K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2014, 20:15   #1
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
whyme er ny på vejen
må man arbejde lidt på FTP

efter jeg er gået over på FTP for 3 år siden, har vi mistet en del penge om mdr, da min FPT er mindre end min tidligere løn. Vi sidder hårdt i det økonomisk med hus og 2 børn, og det er ikke muligt at sælge uden stort tab.

Jeg vil derfor høre om der nogle der ved om man må arbejde lidt ved siden af sin FTP. Jeg magter desværre ikke så meget, og det ville da helt klart også være bedst for mig, slet ikke at arbejde, men vi mangler altså nogle ekstra penge, til lidt hygge, fornøjelser og ferier med børnene.

hvis man må arbejde, hvor meget må man arbejde og tjene???
Og hvor ska man henvende sig?? ska man selv finde arbejde eller gør kommunen det??
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 20:55   #2
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det må man gerne men det bliver modregnet din pension. Det gør det ihvertfald for min svigermor .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 21:00   #3
whyme
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
whyme er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Det må man gerne men det bliver modregnet din pension. Det gør det ihvertfald for min svigermor .
så man får ikke noget ud af hvis man fik et lille arbejde.
whyme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 21:09   #4
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg kan kun tale udfra min svigermors ogmsvigerfars sted .

Det det samme hvis han en måned tjener lidt mere modregner de detmar. Men hvis du kan arbejde lidt hvorformså ikke tage et flekjob i stedet . Det tror jeg giver mere økonomisk. Hæng mig ikke op på det . Det er kun noget jeg tror .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 21:30   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men er du under 40 år, kan du få et ressourceforløb (hvor i finder ud af om du kan blive kandidat til et fleksjob, ned til 1-2 timer om ugen, eller mere). Er du over 40 år, så har du ret til 3 individuelle samtaler hos jobcentret, hvor i sammen finder ud af, hvor meget du kan arbejde, og hvilket job der vil passe dig.

Bare husk på, at de kan frakende dig retten til førtidspension, hvis du kan blive delvist selvforsørgende via et fleksjob.

Der er ikke længere noget der hedder skånejob, nu hedder det job med løntilskud, og du kan selv søge jobbet, dog skal det godkendes af kommunen.

Pøj-pøj.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 05:42   #6
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
du må gerne arbejde besiden af din ftp Du må tjene ca 100.000 ( gift) før de bliver modregnet, MEN...
Der bliver holdt øje med dig.... dvs at der kan stilles tvivl om din berettigelse til ftp når du har arbejdsevne og din sag kan genoptages.
Jeg venter i hverttilfalde til jeg bliver 60 så kan ftp ikke fratages
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 21:35   #7
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Snakket med udbetaling Danmark

Jeg har lige talt med udbetaling Danmark, de sagde man må tjene 72.200 kr om året ved siden af sin førtidspension.
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 21:54   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ja man må tjene op til 72000 kr. før man bliver modregnet

heldigvis er vi en del som har tab af erhvervsevne og der tæller de 72000 kr. også

Er selv på pension og med den nye reform, skal jeg i hvert fald ikke prøve og arbejde heller ikke noget skånejob. kan heller ikke, grunden til min FP er givet.

så er enig med Helenekr
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 22:00   #9
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Jeg har lige talt med udbetaling Danmark, de sagde man må tjene 72.200 kr om året ved siden af sin førtidspension.
Det er så ikke helt korrekt, da der ikke er fastsat en øvre grænse for hvor meget der må tjenes udover førtidspensionen. Førtidspensionen bliver derimod nedsat hvis indtjeningen overstiger et vist beløb.

For enlige vil førtidspensionen blive nedsat med 30% af indtjening over 72.200 kr.

For gifte med 30% af indtjening over 114.400 kr, dog kun med 15% hvis ægtefællen også modtager pension.

Bekendtgørelse af lov om social pension (§32c)

Vejledning om regulering pr. 1. januar 2014 af satser på Social-, Børne- og Integrationsministeriets område (TABEL 6)
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 22:17   #10
JHOL
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
JHOL er ny på vejen
@whyme: Et godt - men måske "svært at sluge råd" : Med den nuværende lovgivning og den næsten hadske stemning fra medborgere mod alle de "800.000 driverter" der gasser den på overførsel, ville jeg være meget, meget betænkelig ved at gøre som dig, dvs. gå på job som førtidspensionist.

Den var måske akcepteret for 10 år siden, men absolut ikke i dagens DK.

Derfor og kort sagt, LAD VÆRE!

Du bør derimod ændre på din livsstil, skær ned overalt, sælg, flyt, gør hvad som helst hvis du vil klare dig uden "de" begynder at blande sig, naboer og bekendte ligeså, Danmark er blevet et helvede af stikkeri, had og ondskab.
JHOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension