K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2012, 11:32   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
dette kan ikke være lovligt

er det lovligt ?????

Facebook-info gives til psykologer
Kommunelle sagsbehandlere giver i stigende grad oplysninger fra borgernes facebookprofiler til psykologer til brug i undersøgelser om eksempelvis førtidspension.


http://www.dr.dk/P4/Esbjerg/Nyheder/...2.htm&regional
Kommunelle sagsbehandlere snupper statusopdateringer fra facebook profiler, og giver dem videre til psykologer.

Og det bekymrer psykologer i Region Syddanmark, viser ny analyse.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 12:26   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor man har åbne profiler på feks. Facebook, sørger man for at lukke sin profil, kan ingen udover ens venner se hvad man skriver, og man kan lade være med at skrive mere end man ville være villig til at sætte på forsiden af avisen...

Man vælger selv at udstille sig for alle, når ens profil er åben, så det kan jeg ikke se der er noget galt i at oplysninger bliver brugt af andre....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 12:52   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...umiddelbart enig med Te-pige.

Linket funker ikke, Østerbro...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 13:28   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Der er også kommuner der har fundet ud af at enlige ikke er så enlige .. altså når de læser med på facebook..

Så med en smule sort humor, må man vel sige at skal der snydes med ting overfor ens kommune, så bliver man nødt til enten at slette ens facebookprofil .. eller også så skal man sgi sætte sig ind i tingene og sørge for hvem af ens venner der må læse og se hvad .. og at alle andre ikke kan læse spor om en...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 14:17   #5
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg synes lige man skal huske at folk når de skriver på Facebook ikke dér viser deres "verden" som den ér, men ofte tegner et glansbillede af sig selv. Jeg kender mange som er ensomme, angste og generelt har det ad h. til som på twitter facebook o.l tilsyneladende er glade, har masser af "venner", hurtige bekendskaber, der slåes op som kærester, alt imens de sidder derhjemme og prøver at fylde et stort tomrum ud. Så det er efter min mening ikke brugbar information som kommunens socialrådgivere kan hente på Twitter/Facebook.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 14:30   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis man har en åben profil på facebook svarer det til at skrive det i den lokale avis...

Og så må man tilpasse det man skriver...

Det er kun hvis det er en åben profil hvor alle kan læse med, at de må bruge det... så hvis man ønsker en åben profil, skal man huske det når man skriver noget...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 14:45   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg synes lige man skal huske at folk når de skriver på Facebook ikke dér viser deres "verden" som den ér, men ofte tegner et glansbillede af sig selv. Jeg kender mange som er ensomme, angste og generelt har det ad h. til som på twitter facebook o.l tilsyneladende er glade, har masser af "venner", hurtige bekendskaber, der slåes op som kærester, alt imens de sidder derhjemme og prøver at fylde et stort tomrum ud. Så det er efter min mening ikke brugbar information som kommunens socialrådgivere kan hente på Twitter/Facebook.
Øh.. jeg skriver da på min profil som jeg er .. det er sg da tudetosset at smykke sig med lånte fjer .. og så måske blive straffet af ens kommune for det.. Eller hvis en kommende arbejdsgiver tjekker en på facebook...

Så det med at lave et glansbillede af ens liv... tja.. er vedkommende over 18 år, og har en facebook profil som er pivåben.. så fanger bordet altså med det man skriver..
Og så er det sådan set lige meget om man er rask eller psykisk syg..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 15:34   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Thjaeee...

Hvad skal man sige ?

Du er jo ikke garderet ved at undlade at have en offentlig profil.

Det er der ellers mange, der tror.

Men så er det fordi de ikke har læst : http://da-dk.facebook.com/about/privacy/other

"Vi deler muligvis dine oplysninger i forbindelse med eksempelvis ransagningskendelser,
retskendelser eller stævninger, hvis vi er i god tro om, at vi er pålagt dette i henhold til gældende lov.
Det gælder også for officielle retlige anmodninger fra jurisdiktioner uden for USA,
hvis vi er i god tro om, at en sådan videregivelse er påkrævet i henhold til gældende lov i den pågældende jurisdiktion,
påvirker brugerne i den pågældende jurisdiktion og er i overensstemmelse med internationalt anerkendte standarder.
Vi deler muligvis også oplysninger, når vi er i god tro om, at dette er nødvendigt:
for at registrere, forebygge og håndtere svindel og andre ulovlige aktiviteter..........."

Læs selv det hele, hvis du tør

Jeg læste det hele igennem, da mine børn plagede mig om at oprette en profil,
men jeg skal ikke nyde noget.
Er modstander af alt det BIG BROTHER !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 16:13   #9
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg har ikke kunnet læse artiklen.
Det eneste jeg synes er trist ér hvis nogle socialrådgivere bruger mere tid på kontrol end på at hjælpe. selvfølgelig skal folk ikke ha ydelser de ikke er berettiget til!
Jeg siger osse blot at mange laver glasbilleder af sig selv på nettet.

Feks på dating profiler. Det er der jo heller ikke noget ulovligt i. Omend det da kan virke trist.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 19:53   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Jeg har ikke kunnet læse artiklen.
Det eneste jeg synes er trist ér hvis nogle socialrådgivere bruger mere tid på kontrol end på at hjælpe. selvfølgelig skal folk ikke ha ydelser de ikke er berettiget til!
Jeg siger osse blot at mange laver glasbilleder af sig selv på nettet.

Feks på dating profiler. Det er der jo heller ikke noget ulovligt i. Omend det da kan virke trist.
Jeg mener at det er mere trist at der er personer, som direkte lyver på facebook og andre sociale medier bare fordi de ikke kan indrømme at de er bange.. er uden venner og kæreste og hvad de ellers er uden...
Og hvad hjælper det at ha en hulens masse såkaldte venner på FB .. hvis man kunne ha en håndfuld eller 2 og så kalde dem sine venner .. dem der støtter op om en når man har det skidt...

Men jeg kan godt se at det ikke er så spændende at ha en åben profil hvis man kun har 24 venner .. det er mere sjovt hvis der er rigtig mange af de såkaldte...

Alle de sociale medier er kommet for at blive og der kommer nok mange flere til... og hvis det er her at kommunerne skal hente snydere så for mig gerne...

Jeg har ikke 5 flade ører tilovers for dem der snyder og bedrager .. de er jo med til at gøre det svært for andre at få den hjælp de har brug for..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette virkligt lovligt. Lejonet Spørgsmål ang fleksjob 14 15-07-2013 23:29
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Troede ikke dette var muligt keld60 Dit og Dat 3 22-01-2012 20:06
Til jer der ikke fik set dette...... Lille mig Politik og Samfund 6 24-02-2011 14:15
?? Forstår ikke dette brev?? Peppe Alt det andet 7 10-02-2011 23:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension