K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 19:48   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
parkeret mellem ftp og fleksjob hvor mange?

Hej

Af ren nysgerrighed ville jeg gerne vide hvormange, der ellers ligesom mig er parkeret et sted mellem førtidspension og fleksjob (eller som har prøvet det). Hvad sker der i jeres sag/ eller hvad gør i?

Jeg kan ikke få førtidspension iht min sagsbehandler da jeg 1) er for ung 2) Iht lægekonsulenten kan jeg ikke få pension for min sygdom, da en sådan sygdom ikke udløser pension.

Jeg kan ikke få fleksjob, da jeg kun kan arbejde 10 timer pr uge.
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:02   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Hej

Hvor mange timer mindst kommune kræver at du arbejde til Flexjob ?
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:21   #3
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Kender halvt til det, kæmper selv for min sag, og derude hvor jeg intet fatter.

Min sag står til en klar pension, men sagsbehandler trækker i enhver lillebitte tråd selvom hun har klart udtalt at hun ikke ved hvad hun skal gøre.

Det med at trække folk rundt i manegen uden grund.
http://www.avisen.dk/video/det-kan-v...dt_121866.aspx
Den video siger lidt om det gætter jeg...

Igen problemet er at jeg er "for ung" (26) som dig selv.
Dejligt dejligt system vi har, så føler sku med dig i din frustration.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:40   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke sige, jeg står mellem fleksjob og fp, da jeg ikke engang kan gennemføre en arbejdsprøvning. Men de vil så heller ikke opstarte sag om fp. Og kontanthjælp er jeg ikke berettiget til

Så jeg befinder mig i den kategori, der hedder 'Ude at sejle - i min egen sø'
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:55   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej V-brask

Øeh, lige et par spørgsmål.

Hvor gammel er du helt nøjagtigt? 25? 28? 29?

Hvilke(n) sygdom(me) lider du af og hvor længe har du haft den/dem?

Hvordan står du med din sagsbehandler? Har hun sørget for en ordentlig ressourceprofil? en af dig godkendt handleplan for hvad der nu skal ske? Giver han/hun dig overhovedet nogen råd om hvad du har af muligheder, eller fortæller han/hun dig kun hvad du har af pligter?

Kan du ikke svare positivt på disse spørgsmål, skal du nok indstille dig på at bruge K10 en hel del, for så har du en situation hvor du er i opposition til din sagsbehandler og skal stille nogle ret skrappe krav til vedkommende. Det kræver at du får svar med §§ og det hele, hvilket du netop kan få herinde.

Et par råd du kan bruge til at sikre dig bedst muligt;

1.
Sørg altid for at få ALT på skrift. Får du en telefonopringning fra kommunen skal du kræve at få det de siger på skrift.

2.
Er du til samtale, skal du altid sørge for at optage det så du har sikkerhed. Du skal IKKE oplyse dem om at du optager mødet. Det er lovligt. Det gælder også telefonsamtaler.

3.
Hav altid bisidder med når du skal til møde hvis det er muligt. Så har du et vidne de ikke kan afvise.

4.
Når du ønsker at fortælle noget til kommunen og at det står i din sag (hvilket er vigtigt for at du kan nå dit mål om et tåleligt liv), skal du altid sætte det ned på skrift, og aflevere det personligt i borgerservice mod en kvittering som du har med hjem i stemplet og underskrevet stand. Så kan de nemlig ikke sige at de ikke har modtaget den.

Med disse simple regler i mente står du stærkere over for kommunen, for så ved de at du ikke bare lader dig feje af som en anden lille hundehvalp.

Brug det her hvis du mener at der er ræson i det. men KUN hvis du mener det.
Under alle omstændigheder, så brug K10, og få din ret som den er ifølge loven. Det er DIT liv du kæmper for. Du har krav på et tåleligt liv, også selv om du ikke "bidrager" lydigt til samfundets økonomi som en anden viljeløs robot.

Dette er så bare min mening, men den tør jeg godt stå inde for til enhver højtid.

Pøj pøj og giv ikke op.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:42   #6
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Hej V-Brask
Min far oplevede nøjagtig det samme (kontantshjælpshullet) og han fik i torsdags tilkendt pension efter at vi klagede både over sygedagpengestop og dårlig sagbehandling.

Se evt. mit indlæg under "hastesag, kontantshjælpshullet.."
Sagen er LANG, men kig evt. under overskriften "pensionsgodkendelse", da beskriver jeg sagen i korte træk og hvad vi gjorde, da vi faldt mellem de to stole; fleks og pension.

Håber, at du kan bruge det til noget.

VH. hnb
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 23:47   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er ingen sygdom, der udløser pension, FORDI det handler om arbejdsevnen.

Er du for syg til fleks SKAL du tilkendes pension.

Når du klager skal du bruge begge afslag modsat, og henvise til modsat sag, og bruge modargumenterne.

Håber det giver mening.

Evt. se i min meget, meget lange tråd "Magtmisbrug".(ps. det sidste handler om hjælp i dagligdagen). Men er altså tilkendt pension, efter 6.5år.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 11:20   #8
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Den der med at du er for ung holder ikke, da jeg er midt i 50'erne og har mange skånehensyn som spænder ben for hinanden. Jeg er parkeret på ledighedsydelse
og venter på hvad kommunen nu vil. Stadig fleksjob er jeg sikker på, på trods
af at jeg har gået ledig i 3 år og at kommunen vil få mere i tilskud hvis de behand-
lede mig med respekt og tilkendte førtidspension !

Oven i de 3 år har jeg haft et "puljejob" læste jeg herninde forleden.
Viste ikke det hed sådan, men dette job dækkede over at jeg ikke kunne holde til de 15 timer jeg
var blevet presset til at arbejde. De færre timer blev ikke nedskrevet, så da jeg ikke kunne klare
de færre timer, havde jeg et forklaringsproblem !

Afsluttet arbejdsprøvning for 8 mdr. siden viste stort set ingen arbejdsevne grundet alle skåne-
hensyn og at jeg arbejde for langsomt.

Blev visiteret til fleksjob i 2003.

Sidst redigeret af hobby4me; 27-09-2010 kl. 11:26.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 11:23   #9
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg er 48 år ung. hihi
Jeg har arbejdsevne på 5 timer max.
Jeg er parkeret på Fleksjobs ordning, uden mulighed for job.


Ja, der er bare dejligt
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 14:51   #10
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Jeg er 43 og har været parkeret på ledighedsydelse i 6 1/2 år. I al den tid er det lykkedes mig at klare et fleksjob i to uger. Min sidste arbejdsprøvning (for et år siden) viste, at min arbejdsevne er reduceret til det ubetydelige. Før det blev min arbejdsevne meget optimistisk sat til 6-8 timer.
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob,hvor mange jobs? kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2013 20:01
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor mange får afslag på føp? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-07-2010 09:31
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension