K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2014, 09:38   #1
rikke73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
rikke73 er ny på vejen
afspadsering

Hejsa
Jeg er ny i dette forum, til trods for at jeg har været flexjobber i 3 år, 12 timer ugentligt. Mit spørgsmål er flg. hvordan forholder I jer ved afspadsering, når man har været på kursus eller personalemøde. ?????

Forhistorien er at jeg har en kollega der pludselig efter 3 års ansættelse har fået meget ondt bagi over jeg skal afspadsere mine ekstra timer. Hun har bag min ryg kontakte en jobkonsulent i kommunen, som ikke mener jeg skal afspadsere med mindre jeg har behov for det!!!!!! Jeg har efterflg. selv snakket med jobkonsulenten og hun holder fast i at jeg ikke skal afspadsere med mindre jeg har behov for det......selvfølgelig har jeg det. De timer jeg ikke er på job kan jeg jo bruge på at restituere og være der for min familie. Mine ledere har intet med dette her at gøre, de blander sig ikke i sådan noget. Så nu føler jeg at jeg står meget alene. Den kollega der er gået bag min ryg, har talt med resten af mine kollegaer uden min viden. Syntes godt nok det her er svært og har faktisk ikke lyst til at komme på arbejde lige nu. Håber meget der er nogle der kan give min et godt råd :-/
rikke73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 09:48   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Når du

snakker afspadsering efter overarbejde ?
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 09:59   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
loven sige jo man ikke kan afspasere i fleksjob hvis man kan arbejde i flere timer tilhøre de arbejdes giveren, så lang har hun ret.

Men jeg ville nok sige og hva så og gøre som du altid har gjort, for giver man fanden en lille finger tager han hele hånden og måske tage en snak med chefen, det er jo mobning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 11:00   #4
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
loven sige jo man ikke kan afspasere i fleksjob hvis man kan arbejde i flere timer tilhøre de arbejdes giveren, så lang har hun ret.

Men jeg ville nok sige og hva så og gøre som du altid har gjort, for giver man fanden en lille finger tager han hele hånden og måske tage en snak med chefen, det er jo mobning
Kan du lige sætte den lov ind ?

Selvfølgelig kan arbejesgiver ikke bede en komme ekrtra på arbejde og forvente det er for medarbejderens egen regning.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 11:54   #5
rikke73
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
rikke73 er ny på vejen
Tænker bare at da jeg blev ansat havde de så travlt med at jeg endelig skulle skrive ned de timer jeg havde ud over mit timetal ( altså ved kurser og personalemøder) og så nu er det pludselig et problem, at jeg skal afspadsere de timer, fordi en kollega har fået ondt af det. Det kan godt være jeg har en kronisk tarmlidelse og derfor er flexér, men vil da ikke arbejde gratis. Er meget i tvivl om hvordan jeg skal takle det når jeg møder på job igen.
rikke73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 12:31   #6
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Som flexjobber må du ikke arbejde over/afspadsere. Så du skal sørge for at du ik får overarbejde eller ansættes til flere timer. Det er desværre lidt sort/hvidt.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 13:44   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det nemmeste vil nok være at sige nej til overarbejde også kursuser fordi du ikke kan holde til det, det er sådan det burde være.

Enten det eller du er ligeglad, jeg har også arbejdet et sted hvor jeg skulle deltage i uge kurusus men så fik jeg fri om formidagen, måske kunne det være en løsning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 13:47   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du skal på kursus, så sørg for at du holder tilsvarende fri i samme uge, så du ikke overskrider dit ugentlige timetal.. så du bare bytter rundt på fri- og arbejdsdage.

Når du er på fleks, skal du i princippet arbejde alle de timer du kan hver uge, uden at din løn stiger, hvis du er på gammel ordning, det er derfor du ikke kan kompenseres fordi du i en uge har arbejdet 4 timer mere end sædvanligt..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 14:13   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
loven sige jo man ikke kan afspasere i fleksjob hvis man kan arbejde i flere timer tilhøre de arbejdes giveren, så lang har hun ret.

Men jeg ville nok sige og hva så og gøre som du altid har gjort, for giver man fanden en lille finger tager han hele hånden og måske tage en snak med chefen, det er jo mobning
Hvor i loven står det, kan du linke til lovteksten?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Som flexjobber må du ikke arbejde over/afspadsere. Så du skal sørge for at du ik får overarbejde eller ansættes til flere timer. Det er desværre lidt sort/hvidt.
Hvorfra har du disse påstande?

------

Selvfølgelig skal skånehensyn så vidt det er muligt tilgodeses. Dog må man også som flexjobber være flexibel. Der kan forekomme aftenmøder, personalemøder og kurser. Arbejdsgiveren må forvente deltagelse så man kan være opdateret i jobbet.

Hvem siger at man absolut skal arbejde de samme dage og på samme tidspunkt hver uge. Hvis det bliver så stift tror jeg ikke man skal regne med at blive længe i jobbet.

Jeg er selv flexjobber med rimelig faste arbejdstider. Til tider bliver mine fridage byttet ud med andre. Det kan f.eks. være at jeg bliver sat til at arbejde torsdag hvor jeg normalt har fri, og jeg så får fri fredag, hvor jeg ellers skulle arbejde i stedet for. Der sniger sig også til tider et aften- eller morgenmøde ind hvor der er vigtige informationer m.v. som har betydning for at jeg kan passe mit job. Det forventes at jeg er flexibel og deltager i disse møder, sommetider har jeg så præsteret et par timer ekstra, og dem får jeg lov til at afspadsere uden problemer.

Mit job indebærer arbejde på alle ugens 7 dage 365 dage om året. Det forventes også at jeg tager vagter på de skæve helligdage hvor jeg, hvis det var en hverdag, havde fastlagte timer. Når jeg har arbejdet en sådan skæv helligdag (søgnehelligdag) skal jeg selvfølgelig have tilsvarende frihed på et andet tidspunkt, det får jeg også ved at timerne bliver afspadseret.

Hvis jeg bare satte mig med korslagte arme og sagde at jeg kun kan arbejde f.eks. kl. 8-12, og kun på hverdage, så tror jeg for alvor at der blev ser skævt til mig. Jeg er flexibel i det omfang jeg kan, og mine kollegaer ser at jeg også tager en del af læsset når det kniber. Så må jeg komme ovenpå igen på mine fridage som jeg har 3 - 4 af i løbet af en 7 dages uge.

Somme tider står en kollega og har stort behov for en fridag på en af de dage jeg har fri, men det kan bare ikke lade sig gøre. Her finder vi ofte ud af det ved at jeg rykker min firdag til en anden dag i ugen i stedet for. Kollegaen bliver glad, og jeg holder bare fri en anden dag hvor jeg så kan komme ovenpå igen.

Jeg har været i flexjob i 10 år og jeg synes at det fungerer fint. Arbejdsgiver tager hensyn til mine behov og jeg er flexibel i det omfang jeg kan.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 14:50   #10
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Som flexjobber må du ikke arbejde over/afspadsere. Så du skal sørge for at du ik får overarbejde eller ansættes til flere timer. Det er desværre lidt sort/hvidt.
Der kan i særlige tilfælde og kun hvis fleksjobberen er med på den, arbejdes lidt over, alt overarbejde afspadserer senert ved udgangen af næste uge, det har hele tiden været beskrevet sådan i fleksjobreglerne.

Men i dette tilfælde bør problemet kunne løses gennem planlægning af arbejdstiden frem for at kalde det overarbejde.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension