K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2010, 19:50   #1
kokken
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2010
Lokation: 9900
Alder: 70
Indlæg: 17
Styrke: 15
kokken er ny på vejen
Smile Ny på siden, k10 er ved at lære

/HEJ, jeg er ny i dette forum, men jeg vil gerne hvis der er nogen der kan hjælpe mig med den situation jeg er kommet i.

Jeg faldt og slog mit hovede på en lørdag , hvorefter , ca 3 uger jeg fik lammelser i venstre arm og ben, jeg var på daværende tidspunkt ansat ved fødevarestyrelsen på et slagteri, og måtte gå på nedsat tid (3 timer om dagen) efter ca. et halvt år skulle der være en fyringsrunde, hvor der der skulle fyres 8 medarbejdere, selvfølgelig tog de dem der var svagest først, men det skal siges at jeg havde været ansat i 9 år uden nævneværdige sygdomsperioder.

Jeg er blevet scannet, og de har konstanteret at jeg har fået en forsnævring i rygsøjlen så min rygmarv ikke går jævnt, hvorved jeg
efterhånden ikke kan bruge mine skuldre og venstre side .

Nu kommer mit spørgsmål, jeg er blevet udret fra alle lægelige instanser, og har fået lavet resurseprofil, har været i aktivering med at nedslående resultat , min sagsbehandler har nu bestilt en GHA hos min læge hvilket er i orden og han vil indstille mig til FP, men jeg er i tvivl om at det måske er en go ide for jeg kan muligvis forvente en erstatning hos forsikringsselskabet og andre, men vil det ´blive modregnet i FP.

Jeg er gift og min kone har en indtægt på ca. 260.000 kr om året vi bor i eget hus, hvordan bliver jeg (vi)stillet hvis jeg går på FP? jeg er 56 år
kokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 21:04   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kokken Se meddelelser

min sagsbehandler har nu bestilt en GHA hos min læge hvilket er i orden og han vil indstille mig til FP,
Du bør kontakte din læge, og gøre ham opmærksom på, at han ikke må udtale sig om hvorvidt du bør have førtidspension eller ej.

Men han må f.eks. gerne skrive, at han finder, at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

At arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige, betyder det samme som, at du bør have fp, men med den første formulering risikerer du at møde massiv modstand hos kommunen.

Blot et lille, men godt, råd herfra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 22:09   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
vedr: erstatning.

den del du ikke kan få kapataliceret, bliver på en sindig udregningsfacon, modregnet din eventuelle f.t.p.

du kan jo få op til 50% kapa:.... nu er der jo ingen der endnu kender din mengrad etc etc.... da jeg går ud fra den bliver behandlet som en arbejdsskade......

mit bedste råd til dig er og vente på især ingrid og huldra herinde, de har begget rådet og vejledt mig.

der er naturligvis også andre der kan bidrage med info. de kommer jo også på banen.

jeg føler mig ikke nær så velbevandret i sagerne som ovennævnte personer, så jeg vil overlade den videre rådgivning til dem-

mvh eders ace dk ... som selv har sag kørende i a.s.k.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 09:57   #4
kokken
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2010
Lokation: 9900
Alder: 70
Indlæg: 17
Styrke: 15
kokken er ny på vejen
Det skal siges at jeg faldt i min fritid, var på vej op ad trappen hjemme med en bærepose i hver hånd, trådte så forkert og faldt lige forover og tog imod med hovedet først.
kokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske i lære, og løntilskudsjob? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 18-11-2012 13:46
Ny på siden k10, er ved at lære kokken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 02-09-2010 12:42
Du får dødsstraf - så kan du lære det Stella Det er da strengt ! 2 12-04-2008 16:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension