K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2012, 10:13   #1
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Ressourceprofil

Jeg kan ikke huske om det er en ressourceprofil eller det hedder noget andet, men det man selv og sagsbehandleren skriver for et belyse styrker og svagheder.

Mit spørgsmål er hvor ofte den skal laves. Jeg har været syg i snart 3 år, og min profil er så vidt jeg husker lavet meget tidligt i forløbet, og der er sket meget siden da. Jeg synes derfor nok der burde laves en ny og opdateret.
Er der nogen retningslinjer for det?
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:26   #2
karsten31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
karsten31 er ny på vejen
Hej,

jeg har ikke selv set min resourceprofil endnu, men jeg har fået at vide at hver gang der er sket noget nyt skal det noteres i den.

Dvs. nye lægeerklæringer, arbejdsprøvninger osv.

Jeg er sikker på at andre af de kloge hoveder herinde kan rådgive mere om det. Men det er vistnok dit eget ansvar at holde den opdateret synes jeg at have hørt.
karsten31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:30   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cirkel Se meddelelser
Jeg kan ikke huske om det er en ressourceprofil eller det hedder noget andet, men det man selv og sagsbehandleren skriver for et belyse styrker og svagheder.

Mit spørgsmål er hvor ofte den skal laves. Jeg har været syg i snart 3 år, og min profil er så vidt jeg husker lavet meget tidligt i forløbet, og der er sket meget siden da. Jeg synes derfor nok der burde laves en ny og opdateret.
Er der nogen retningslinjer for det?
Ved ikke om du har set den endnu...

Men ofte opdateres den løbende, men den skal som sådan ikke trækkes frem før ikke trækkes frem før man skal til at tænke på at lave en afgørelse. Men så skal du til gengæld også inddrages...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:41   #4
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg har set den, men den del jeg selv har skrevet om mine ressourcer, svagheder og muligheder osv, har ændret sig så selvom der er nogle ting der er opdateret, så står der stadig det samme som jeg selv skrev for flere år siden, hvor jeg havde det bedre og jeg troede jeg kunne klare mere end jeg kan i dag.

Afgørelsen er truffet: Jeg har fået afslag på fleksjob. Det ændrer desværre ikke på at jeg er for syg til at arbejde. Faktisk er jeg blevet så syg at det næste der er relevant nok er FP. Det er i hvert fald det mine behandlere siger.

Jeg går på smerteklinik, men min sagsbehandler har ikke ønsket at indhente oplysninger derfra, så hele den (Omfattende) del, er heller ikke med i min profil.
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:43   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis du selv mener at det er relevant de indhenter de oplysninger, så skal de aktivt fortælle hvorfor de vurderer at det ikke er relevant...

Jeg håber du har klaget over afgørelsen?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 11:08   #6
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hvis du selv mener at det er relevant de indhenter de oplysninger, så skal de aktivt fortælle hvorfor de vurderer at det ikke er relevant...

Jeg håber du har klaget over afgørelsen?
Jeg har i august klaget med en 12 sider lang skrivelse men jeg har ikke fået svar endnu.
De har bare begrundet det med smerteklinikken med at de ikke fandt det nødvendigt at indhente yderligere oplysninger.
Jeg har også klaget over at jeg ikke må komme i arbejdsprøvning (Hvilket så vidt jeg ved er nødvendigt for at blive afklaret)
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 11:22   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
HEHE, der øgede du lige chancerne for medhold en del... (jeg garanterer ikke):

En arbejdsprøvning anses af Ankestyrelsen som værende en garantiforeskrift i henhold til arbejdsevnebekendtgørelsen, Dette slås fast i principafgørelse nr.: D-13-04 som klart siger:
” Reglerne i arbejdsevnebekendtgørelsen skulle anvendes ved afgørelse af, om det var nødvendigt at gennemføre arbejdsprøvning eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at afklare arbejdsevnen, således at dagpengeperioden kunne forlænges op til 2 gange 13 uger.
Da reglerne i arbejdsevnebekendtgørelsen ikke var anvendt, forelå der tilsidesættelse af en garantiforskrift, som medførte ugyldighed, idet der ikke konkret var særlig grund til at se bort herfra.”


Selvfølgelig skal det ske med lægernes accept, men det går jeg jo udfra at du har fået
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 12:43   #8
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
HEHE, der øgede du lige chancerne for medhold en del... (jeg garanterer ikke):

En arbejdsprøvning anses af Ankestyrelsen som værende en garantiforeskrift i henhold til arbejdsevnebekendtgørelsen, Dette slås fast i principafgørelse nr.: D-13-04 som klart siger:
” Reglerne i arbejdsevnebekendtgørelsen skulle anvendes ved afgørelse af, om det var nødvendigt at gennemføre arbejdsprøvning eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at afklare arbejdsevnen, således at dagpengeperioden kunne forlænges op til 2 gange 13 uger.
Da reglerne i arbejdsevnebekendtgørelsen ikke var anvendt, forelå der tilsidesættelse af en garantiforskrift, som medførte ugyldighed, idet der ikke konkret var særlig grund til at se bort herfra.”


Selvfølgelig skal det ske med lægernes accept, men det går jeg jo udfra at du har fået
Tak Ricky M. Jeg håber det bedste.

Alle behandlere mv jeg har været i kontakt med har skrevet at jeg kan arbejdsprøves. (Jeg ved godt at det ikke bliver sjovt, men jeg ser det som et nødvendigt onde, hvis jeg nogensinde skal få en afklaring...)
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 14:54   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cirkel Se meddelelser
Jeg har i august klaget med en 12 sider lang skrivelse men jeg har ikke fået svar endnu.
De har bare begrundet det med smerteklinikken med at de ikke fandt det nødvendigt at indhente yderligere oplysninger.
Jeg har også klaget over at jeg ikke må komme i arbejdsprøvning (Hvilket så vidt jeg ved er nødvendigt for at blive afklaret)

Du klagede vel over afgørelsen sådan at klagen vel sendt videre til nævnet? For så må du afvente sagen derfra.

Hvis der er sket væsentlige ændringer mener jeg godt, du kan sende dokumentationen videre til nævnet. (f.eks. lægeoplysninger om forværring af dit helbred)

Håber du snart kan få afgørelsen fra nævnet og får medhold.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension