K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2010, 08:20   #1
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Medicinsk Erhvervsevne

Hej

Er der en eller ander der kan forklare mig hvad medicinsk erhvervsevne er for noget
hilsen
hamselv
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 09:37   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Digselv

Her er en forklaring fra et forsikringsselskabs police:

Stk. 4. Fastsættelsen af graden af erhvervsevnetabet sker på grundlag af en lægelig vurdering af erhvervsevnetabet som følge af sygdom/ulykke (medicinsk erhvervsevne-tab), samt oplysninger om, hvad forsikrede er i stand til at oppebære af indtægt, når erhvervsevnetabet tages i betragtning (økonomisk erhvervsevnetab). Såvel det medi-cinske som det økonomiske erhvervsevnetab skal opfylde betingelserne for at der kan ske udbetaling.

Håber det kan bruges...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 09:39   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hamselv,

Erhvervsevne tab kender jeg kun fra pensionsselskabernes definition i forhold til ens tab af erhvervsevne ved sygdom og ulykke.

Jeg var på google, som du måske også har været. Her fandt jeg flg. hvor ordet medicinske erhvervsevne tab var "indvolveret":

"Fastsættelsen af graden af erhvervsevnetabet sker på grundlag af en lægelig vurdering af erhvervsevnetabet som følge af sygdom/ulykke (medicinsk erhvervsevnetab.)."

Dette er taget fra Nykredits forsikringsbetingelser. Som jeg læser det må medicinsk erhvervsevnetab altså betyde at det er graden af det erhvervsevnetab der konstateres ved den sygdom/ulykke man har været ude for og må leve med.

To min efter hinanden, det var da meget godt klaret Multe :-) Jeg læste så også at fx. Nykredit også tager ens økonomiske situation i betragtning når de vurdere ens økonomiske erhvervsevnetab, føj for den da.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 02-02-2010 kl. 09:41.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 09:47   #4
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
hej

tak for det men jeg syntes ikke jeg har fået svar på mit spørgsmål, så vi lader den lig stå åben for andre der måske har et andet svar hvor man men sikkerhed ved at det er det rigtige svar
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 09:56   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Enteneller

Ja, det går hurtigst når man bare kopi'er...

Og jeg mener, ligesom dig, at det er et begreb forsikringsselskaberne bruger, åbenbart for at kunne "opdele" erstatnings mulighederne ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:05   #6
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Multe

Fint nok at du mener det er noget forsikringsselskaber bruger, men jeg mangler stadig en der kan fortælle hvad det medicinske erhvervsevne er,det er det mit spørgsmål går på
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:10   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hamselv,

Er det noget du har fra forsikringsselskaberne ?. Så kunne man jo evt. ringe til dem.

Vi prøver bare ,at komme med vores forklaring på begrebet, jeg forstår det såmænd godt, men måske kan forsikringsselskaberne forklare det nærmere, da det ser ud til at det er dem der bruger det. Kommunerne bruger jo fortrinsvis arbejdsevnen, som et mål for test af borgere der søger fleksjob og ftp.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 12:10   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
som jeg læser det så er der ikke forskel på erhvervsevnetab og medicinsk erhvervsevne- tab, som er opstået pga sygdom/ulykke det er i hvert fald de steder jeg har kunne finde omtalt sammen altså medicinsk er i parentes så mit gæt vil være det er det samme
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression og angst - hash eller medicinsk cannabis Allina Politik og Samfund 31 07-02-2017 09:54
Nogen der kender til Medicinsk rygcenter i Silkeborg? smutti Alt det andet 1 28-07-2013 13:22
Social Medicinsk afklaring popcorn Alt det andet 8 28-03-2013 09:20
tab af erhvervsevne johngp Dit og Dat 10 28-02-2013 10:42
Medicinsk testcenter? Mai-Britt Din historie 5 23-05-2008 08:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension