K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2012, 16:21   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hjælp til udbetaling fra arbejdsmarkedspension

Efter at have læst div tråde herinde på K10 og i fleksjob pjecen om at når jeg havde en arbejdsmarkeds pension kunne der måske være en udbetaling at hente i arbejdsmarkedspensionen når jeg blev godkendt til flex.

Jeg satte mig så ned og fandt ud af at jeg havde en arbejdsmarkeds pension fra industrienspension, og iflg hjemmesiden udbetales ved 50 % uarbejdsdygtighed.

Jeg sendte dem så en mail, blev ringet op af en medarbejder mens jeg var på kursus, og bad ham ringe igen kl 14 når jeg var hjemme igen.

Nå men havde ikke hørt noget kl 15.00 så ringede utålmodigt op, og snakkede med en tilfældig medarbejder der ikke mente at der var noget at hente eftersom der ikke havde været indbetalt i x antal år, for så skulle jeg bevise at min arbejdsevne var nedsat dengang. Men blev jo fyret efter min skade, og hun kørte meget i behandling og lægebesøg dengang, forklarede at der ingen behandlingsmulighed var, og at lægen anmeldte skaden, så ikke verdens nemmeste at snakke med. Iflg hende var reglerne i 2004 at jeg skulle være arbejdsskadet med 2/3 del dengang hun klappede så i da jeg sagde at jeg kun kunne arbejde i 13 3/4 time pr uge.

Nå men lidt senere ringede den rigtige så en rigtig behagelig mand, han startede så også med at sige at jeg nok ikke var dækket for skaden var nok sket indenfor de sidste år, fortalte ham så at jeg havde været syg siden 2004 og skaden var sket på job. Ups der blev han så lige overrasket så der blev han lige nød til at snakke med sygdomsafd og vende tilbage mandag.

Spørgsmålet er så kan det betale sig at tage den kamp med dem for det er jo ikke det vilde jeg kan bevise fra dengang, har faktisk kun min læges anmeldelse, og et besøg på arbejdsmedicinsk klinik, andre lægeerklæringer og arbejdsprøvninger kommer jo først senere.
Magten nok ikke den kamp uden brug af nogle erstatningsadvokater eller lign.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 16:27   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Min forsikring skulle man ansøge inden et år, efter min tidligere arbejdsplads stoppede med indbetalingerne. De sendt dog selv en ansøgning da de kunne se jeg havde været sygemeldt i et år.
ellers vil den ikke blive udbetalt

så det kommer helt an på hvad der stå i dine betingelser for udbetaling af erstatning

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-01-2012 kl. 17:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 02:55   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Supersus

Er du stadig meldem af din fagforening, så ville jeg ringe til dem og høre, hvordan de kan råde dig. De kender tit de forhold man er forsikret under, også i forhold til tid.

Har du en forsikringspolice på denne arbejdsmarkedpension, ellers kan du også få en sådan tilsendt for det år du startede denne pesnion, hvoraf det vil fremgå.

Hvis din læge har inberettet til Arbedsskadestyrelsen, skulle det være i orden, men der kan være en frist for krav.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 10:44   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
giv ikke op uden vider ;-)
jeg har lige fået en ½ sum udbetalt med henvisning til, at jeg ikke kunne gøre for at det havde trukket med afklaring til fleks.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsmarkedspension supersus Spørgsmål ang fleksjob 1 19-01-2012 19:20
hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning dreamz786 Spørgsmål ang fleksjob 29 23-04-2010 11:47
hjælp udbetaling af erhversevne tabs erstaning dreamz786 Alt det andet 0 11-04-2010 17:49
HJÆLP/Udbetaling af pensionsopsparing Vægten At søge førtidspension 1 06-07-2009 12:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension