K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2009, 16:37   #1
mich
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
mich er ny på vejen
Kontrakter.

Hej!
Jeg er flexjobber.
Har en kontrakt. På 20 timer om ugen. Fra 12 - 16. hverdage.
Har jeg ret til pauser?

Må arbejdstedet uden sagsbehandler + fagforening + flexeren, ændre arbejdstiden.
Her tænkes også på selve mødetiden altså, som der står i kontrakten 12- 16?

Godt sted det her.
mvh. mich
mich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 17:47   #2
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Arbejdspladsen og du bestemmer selv hvordan arbejdstiden lægger , bare du har det antal timer du er visiteret til

Idag var jeg f.eks på job fra 11-16 hvor jeg de andre dage er fra 9-14.30.

Det med tiden idag var fordi der ikke var nogen på kontoret før
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 23:10   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Arbejdsgiveren må ikke ændre tiden uden at have talt med dig om det, og når det er gjort så skal jobkonsulenten også indover ... også selv om han siger nej til at hans skal rådføres , jeg fik sat mine arbejdstider ned fra 20 til 16 timer det var strengt nødvendigt pga mit helbred og min chef var indforstået med det og det blev skrevet ned som det skulle jeg kontaktede jobkonsulent og sagsbehandler og fortalte dem hvad der skete hvad læge havde sagt og chef osv ..

Trods flere rykker var der bare ingen der reagerede og til sidst satte min chef så bare tiden ned, da jeg mistede jobbet var jobcenteret meget fortørnet over det og mente at vi handlede i strid med loven og de ville se på hvorvidt jeg var berettiget til ledighedsydelse , det var mine skrivelser til dem der redde min R**

Så uanset hvad så skriv til kommune med oplysninger om det og om det er i orden ...

Hvis det er noget din chef har gjort uden om dig og du ikke er enig så skal du omgående have fat i din jobkonsulent og klage over det (og henvende dig ved din fagforening )

Om du har krav på pauser så vil jeg mene ja , men der skal du igen have fat i din fagforening jeg ved ikke hvor mange pauser du har krav på i følge dem (min søn har 20 timer om ugen i alm job og har en pause på 10 min ) men jeg må formode at du har nogen skånehensyn der skal tages og er der ikke pauser i dem ??

Har du ikke haft din fagforening med da der blev lavet ansættelseskontrakt ?
  Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 08:23   #4
mich
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
mich er ny på vejen
Exclamation

hej!
Tak for besvarelserne.
Jo fagforening har været med, (ved kontrakten).
Og næste "træk" bliver da også en henvendelse til den.
Jeg arbejder ude i åben terræn, ca. 10 min. gang fra basen.
Har fået at vide at tiden, hvor jeg går fra området til og fra skal tælle med i pausen. Så det vil jo betyde at selve pausen er opbrugt bare ved at gå til pausen.
Men som skrevet vil jeg kontakte fagforeningen for at høre deres udsagn.
mvh mich
mich er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension