K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 14:25   #91
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Florken.. jeg har også fået at vide af min sb at jeg ikke skulle blive overrasket hvis jeg blev sendt til en psykiater.. Og så vil jeg sørme også håbe, at jeg selv kan bestemme hvilken ...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 16:11   #92
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
I skal begge to huske på at det er jeres RET til selv at bestemme hvem i vil ind til. Nu kan jeg ikke lige huske lovgivningen, men jeg er 120% sikker på at i selv må finde en. Så så snart kommunen kommer ind på det, så skal i kræve selv at finde en i vil ind til.

Florken: Hmm, hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med din rådgiver og spørge ind til at komme til en psykiater, for du har ret, det er tit at man lige skal derind og vende. Selvfølgelig kan du selv tage til en på eget initiativ, men det bedste er hvis kommunen beslutter det. For det første bliver det så på deres regning, og for det andet kan de bede psykiateren om at svare på nogle specifikke spørgsmål. Så tag en snak med rådgiveren og sig om det ikke var en god ide at få det psykiske aspekt afklaret.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 20:25   #93
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Kære Julcha

Den ligger jo lige til højrebenet og burde være oplagt for enhver, der bare kender lidt til din sag.

Håber den snart afgøres, så du kan få ro.

Hav en god weekend og hold os orienteret, hvad der sker
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 20:32   #94
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
I skal begge to huske på at det er jeres RET til selv at bestemme hvem i vil ind til. Nu kan jeg ikke lige huske lovgivningen, men jeg er 120% sikker på at i selv må finde en. Så så snart kommunen kommer ind på det, så skal i kræve selv at finde en i vil ind til.

Florken: Hmm, hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med din rådgiver og spørge ind til at komme til en psykiater, for du har ret, det er tit at man lige skal derind og vende. Selvfølgelig kan du selv tage til en på eget initiativ, men det bedste er hvis kommunen beslutter det. For det første bliver det så på deres regning, og for det andet kan de bede psykiateren om at svare på nogle specifikke spørgsmål. Så tag en snak med rådgiveren og sig om det ikke var en god ide at få det psykiske aspekt afklaret.
Hej,

Jeg bliver lige lidt forvirret, jeg har ikke læst hele din sag, men du skriver at man selv kan vælge sin psykiater, til hvad ???

Det kan man jo ikke bare kun hvis man går i behandling og han/hun er inden for rækkevidde !!

Kh- EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 10:37   #95
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Kære Julcha

Den ligger jo lige til højrebenet og burde være oplagt for enhver, der bare kender lidt til din sag.

Håber den snart afgøres, så du kan få ro.

Hav en god weekend og hold os orienteret, hvad der sker
Tusind tak kære Suncil Skal nok sige til så snart der er noget nyt i sagen
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 10:43   #96
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej,

Jeg bliver lige lidt forvirret, jeg har ikke læst hele din sag, men du skriver at man selv kan vælge sin psykiater, til hvad ???

Det kan man jo ikke bare kun hvis man går i behandling og han/hun er inden for rækkevidde !!

Kh- EE
Hej Enteneller

Ja, jeg mener at hvis kommunen vil have en erklæring/udtalelse fra en psykiater, så har man muligheden for selv at finde en man vil til, frem for at kommunen vælger en for en. Men selvfølgelig skal psykiateren have tid og lyst til at foretage en sådan undersøgelse, det finder rådgiver ud af når denne tager kontakt til psykiateren. Ham jeg valgte var i Aarhus, og jeg kommer fra Aalborg. Han sagde ja til det så derfor kom jeg til ham. Så jo, man kan godt selv vælge hvem man vil til. Eller har jeg misforstået dit spørgsmål??

Sidst redigeret af Julcha; 22-08-2010 kl. 10:44. Årsag: Stavefejl
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 19:06   #97
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Årrh jo, den fatter jeg, jeg har faktisk selv udøvet det tidligere i min sag. Dog kan det af og til også "betale" sig at blive henvist til andre man ikke kender, som skal vurdere ens sag. Det har jeg også erfaret.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:31   #98
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Årrh jo, den fatter jeg, jeg har faktisk selv udøvet det tidligere i min sag. Dog kan det af og til også "betale" sig at blive henvist til andre man ikke kender, som skal vurdere ens sag. Det har jeg også erfaret.

Kh. EE
Helt sikkert, det var også det jeg gjorde, kendte intet til ham jeg var inde ved. Og har intet kendskab til nogen som helst psykiatere. Tror ikke rigtig jeg forstår dig. (er altså ikke så hurtig, sorry) Vi er jo helt enige som jeg ser det. Jeg talte kun om hvis kommunen vil have en psykiater erklæring, så har man muligheden for at vælge en selv, frem for at kommunen finder en.

Sidst redigeret af Julcha; 23-08-2010 kl. 19:36. Årsag: Omformulering
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 21:12   #99
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Julcha,

Det er kun fordi at jeg har prøvet, at få lavet et par psykiatriske special lægererklæringer og derigennem har jeg erfaret, at det også kan være godt, at få nye øjne på. Ved den første rapport i min ftp. sag valgte jeg psykiateren selv og ved den anden rapport valgte kommunen og det var faktisk meget godt at få nogle andre ukendte øjne på.

Psykiatere er vidt forskellige, ligesom os mennesker og det kan jo både være godt og dårligt

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 00:13   #100
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Julcha,

Det er kun fordi at jeg har prøvet, at få lavet et par psykiatriske special lægererklæringer og derigennem har jeg erfaret, at det også kan være godt, at få nye øjne på. Ved den første rapport i min ftp. sag valgte jeg psykiateren selv og ved den anden rapport valgte kommunen og det var faktisk meget godt at få nogle andre ukendte øjne på.

Psykiatere er vidt forskellige, ligesom os mennesker og det kan jo både være godt og dårligt

Kh. EE
Helt sikkert, alle er forskellige

Men må indrømme, at med de historier jeg har hørt herinde, og hvis jeg skulle afsted mere end en gang ville jeg stadig selv finde psykiateren. En second opinion ville jeg bestemt også støtte op om, da jeg er helt enig med dig i at nye friske øjne er en god ide nogen gange, men ville stadig altid selv bestemme hvilken psykiater. Tør simpelthen ikke andet.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension