K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2009, 17:26   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det gør din kommune vist heller ikke, Duedal.

Men du må hellere møde op, så kan din ressourceprofil i det mindste blive opdateret og kommenteret af dig.

Det er muligt, det "bare" er kommunens computer, der har spyttet brevet ud... et standardbrev, fordi der er gået noget tid, siden der sidst er sket noget i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 17:29   #12
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej Duedal

Min oplevelse af systemet har været, at der foregår to sagsbehandlinger.

Det sociale nævn hvor de beskæftiger sig med pensioner, og Jobcenter hvor de har med kontanthjælp og beskæftigelse at gøre.

Da jeg søgte pension efter §17, var jeg også tilknyttet jobcenteret.

Dvs. jeg kørte en sag med pensionsnævnet og en anden med jobcenteret, hvor jeg blev indkaldt til det samme som du nu er blevet.

Jeg mødte op de dage jeg kunne og fortalte at min sag blev behandlet i pensionsnævnet.

Så var der ro på lidt, men det indtryk jeg har fået er, at den information som burde være mellem de to instanser ikke fungerede helt.

Samme dag som jeg modtog brev om pension, modtog jeg også indkaldelse til jobsamtale Såååå-

Hold fast i din § 17. Mød op på jobcenteret og forklar dem at du søger din pension.

Venlig hilsen
Anna.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 17:31   #13
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
ja jeg møder også op. jeg har ikke råd til at de tager mine 3000 kr som jeg får i kontanthjælp..
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 11:02   #14
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
hej Anna
ja det lyder som det samme,men det var min sagsbehander jeg var ved efter ansøgningen til fp. så det er hun klar over at jeg søger.så nu må vi se hvad det går ud på med jobsamtale/ressorceprofil, jeg holder fast i jeg søger fp. men de kan vel ikke sende mig ud i arb. når jeg søger fp.?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 12:02   #15
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej Duedal

Nej. Du søger pension fordi du ikke kan deltage i arbejdsmarkedet.
Hold fast i at du ikke kan være på arbejdsmarkedet.
De skal behandle din sag om førtidspension efter §17, og bliv ikke ked af det hvis du får afslag. det plejer det vist nok at ende ud med.

Sig til din sagsbehandler at du skal bruge det afslag du evt. får til at anke sagen til beskæftigelsesankenævnet. Så ved de også at du har tænkt dig at gå videre med sagen.

Jeg håber alt godt for dig. Beskæftigelsesankenævnet er ikke det værste sted at henvende sig.

Deres læger er ikke tilknyttet kommunen, og har en anden vinkel at bedømme sygdomme på.

Pøj pøj med det, og hold fast i din § 17


venlig hilsen
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 11:40   #16
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
jeg har lige et spørgsmål mere. hvordan laver man den ressurceprofil når jeg har søgt pension der står jo meget om hvad arb. man kunne være god til? og ikke noget om pension? er det en jeg kan tage med hjem eller skal jeg skrive under der nede? jeg har jo aldrig prøvet at lave sådan en så hvad gør man lige.

kh duedal
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 13:15   #17
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Ohhh - det med ressourceprofil har jeg ikke styr på.
Hvis du venter, kommer der mange andre gode svar herinde.

Venlig hilsen
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 13:24   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
duedal der skriver du kort og godt at det aner du ikke noget om , du kan ikke se dig selv på arbejdsmarkedet pga sygdom og derfor mener du ikke at der er nogen job du vil være god til ...

Du skal altid have din ressourceprofil hjem til parts høring (gennemlæsning ) det du snakker med din sagsbehandler om skal jo skrives ind og du skal sikkere dig at der ikke er noget hun har misforstået , ligeledes skal du hvis du selv skriver den have den til hende som så kommer med kommentar til det du har skrevet og her skal det fremgå om hun er enig med dig og hvis ikke hvorfor ...

og det skal du så igen have lov til at kommentere på og så først der er den ved at være færdig , lad heller din sag blive en måned længere under vejs end hav fejl i din ressourceprofil ...
  Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 17:48   #19
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Vigtig Spørgsmål
få i andre en go opbakning fra jeres Fagforeninger.
Jeg synest at min ligner en Stumptjener,til hver møde som bisidder siger hun 3X ja og 1X amen så er det møde over.
Pris 930 kr pr mndr.
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 13:24   #20
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Hej Er der nogen det kender satserne til kontanthjælp? Jeg søger førtidspension §17
dette står på min lønseddel:
Beløbstype
Kontanthjælp ej forsørger 6.063,00
Reduktion efter 1/2 år -600,00
Er det de rigtig sats?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Gunell Alt det andet 5 29-01-2010 18:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil lena Politik og Samfund 19 29-10-2007 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension