K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2012, 17:40   #11
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Kommune lyver

Idag har jeg fået brevet med post at min kontanthjælp er stoppet, og de tilbyd mig et åbent tilbud hvor man kan optjent kontanthjælp til forsørgelse man møder op 7.30 til 15.00.start på mandag. Ditte brev betragter jeg stadig som stadig som et press, ringede og snakkede med en på jobcenter , vedkommende prøver at få mig til at sige ja til aktivering så vil de cancel åbent tilbud. Men der er noget der lugter , først var de meget hurtige til at sende disse papire som fyldt over 20 sider for det anden, står der noget der ikke er hel korrekt der står at jeg ikke har hjemmeboende børn, og hun ved godt jeg havde hjemme boende børn. de skrev at der ikke foreligger lægelige dokumentation, men sagsbehandler har jo aldrig hentet nogle eller bedt om noget, men da jeg endeligt kom med dokomentation afviste hun, jeg sagde hun kan også kontakte min læge ,det afviste hun også og sidst stod der at hun tilbyd mig 2 timer om dagen , for at jeg kan komme lidt ud blandt andre. Men på lydklip siger hun jeg skal møde fra 8 til 15.00 hun er en kæmpe løgner. Nu prøver jeg at få denne sag i nyhederne. For nu har jeg dokomenter fra dem med alle navne der involvere i denne sag. Jeg vil hel sikkert klage

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er svært og vurdere, når man ikke kender hvad der stå i lægepapirene
der må være en grund tll kommunen vurdere man stå i gruppe 2
i gruppe 2 kan kommunen netop sende folk ud i aktivering, så der er ikke noget galt i det sagsbehanderen gør.

for at få tab af erhvervsevne skal man have en funktionsevne tab på 50 procent
alså man ligger til fleks eller førtidspension.

egen læge har ikke noget og sige, det skal være speciallæger der afgøre om hvilken gruppe man ligger i. Det kan være en psykiater eller en læge på det fysiske område.

så det er her du skal sætte ind og få noget ordenligt lægedokumentation på du ikke kan klare et arbejde.
samt aktivering, er ikke arbejde i den forstand.
dog siger de fra 8-15 og det er rigtig lang tid, men igen må der mangle noget lægedokumentation på du ikke kan klare bare 2 timer om dagen.

min vurdering og kender hverken til lægepapir eller om det er en arbejdsskade
eller du er blevet løbende syg.
Jeg fik sagt forkert mhs til erstatningssager jeg mener m'en godtgørelse, jeg tænker ikke så meget på arbejdskade sag fordi chancen er meget små til at får erstatning, det var min læge der anbefaler at jeg ikke skal give op, og jeg kender heller ikke til loven i ditte område, beklager hvis jeg kommer til at sige noget der ikke passer.Så er i velkommen til at rette mig. Det er rart med alle informationer. Jeg føler mig så nedkørt de sidste 2 dage , heldigvis har jeg fået beroligende. Nu har jeg kontakter til medierne så må vi se om sagen er spændende nok for dem.

Sidst redigeret af Webmaster; 07-12-2012 kl. 19:12. Årsag: To indlæg lagt sammen til et...
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 22:08   #12
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg vil bare sende dig min varmeste støtte

Det er så flot og modigt at du står frem og kæmper på den måde mod et råddent og uretfærdigt system for os svage og syge.

Havde jeg ikke været så indadvendt og energi-løs ville jeg også gerne have gjort div. medier opmærksomme på de svinestreger vi syge kontanthjælps-modtagere bliver udsat for.

Jeg håber virkelig at du får mulighed for at komme i medierne med din sag.

Mange hilsner fra Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 00:10   #13
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Jeg vil bare sende dig min varmeste støtte

Det er så flot og modigt at du står frem og kæmper på den måde mod et råddent og uretfærdigt system for os svage og syge.

Havde jeg ikke været så indadvendt og energi-løs ville jeg også gerne have gjort div. medier opmærksomme på de svinestreger vi syge kontanthjælps-modtagere bliver udsat for.

Jeg håber virkelig at du får mulighed for at komme i medierne med din sag.

Mange hilsner fra Birkes-musen
Tak for din støtte normal har jeg slet ikke overskud eller kræfter, men jeg vil kæmpe for folk som som blir levende begravet af systemet. Jeg håber bare nu på at medierne tager min historie op. Jeg vender tilbage og fortæller hvad det ender med.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 01:34   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Kontakt mig lige... så hjælper jeg med den inkompetente nar af en sagsbehandler! (uden beregning selvfølgelig)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 12:07   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Kontakt mig lige... så hjælper jeg med den inkompetente nar af en sagsbehandler! (uden beregning selvfølgelig)
Super flot.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 12:31   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt gået Ricky - godt med en ven i nøden!!

Takecare - take care!!

Stå fast på din ret til at være syg, lad dem ikke få dig ned med nakken på den der måde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 15:05   #17
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Syge aktiveres og sanktion

Jeg kommer igen på et tidspunkt og fortæller det hele. Jeg har brugt det sidste pr dage til at ringe rund omkring i kommune. Og nu forstår jeg bedre hvordan de forskellige sagsbehandler arbejder. Hvordan borger blever behandle. Og hvor meget magt en leder på afdeling har. Og hvordan sagsbehandler udnytter sit magt overfor svage borger. Jeg vender tilbage med min historie , prøver lige at ringe rund til medierne, om der ikke er en der er intra i sagen. Knus fra mig

Tak til Ricky som har været så sød at hjælpe uden dig kan jeg ikke komme videre
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 15:32   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu oplyser du ikke hvad eller hvilken lægedokumentation du har
egen læge er ligegyldig, hvis du ikke har lægedokumentation fra andre læger

det er alså det eneste som tæller i dette system, uden kommer du alså ikke videre
lige meget hvad du gør

Ricky kan i hvertfald oplyse dig om du mangler noget og hvad din lidelse bestå af
så du kan komme i de rette hænder både med hensyn til behandling og så videre
her er egen læge alså ligegyldig.
det er rimelig klart da egen læge ikke er espert på nogen områder
men udelukkende er praktiserende læge og er denne som skal sende dig videre i systemet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 16:16   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men husk mtvrv1, at ens egen læge, ALTID kan sygemelde én fra den der aktivering (arbejdsprøvning eller andet). Så på nogle få punkter er ens egen læge udmærket. Men det er korrekt, at lægen ikke vægter tungt hvis det er mere faglige udtalelser der skal bruges til dokumentation........så er det rigtig nok KUN speciallægerne der vægter.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 22:15   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
. Så på nogle få punkter er ens egen læge udmærket.
Så længe man kæmper med det sociale system skal man ihvertfald passe på med, at køre sin læge ud på et sidespor.

Ofte er det egen læge, der bliver bedt om, at lave en statusattest, og hvis man som patient ikke har været i kontakt med lægen igennem længere tid kan det nemt tolkes som om, at man ikke fejler noget.

Jeg mener det var Huldra herinde fra, der løb ind i den problematik.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner kan tvinge syge på lykkepiller thomas75 Politik og Samfund 48 09-03-2012 18:36
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Jobcenter Lolland er bedst til rettidig aktivering og samtaler buster Politik og Samfund 0 22-08-2010 22:51
Svendborgs syge aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2010 11:15
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension