K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2008, 20:13   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommuner scorer på handicapbiler

Kommuner tjener skam også penge....igen på de svage i samfundet...

Citat:
Det luner i kommunekasserne, når dyre handicapbiler bliver totalskadet. Selvom kommunen ikke har betalt hele bilen, så får kommunen alligevel hele erstatningen

Hvis en handicapbil bliver totalskadet, risikerer familien en økonomisk øretæve, også selv om bilen er kaskoforsikret. For når der er tale om en handicapbil, er det kommunen og ikke bilens ejer, der får den fulde erstatning, også selv om ejeren har finansieret en del af anskaffelsen.
Læs mere her: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...icle992276.ece
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2008, 23:10   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, gad vide, hvem der brænder biler af?!

Og hvilken type biler bliver brændt af?!

Det er blevet Danmark A/S... og Kommune A/S.

Penge, penge, penge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 02:53   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja Danmark har udviklet sig til noget som man ikke troede muligt... nu snupper man sku også syges forsikringspenge... og så kan AP Møller lige få et par håndører i skattelettelse igen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 09:23   #4
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Sådan noget svineri......
Mener endda, jeg har læst, at bilen SKAL være kaskoforsikret.
Fakta burde være, kommunen får det de har skudt i bilen, og den handicappede får resten, det er vel fair nok ik'.
Står selv og skal igang med, at søge om trivselsbil, skal sgu nok lige spørge om det, inden jeg selv poster yderligere penge i bilen, hvis det går igennem.
Har forresten lige aftalt med Hejdien, at jeg starter en tråd, hvor jeg fortæller om hele sagsbehandlingen, om hvordan, hvad og hvorfor. Jeg har nemlig selv kun kunnet finde love og paragraffer, og ingen beskrivelse og erfaringer med hele proceduren, så det gør jeg nu, jeg starter d. 16/4, skal lige til læge d. 15/4, kan se det er godt med lægen i ryggen.
Jeg vil gøre alt for at beskrive det så godt jeg kan.
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 10:39   #5
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Kommuner tjener skam også penge....igen på de svage i samfundet...

Citat:
Det luner i kommunekasserne, når dyre handicapbiler bliver totalskadet. Selvom kommunen ikke har betalt hele bilen, så får kommunen alligevel hele erstatningen

Hvis en handicapbil bliver totalskadet, risikerer familien en økonomisk øretæve, også selv om bilen er kaskoforsikret. For når der er tale om en handicapbil, er det kommunen og ikke bilens ejer, der får den fulde erstatning, også selv om ejeren har finansieret en del af anskaffelsen.

Læs mere her: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...icle992276.ece

Hej Web - Me no cracy, me from Barcelona, but maybe im stupid?

Den fatter jeg ikke en sk.. af???

Fordi en handicapbil bliver totalskadet, er det jo ikke samtidig ensbetydende med at man slipper af med sit handicap, og dermed sit bilbehov.

Kaskoforsikringen skal erstatte den ødelagte bil, og intet andet. Kommunen skal overhovedet ikke rodes ind i den sag.

Når der er tale om en totalskade bør kommunen naturligvis oplyses om det, da det kan få betydning for udskiftning, hvis skadelidte får en ny bil.

Eventuelt resterende afdragsfrie lån bør fortsætte på normal vis.

Tænk på følgerne, hvis en kommune fik udbetalt forsikringspengene når en handicappet borger mister sin bil, og dermed et nødvendigt transportmiddel!

__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 11:03   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja se...jeg troede nu heller ikke at det var sådan...men men....som du kan læse af artiklen så er det åbenbart ikke ualmindeligt....

Citat:
Afdelingschef Britt Jars fra PTU Handicapbiler og Køreskole fortæller, at historien langtfra er enestående.
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 14:57   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
http://www.folketinget.dk/default.asp?id={D02C7229-4B48-414C-98B9-462443AA3E54}

Pressemeddelelse den 14.04.2008 13:00


Åbent samråd om handicapbiler

Socialudvalget har kaldt velfærdsministeren i samråd om handicapbiler. Samrådet er åbent for alle og finder sted torsdag den 17. april 2008 i S-092 på Christiansborg. Samrådet begynder kl. 10.15 (dog først 5 min. efter, at afstemningen i Folketingssalen er afsluttet).



Udvalget har bedt ministeren redegøre for, om ministeren finder det rimeligt, at mennesker med handicap minimum må vente i 6-12 måneder på en handicapbil og i nogle tilfælde op til to år. Der spørges også til, hvad ministeren vil gøre for at sikre, at der her og nu sker regelforenklinger på området.




Derudover vil udvalget gerne have ministerens vurdering af, om det er rimeligt, at kommunerne scorer hele erstatningen, når handicapbiler, som brugerne selv har betalt en del af, bliver totalskadet.



Samrådsspørgsmålene er stillet efter ønske fra medlem af Socialudvalget Anne Baastrup (SF) og kan læses her:

http://www.ft.dk/Samling/20072/almde...pm/N/index.htm

http://www.ft.dk/Samling/20072/almde...pm/O/index.htm

http://www.ft.dk/Samling/20072/almde...pm/Y/index.htm



Samrådet er åbent for alle, men der vil være et begrænset antal tilhørerpladser. Enkelte er forbeholdt pressen. De øvrige pladser går efter ”først til mølle princippet”. Hvis man ønsker at overvære det åbne samråd, kontaktes udvalgets sekretariat på tlf. 33 37 55 44 eller via mail ([email protected]) senest onsdag den 16. april 2008 kl. 12.00. For gæster, der kommer udefra, må der beregnes ekstra tid på grund af sikkerhedstjek ved besøgsindgangen.



Det er tilladt at fotografere og optage lyd og tv m.v., hvis det kan ske uden at anbringe mikrofoner på bordene og uden at forstyrre samrådets afvikling i øvrigt.



En cd med lydoptagelse af det åbne samråd vil senere kunne fås i Folketingets Oplysning, tlf. 33 37 33 38.



Yderligere oplysninger:

Udvalgssekretær Trine Toftgaard Lund, tlf. 33 37 55 62.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner får det de ber om østerbro Politik og Samfund 5 09-10-2013 00:07
Støtte til køb af handicapbiler: Årsstatistik 2012 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 16-08-2013 18:49
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
De reformivrige politikere scorer samlet 11,3 mill. pr. år i pension fra de er 60 år gunvor Politik og Samfund 14 21-04-2011 19:55
kommuner og flexjob jens-p hansen Spørgsmål ang fleksjob 0 28-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension