K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 16:25   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
opfølgning fra kommunen

Jeg er nu i den situation
stadig ingen afklaring af kommunen
læger siger jo ingen behandlingsmuligheder ubetydelig ehvervsevne og en arbejdsprøvning
konklusion ingen muligheder for en tilknytning på arbejdesmarkedet

skal en kommune ikke lave opfølgende på ens sag, selvom man ikke kan modtage kontanthjælp.
ved en kommune skal indkalde til samtaler, når man er på kontanthjælp

Men hvad med os som bliver systemløse, stå der ikke noget i loven om at de er forpligtede til at lave en afklaring

har været til en samtale i løbet af 2.5 år på kommunen

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-08-2010 kl. 16:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 17:52   #2
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Tja, de følger jo ikke engang op selvom man er på KH. Det er i hvert fald min oplevelse og stilling tager de heller ikke.

Hvis du selv søger pension, så skal de tage stilling, da du direkte har bedt om det. Ved godt du har søgt før. Mener nemlig at havde læst i et indlæg for lang tid siden, at hvis man er systemløs, så svæver man i ingenmandsland indtil der bliver søgt om noget.
Men §§ kender jeg ikke.
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:04   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I min kommunen kører kh og afklaring i forhold til flex, ftp. mm. hver for sig.

Jeg er jo selv i den situation, at jeg har bedt kommunen tage stilling til om jeg kan tildeles ftp. og er derfor igang med en afklaring iht. §18. Kh. er jeg ikke tilmeldt. Har du ikke en sagsbehandler mht. din afklaring iht. §18 ? Han/hun må jo give dig en status om den videre fremfærd i din sag.

I mellemtiden ville jeg dog også, hvis jeg var dig, anke kommunens afgørelse omkring afslaget på §17, som du selv har sagt så har du jo intet at tabe.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:08   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vi er nok i nogenlunde samme båd
der kan ikke afklares mere lægefagligt, men der er ikke sket en meter fra kommuens side.
mangler dog en lille ting, får jeg vil begynde og rykke
noget kommunen selv har "opfundet" eller fordrejning om vil.

tænk at man har betalt topskat i mange år til sådan et system og vores offenlig sygehuse har heller ikke været noget værd i forbindelse med min sag.
når man så skal bruge hjælp får man en lang fingre.
Man kunne lige så godt af betalt til forsikring, havde sikkert været langt billigere end at betale skat.
er meget skuffet

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-08-2010 kl. 18:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:11   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I min kommunen kører kh og afklaring i forhold til flex, ftp. mm. hver for sig.

Jeg er jo selv i den situation, at jeg har bedt kommunen tage stilling til om jeg kan tildeles ftp. og er derfor igang med en afklaring iht. §18. Kh. er jeg ikke tilmeldt. Har du ikke en sagsbehandler mht. din afklaring iht. §18 ? Han/hun må jo give dig en status om den videre fremfærd i din sag.

I mellemtiden ville jeg dog også, hvis jeg var dig, anke kommunens afgørelse omkring afslaget på §17, som du selv har sagt så har du jo intet at tabe.

Kh. EE
anke en §17 nytter ikke noget(har snakket med advokat)
men det er mere det om der i loven ikke så noget om man skal til opfølgning.

men der står jo også man skal til opfølgning hver 8 uge på sygedagpenge
har været til en samtale og derefter i arbejdsprøvning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:25   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så du har søgt kh ? Har du så ikke i svaret herpå fået at vide hvordan det "foregår" i den del af kommunen ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:43   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Så du har søgt kh ? Har du så ikke i svaret herpå fået at vide hvordan det "foregår" i den del af kommunen ?
nej jeg har ikke søgt kontanthjælp
med formue og løbende udtaling fra mine forsikringer på hvad der svare til en pension. så er det nok lige meget.

Men nu er ikke kun mig er der i samme situation.
der står i loven en kommune skal lave en afklaring til revalidering flex eller pension. så uanset om man er på kontanthjælp sygedagpenge eller ingen ting

så skal en kommune vil følge op på ens sag.
som sagt et møde på 2.5 år er vil ikke nok til at følge op på en sag.
den eneste grund til min §17 var fordi de ikke engang gad og svare på hvilken læge oplysninger der manglende til revalidering flex eller pension.

Et er min sag, men hvordan har de nogeninde tænkt sig og får flere i arbejde, hvis det er denne måde en kommune skal får flere i arbejde.
så kan de stramme lovgivningen lige så meget de vil
folk kommer da ikke i arbejde, men kommer bare på kontanthjælp eller ingen ting. Når deres formue er brugt, så kommer de også på kontanthjælp.

den sidste special erklæring jeg fik lavet, måtte jeg skrive tre gange til kommunen om de havde sendt en anmodning.
samt ringe 5 gange til hospitalet.
før jeg fik en dato
De havde alså selv bedt om den

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-08-2010 kl. 18:55.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:53   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen jeg giver dig fuldstændigt ret, jeg kan da også blive fuldstændig befippet over det der sker i min sag og hvis jeg ikke er "vågen", så kunne den bare ligge hen de næste 10 år mindst.

I min aktindsigt kan jeg fx. se at mit pensionsselskab i flere omgange har rykket kommunen for opdatering i min sag, hver gang de har skulle "forlænge" mig, det er jo uholdbart, men det kan da trøste mig at jeg ikke er den eneste der rykker.

Så får man også pludselig en sagsbehandler, der viser fight og vilje, men så stopper hun eller man bliver "givet videre". Jeg kan sagtens forstå at mange giver op på forhånd.

Det eneste jeg fandt fx. omkring opfølgning på kontanthjælp er blot at man efter ni måneder herpå skal aktiveres. Der sker intet for folk på kh. ingen afklaring eller noget, det skal man selv opsøge andet steds hvis man "vil".

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:01   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg fatter ikke der stå i lovgivningen en kommune er forpligtet til at indkalde til møde hver 3 måned. uanset hvilken ydelse man er på
hvis man så ikke selv ønsker et møde så kan man jo bare aftale det.
man kan jo være i gang med lægeudredning eller arbejdsprøvning eller andet.
men bare det at en kommune ikke kan sylter en og er lige glade.
især nu når man ikke koster en kommune en krone
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:01   #10
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hejsa. Jeg kan (undskyld måske manglende evne) ikke se hvad du har søgt kommunen om. Men det har ingen betydning for mit svar.

Da jeg for en del år siden stod i en lignende situation, og hvor en "venlig" ansat på kommunen havde sagt til mig pr. tlf. at jeg bare kunne lade mig forsørge af min mand (daværende) det måtte være godt nok for mig.... tænk det sagde hun. Er måske i virkeligheden hende tak skyldig. Jeg blev så tilpas arrig at jeg skrev en klage over manglende behandling af min sag til kommunens socialdirektør, hvor jeg bad om at få afklaret min arbejdsevne. Efter en lang række undskyldninger fra cheferne i nedadgående linie kom der skred i sagen.

Man skal gå til hovedet, når det ikke længere nytter at gå til "numsen". Ofte er det nok at gå til det nærmeste hoved. Tålmodighed er ikke en dyd i en hver sammenhæng.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen

Sidst redigeret af empowerment; 16-08-2010 kl. 21:03.
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Opfølgning under arbejdsprøvning V_Brask Alt det andet 11 15-12-2009 23:16
opfølgning af sygemelding lolaemily Din historie 14 25-05-2008 23:14
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45
Opfølgning i fleksjob Bellatrix Spørgsmål ang fleksjob 5 17-02-2008 17:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension