K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2010, 14:40   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja når man arbejder tænker man ikke så meget over det.
men er da godt nok glad for min forsikring i Dag, samt arbejdergiver har indbetalt 2/3 til pension oven i.
Ikke sjovt den den når man bliver 65 og kun skal leve af almindelig pension.
man bliver jo rask når man fylder 65 år.
Med det jeg selv indbetaler, vil jeg få samme ydelse de 30 år til 65 og derefter resten af livet.
Så det er god ting og kigge på pensioner en gang i mellem


har endnu ikke fået godkendt pension af kommunen, men jeg er godkendt af forsikringen.
Nogen forsikringer udbetaler dog ikke, før man er godkendt til førtidspension af kommunen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-01-2010 kl. 17:17.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 19:40   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er også nogle forsikringer, der stopper deres udbetalinger selvom man bliver tilkendt og får førtidspension af kommunen. !!

Jeg modtager en månedlig ydelse, den såkaldte "Tab af erhvervsevne", jeg vil tro at det er den i taler om?. Jeg frygter at jeg mister denne, men har altså hørt at selvom man skulle gå hen og tilkendt førtidspension så kan man ikke altid vide sig sikker på at modtage TAE ydelsen, er der nogle der har oplevet dette ?

Litha, jeg håber at du har fået udredt dit problem/ spørgsmål med PFA og at du fortsat kan modtage din ydelse. Jeg forstår ikke hvorfor den skulle bortfalde i forbindelse med at du skulle gå på sygedagpenge?. Det er jo ikke fordi at du har fået en bedre arbejdsevne nu hvor du modtager sygedagpenge fra kommunen, det er vel tværtimod.

Det er godt vi får noget fokus på disse forsikringer, som nogle af os er så heldige (håber jeg) at have tegnet da vi gik på arbejde og indbetalte til. Man fornemmer at nogle af forsikringsselskaberne er rimeligt skarpe omkring definitionen af erhvervsevnen som de bruger som kriterie fremfor arbejdsevne som kommunen bruger. Danica er vist på krigstien hvad det angår, men måske er der andre der også er begyndt at trække stregerne op. ??!!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 09:39   #13
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Mens jeg var sygemeldt og indtil pension fik jeg udbetalt fra PFA efter 3 mdr sygemelding og de betalte til min pensionsordning....

Efter 9 mdr. 1 September 2008 kom afgørelsen fra PFA at jeg var godkendt til varig pension pga kritisk sygdom indtil jeg er 65 og de indbetaler til pensionsordning det samme som før jeg blev syg.

D. 1 Maj 2009 fik jeg fp så de var 8 mdr foran kommunen ved PFA

Tror der er forskel på de ordninger man kan lave mens man er i arbejde ...så det er lidt af en jungle at finde ud af..

Man kan gå ind på www.pension.dk og logge ind ...der kan man se hvordan man selv er stillet i forhold til pension men samtidig også hvis man bliver syg...
der har man sine egne tal fra den/de pensioner man har og det er meget overskuelig.

God weekend
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 10:27   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok. men kritisk sygdom er så nok også en mile pæl i forhold til varig pension. Der er nok mere "måling" på andre "normale" sygdomme.!?.

Dejligt for dig af du kan modtage begge dele, bliver der ikke fradraget i din ftp. fra kommunen i forhold til det du modtager fra dit forsikringsselskab ?.

Tak for linket.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 10:34   #15
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
jo der bliver trukket i FP ..........det bliver regnet med som indkomst
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 10:41   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE

Når man får udbealt en rate hver måned som jeg kommer til og den overstiger de 66500 man må tjene ved siden af. så bliver man modregnet. Men kun den del som overstiger de 66500.
du mister den ikke fordi du får førtidspension.
jeg får så med tilbagevirkning kraft, så håber faktisk kommunen udskyder sin afgørelse af pension et stykke tid. ellers bliver jeg modregnet en del.

Men min er varrig til de 65 år. men da jeg stadig indtaler til den, vil jeg få samme ydelse efter de 65 år.

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-01-2010 kl. 10:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 10:55   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Ja også er det vel kun 30 af de kr. 100 i "overskuddet" man bliver modregnet.

Du skriver at din forsikrings ydelse er varig, er det noget du har fået afgjort af forsikringsselskab eller er det noget du har bedt om ?.

Min udbtales også frem til jeg er 65 år, så længe min erhvervsevne er under 50%. Raten betales af mit pensionsselskab og de betaler ligeledes præmien til min helbredssikring. Jeg betaler ikke selv noget, men hvad er det du betaler MTV? således at udbetalingen fortsætter efter du er 65 år og hvad er det der fortsætter er det TAE udbetalingen altså den samme månedlig ydelse selv om man ved 65 år bliver folke pensionist ?.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 11:08   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mtv,

Ja også er det vel kun 30 af de kr. 100 i "overskuddet" man bliver modregnet.

Du skriver at din forsikrings ydelse er varig, er det noget du har fået afgjort af forsikringsselskab eller er det noget du har bedt om ?.

Min udbtales også frem til jeg er 65 år, så længe min erhvervsevne er under 50%. Raten betales af mit pensionsselskab og de betaler ligeledes præmien til min helbredssikring. Jeg betaler ikke selv noget, men hvad er det du betaler MTV? således at udbetalingen fortsætter efter du er 65 år og hvad er det der fortsætter er det TAE udbetalingen altså den samme månedlig ydelse selv om man ved 65 år bliver folke pensionist ?.
Min er ikke privat tegnet til at starte med.
den var en del af min fastansættelse fra mit tidligere arbejde
der indbetalte arbejdsgiver 2/3 del til pension og indbetalt selv 1/3

fik samme brev som trådstarter om at den vil stoppe efter 1 år, fordi arbejdsgiver ikke indbetalt mere på den.
Men i samme brev blev jeg opfordret til at søge for erhvervsevnetab
de skal vudere det til 2/3 for fuld erstatning
Derfra for jeg en rate hver måned til jeg er 65 år og et større engangsbeløb som er skattefrit. Ergo kan engangsbeløbet ikke blive modregnet fordi det er formue.
Jeg har så selv valgt og indbetale videre på den. hvorefter pension vil være som hvis jeg gik på arbejde. Dog vil pensionen have været højere hvis arbejdsgiver stadig have betalt.
Men jeg kan selv bestemme hvor meget jeg vil indbetale, dog er der et minimums beløb man skal indbetale.
sammen holdt med de penge jeg har optjent og det jeg indbetaler, vil beløbet være nogenlunde det samme før og efter 65 år.
er kun 35 i dag

Ja også er det vel kun 30 af de kr. 100 i "overskuddet" man bliver modregnet.
netop det er kun de 30 kr for hver 100. Indkomsten skal være ca 265100 for en enlig, før man bliver modregnet

at min er varrig til de 65 år er noget forsikringen dækker og ikke noget jeg har bestemt

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-01-2010 kl. 11:17.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 11:24   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Min pensions ordning er heller ikke privat tegnet, den er også opstartet af arbejdsgiver, hvor jeg så selv har betalt en andel som er selvbestemt.

Det der skræmmer mig lidt i forhold til endelig vurdering om hvorvidt TAE fortsætter efter tilkendelse af ftp. i kommunen, er af forsikringsselskaberne vurdere ens erhvervs evne og ikke arbejdsevne som kommunen reelt gør.

I de midlertidige bevillinger af udbetalinger som jeg har modtaget fra mit pensionsselskab står der bla: " Vi minder om, at kommunen vurdere retten til disse ydelser ud af begrebet arbejdsevne, og at arbejdsevnebegrebet ikke er det samme som erhvervsevne begrebet i dine forsikringsbetingelser".

Det skræmmer mig lidt, da jeg ikke er blevet arbejdsprøvet i mit hidtidige erhverv, og ej heller vil kunne klare det. Har jeg mon grund til at være bekymret om at hvorvidt min forsikrings udbetalinger fortsætter efter jeg forhåbentlig snart tilkendet ftp. fra kommunen?.

Litha, vi glæder os også til at høre fra dig og holder bare tråden lidt i hævd til vi høre mere. Det er vigtigt at vi får diskuteret disse pensions og forsikringsselskaber holdninger og behandling af vores sager.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 12:18   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kan faktisk godt forstå det skræmmer dig lidt, når de skriver på den måde

Min forsikring vudere helt neutralt og kigger ikke på hvad kommunen vudere det til.
men alligevel ikke helt. Da deres afgørelse netop er taget ud fra de samme oplysninger som kommunen har til til rådighed.
Min sagsbehandler i min forsikring, var meget obs på jeg havde været igennem en arbejdesprøvning. Netop fordi deres vudering ikke så meget omhandler sygdom og diagnoser men erhvervsevne.

Hvis jeg var dig havde jeg taget en snak med din forsikring om følgende.
hvis kommunen tilkender dig pension, vil din rate så være større end den nuværende eller du bare beholder den.
tror nemlig ikke dit forsikringselskab har vuderet dig til 2/3 erhvervsevne tab?
men ved en førtidspension bliver man beregnet til at have et 2/3 tab.
derfor vil mange forsikringer ikke udbetale noget før man er tilkendt FP
så 99.9 sikker på de ikke stopper dine bevillinger, når du bliver tilkendt FP
jeg er dog ikke ekspert på området og de har alle forskellige betiingelser

nogen af oplysninger kan trådstarter sikkert også bruge.

forskellen er at det kun er kommunen som bruger arbejdsevnemetoden.

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-01-2010 kl. 12:28.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fået brev pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 15 19-12-2012 02:08
Idag kom så brevet.<har fået min fp!! ;)) Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 42 15-12-2012 23:35
Fået brev Jøsses Alt det andet 0 05-03-2011 13:57
har fået brev i dag om kronikerbevilling MTVRV1 Alt det andet 4 26-02-2011 22:11
Jeg har fået føp. Idag kom brevet fra kommunen fridusen At søge førtidspension 24 10-09-2010 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension