K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2017, 16:35   #21
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Hej

Endelig er det hele på plads til rehab. Til det har jeg nogle spørgsmål, er lidt i tvil om der mangler noget.

1 sagsresume fra sagsbehandler
2 rehab forberedende del
3 lægejournaler fra sygehuset
4 attester fra lægen læ285
4 Socialfaglig funktionsevnebeskrivelse.
5 Notat fra jobkonsulent
6 Notat fra CBR Mestringsforløb-smertetackling
7 Bilag over mine sygemeldinger fra 2011-2017
8 Mit eget notat, incl. min dagbog.
9 LÆ265

Mangler der noget
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 22:21   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Rehab teamet vil forsøge at finde de ting hvor der er tvivl...

Feks...er der flere mulige behandlingsmuligheder...eller er det slået fast med syvtommer søm i dine lægelige papirer...at der ikke er flere behandlingsmuligheder...

Eller ang din arbejdsevne....er der nok dokumentation på at du ikke kan udvikle den mere...er du blevet afprøvet på flere områder, i flere timer osv osv...

Du skal se efter i alle papirerne efter de små åbninger i udtalelserne...og disse evt små åbninger...dem skal du kunne slå tilbage når du skal på mødet...

Nu kender jeg ikke til din sag ud over det du har skrevet herinde...har lige set tråden igennem...

Men feks kan en læge have skrevet at man kan forsøge med det eller det tiltag....og mene at man skal gøre dette pga din livskvalitet (uden at det har med din arbejdsevne at gøre)....men uden at lægen har skrevet det i erklæringen...

Dette vil rehabteamet straks tolke som at der er en mulighed for behandling....

Det er derfor at det er mega vigtigt at læger skriver så klart og tydeligt som muligt..

Håber du forstår...

Det samme med arbejdsevnen og målingen af denne i arbejdsprøvning...er der små åbninger...skal du kunne argumentere for det og hvorfor dette ikke betyder at din arbejdsevne er større...

Det er disse ting der vil kunne få kommunen til at give dig et nyt ressourceforløb...kontra at give dig et fleksjob...hvor man jo som bekendt skal være varig syg og der må ikke være behandlingsmuligheder....samt arbejdsevnen og måling af denne...

Så se alt igennem....og se om der kan være små åbninger hvor rehabteamet kan tolke det som at der er muligheder eller hvor det ikke er undersøgt nok...

Skriv det ned på et stykke papir...altså selvfølgelig kun hvis der er noget....og træn med dig selv hvad du vil/skal huske at sige...

Nu er det slet ikke sikkert at der bliver så meget samtale...

Herinde og hvad jeg ellers har lært og hørt...der er der kæmpe forskel på rehabteams i de forskellige kommuner...

En del har oplevet at de slet ikke fik lov til at sige noget og at det hele virkede som om at det var aftalt på forhånd....

Så er der andre som har en anden oplevelse og hvor de var med til mødet og fik lov til at tale...og havde følelsen af at de havde indflydelse på udfaldet af mødet...

Men for at være sikker...så ville jeg gøre som jeg har forslået ovenfor...så jeg ville kunne argumentere for hvorfor jeg skulle have fleksjob fremfor endnu et ressourceforløb...

Lige til sidst...når du læser dine papirer....så gør et ordentligt forsøg på at gøre dette objektivt...og ikke med dine egne farvede øjne...

Læs dine papirer som om at det var en andens papirer....og se om du kan finde evt åbninger..

De fleste vil have en tendens til at se ting i ens egne papirer som andre måske ikke lige kan se...så forsøg at holde det objektivt...gør det evt med en anden som måske ikke er lige så farvet som en selv...

Jeg snakker om ting som hvis der står i papirerne...at …X nok aldrig vil komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked....ja så vil mange læse dette som om at X ikke kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked....

Men dette er en åbning...fordi der står "nok aldrig"....og dette vil kommunen se som om at "nok" giver en åbning til at det måske kan lade sig gøre....håber du forstår....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2017, 09:00   #23
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Tak for et meget brugbart svar, vender tilbage når jeg har været i Rehab.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 18:39   #24
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Hejsa

Skal i nævnet d 30 marts, er lidt nervøs for at nævnet vil have mig på et resurceforløb, så vil være lidt på forkant med hensyn til min økonomi fremover, jeg modtager en svagligheds pension, en arbejdsfri pension, men er kommet i tvivl om hvordan reglerne er, kan kun finde dette på nette, vedr. resurceforløb, nogle der kan hjælpe.

Har man indtægter, trækkes disse fra i ressourceforløbsydelsen. Lønindtægter medfører, at ydelsen nedsættes med 30 pct. af lønindtægten, indtil den samlede lønindtægt inkl. pension udgør 13.446 kr. (2014-niveau), og med 55 pct. af lønindtægten derudover. Andre indtægter medfører fradrag krone for krone.

Visse indtægter, som fx invaliditetsydelse, vederlag som tilforordnet ved valg og legater, der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, medfører ikke fradrag i ressourceforløbsydelsen.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2017, 10:12   #25
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Hejsa.

Var ved Rehab i går, det gik rigtig godt, min SB, Jobkonsulent havde gjort et godt arbejde, så fik bevilget fleksjob på 15 timer.

Nu et spørgsmål , nævnet siger, at min efekitivitet , bliver vurderet ud fra hvilket arbejde jeg finder, sammen med min jobkonsulent, arbejdsgiver og mig, er der korrekt at forholder sig sådan.

Hvad skal der stå, udover mine skånehensyn på fleksjob beviset

Hilsen

En ny fleksjobber
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension