K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2011, 21:42   #251
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Jeg er jo i arbejdsprøvning på kontor og er sat til 20 timer til at starte med og skulle så i løbet af 7 uger øges til 37 timer, men kan kun klare 2½ - 3 timer dagligt hvor jeg bruger alle mine resourcer og helst vil klare det hele på en gang og er fuldstændig bombet når jeg kommer hjem og har overhovedet ingen overskud tilbage til det hjemlige eller social samvær.

Jeg har så fået at vide, at det er sagen uvedkommende hvad jeg kan eller ikke kan resten af dagen af SB i kth-afdelingen, dette synes jeg da er ret væsentlig, da jeg må gå i seng når jeg kommer hjem og ikke kan lave nogle af de daglige pligter, men overdrage dem til min mand, som har en disk og heller ikke har resourcerne til det.

Jeg har fået at vide af min mentor, at hvis jeg ikke kommer op i timeantal, så risikerer jeg, at blive sendt ud i et nyt forløb, fordi de ikke kan vurdere mig på de timer jeg kan klare.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 09:21   #252
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
2 i rap

Det holder da ikke, at de vil sende dig ud i ny afprøvning hvis du ikke kommer op i timeantal. Da må du da lige få talt med dem igen og med din sbér ved Krifa om at klage herover.

Nu har jeg ikke været på kontanthjælp og på tvungen aktivering, heldigvis, så jeg ved ikke lige hvordan man forholder sig i din situation, men objektivt (eller subjektivt eller hvad det nu hedder ) så ville jeg klage skriftligt over den bemærkning. Det fremmer jo ikke ligefrem din indsats/forbedre dit helbred. Du må gøre hvad du kan og så må de jo hitte ud af hvor du hører til.

Kan du ikke komme i afklaring mht. fleks eller ftp. medens din sdp. sag kører, således at arbejdsprøvning ikke er omsonst ? De kan vel efterhånden se at du ikke hører til på det ordinære arbejdsmarked ? Det siger dine læge papirer jo også i forhold til din funktionsevne i det daglige !!?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 11:42   #253
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man ikke er lægeligt udrent, så er alle arbejdsprøvniger omsonst

fik at vide kommunen måske vil sende mig arbejdsprøvnig
når min psykiske tilstand er stabil
ellers kan kommunen ikke vurdere ens arbejdsevne
alså den arbejdsprøvnig jeg har været i, fuldstændig meningsløs

have lige den i baghovedet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 13:20   #254
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE og MTVRV1

Nu er det kun mentor der har udtalt sig om det med at risikere en anden arbejdsprøvning og ikke kommunen, mentor er en der er ansat der hvor jeg er i arbejdsprøvning.
M.h.t. min spykiske tilstand, sige min psykiater, at jeg ikke har gået der længe nok til, at han kan udtale sig om min svære depression er stationær, da vi stadig er igang med at optrappe min medicin, så hvad det hele ender med, ved jeg ikke.

Knuzz til jer begge.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 17:39   #255
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis man ikke er lægeligt udrent, så er alle arbejdsprøvniger omsonst

fik at vide kommunen måske vil sende mig arbejdsprøvnig
når min psykiske tilstand er stabil
ellers kan kommunen ikke vurdere ens arbejdsevne
alså den arbejdsprøvnig jeg har været i, fuldstændig meningsløs

have lige den i baghovedet
Hmmm, jeg blev sendt i arbejdsprøvning først, da jeg begyndte afklaring i 2008. Jeg mødte op på jobcenteret mhp. at blive visiteret til fleksjob. Jeg forklarede at jeg i 2007 røg ud af sdp. og nu altså gerne ville videre. Det kunne man sagtens gøre sagde de, alle kan komme ind fra gaden med ret til at få belyst hvorpå arbejdsmarkedet man hører til !!

Så jeg startede med min arbejdsprøvning som så sluttede primo 2009, efterflg. blev min sag stilet mod ftp. og den helbredsmæssige del skulle udredes.

Derfor tænker jeg også tlf. dame, om du er i afklaring mod andet end at arbejde på ordinære vilkår, for det kan du jo ikke !? Hvad siger din sagsbehandler omkring din arb. prøvning. ? Og hvor langt er du nået ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 18:15   #256
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Det er SB i kth-afdelingen der har sendt mig i arbejdsprøvning, for at se hvor jeg hører til, det er den begrundelse jeg har fået og ikke andet så jeg ved ikke hvor jeg står p.t.

Jeg skulle starte med 20 timer og på 7 uger nå op på 37 timer, men jeg magter kun 2 - 3 timer dagligt og er så helt tappet for overskud til alt det andet i tilværelsen, men det er de jo kolde et vist sted overfor.

Jeg har være i arb.prøvning fra d. 10. januar og skal slutte 7. eller 8. april.


Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 11:09   #257
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så skal du jo ikke tage dig af mentorens trusler. (det kan jeg jo sagtens sige)

Hvis det føles for meget den tid og arbejdsmængde du er der nu, så må du jo få korrigeret denne og sat ekstra skåne hensyn ind !?

Har du løbende møder med din sagsbehandler hvor I kan få talt om sådan noget ? Din mentor burde jo også være der for at hjælpe dig ? Tror hun ikke på dig eller ?

Du skal jo såvidt muligt gennemføre arbejdsprøvningen, så den viser hvad du kan klare nu og fremover. Som du ved holder det jo ikke at du viser at du kan mere end hvad du reelt kan.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 13:42   #258
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Jeg tror nu godt, at mentor nu har indset, at jeg ikke kan klare flere timer...ssss

Jeg har endnu ikke haft noget møde med jobkonsulenten, men der er vist snak om noget, i næste uge.

Arbejdsopgaverne er ikke så vildt mange og nogle gange har jeg slet ikke noget at lave, så det må jeg jo så skrive i min dagbog.... ellers er der en mulighed for, at jeg kan sidde og ændre på rekvisitionerne som firmaerne bruger til deres bestillingerne, men jeg bestemmer helt selv mit arbejdstempo.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 14:02   #259
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Selvom der på tidspunkter ikke er noget at lave, så er man der jo alligevel.

Mht. møder, der tænkte jeg også på sagsbehandleren, så hun er klar over hvad du kan magte. Det kan evt. afholdes sammen med jobkonsulenten, så I sammen kan finde ud af om der skal andre skåne hensyn eller arbejdstider til.

Jeg siger det af egen erfaring, det kan være rart med input og føle at man ikke bare er "alene" om det i sin sag. Ydermere slipper du for at din sagsbehandler tror at du ikke har ydet hvad du kunne når I er færdige i april. Det kunne jo være at hun tænkte at du så "bare" skulle afprøves et nyt sted for at komme op i tid. !!?? Et møde undervejs skader jo ikke, det kan bare være en update til at det er det du kan og måske endda for meget og hvem ved måske vil din sbér sige at du skal holde igen ?!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 15:40   #260
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Jo det er da klart man er tilstede og de prøver da også at finde nogle småting jeg kan lave, noget af det de eller ikke når i dagligdagen....

Jeg har endnu ikke haft et eneste møde med SB fra kth-afdelingen, så der har ikke været nogen mulighed for forhandlinger...ssss og som sagt, bliver der vist et møde med jobkonsulenten i næste uge.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension