid ikke til.Klaus Hjort Frederiksen har jo for nylig giver tommelskruerne en kraftig stramning har jeg ladet mig fortælle.
Hilsen
Nette
Øv det med lægen.

Har du egentlig fået på skrift fra sagsbehandleren, hvilken lov og paragraf, der giver dem ret til at sende dig ud i arbejdsprøvning, selvom du er på førtidspension, men søger det højeste??

Hvis nej, så prøv lige at forlange det hos den her sagsbehandler, ellers hos jobkonsulenten.

Jeg vil prøve selv at finde noget om de har ret til det....
13 uger lyder også lang tid da...

Synes du bare skal skrive dagbog for dig selv. Den kunne du bruge senere som en slags bevis på, hvordan du har haft det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 20:24   #5
Nette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Alder: 61
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Nette er ny på vejen
Ja jeg har fået paragrafferne og lov for det af sagsbehandleren.....Jeg vil lige se om jeg ikke kan finde det.Så andre evt. som skulle komme til at stå i sammen situation som jeg kan læse med....Finder du noget jeg ikke skulle kende til siger jeg på forhånd tak
Nette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen der har skåne job ? henningv Alt det andet 2 05-06-2012 23:16
Skåne uddannelse? SvBproblem De Unge 27 03-11-2011 17:45
Vil det ændre på mit erhvervs evne tab? lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 02-09-2011 08:01
Hvad er forskellen på flex og skåne? Antoniette Spørgsmål ang fleksjob 6 26-08-2007 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension