K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2014, 17:17   #11
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
sjovt nok har jeg også fået denne mistanke, da jeg foreslog det i mailen til hans SB
Det er Fredericia Kommune. Hans SB har endda selv fortalt os, at socialrådgiverne i kommunen ikke må bruge penge end højst nødvendigt. Men de kan tro om igen, kan de!

Min mand sag har varet i ca. 8 år nu. Der skal til at ske noget i hans sag nu! Jeg/vi vil fra nu af presse på, al det vi kan! Og det kan i hver fald ikke være vores problem, med hvad det koster. Kommunen er forpligtet til at hjælpe borgeren væk fra kontanthjælp, da kontanthjælpen kun ses som en midlertidig hjælp efter loven.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 17:26   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
På facebook er der gruppen syg i fredericia, måske du kan hente hjælp og støtte der.

Desværre er fredericia en af de rigtig svære kommuner at danse med og flere har hyret privat hjælp for at komme igennem på jobcenteret der.

http://www.fredericiaavisen.dk/site/...ews/show/11714


https://www.facebook.com/groups/1413...ref=ts&fref=ts
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 17:46   #13
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Jeg havde læst artiklen. Men jeg vidste ikke noget om gruppen. Jeg har lige anmodet om at blive medlem af den. Tak, gisne.

Ja, Fredericia Kommune er desværre en af de kommuner, der er svært at trænge igennem til.

Hvis min mands SB og/eller cheferne på kommune ikke vil godtage det med funktionsevnebeskrivelsen og regionens kliniske funktion, overvejer jeg kraftig at tage kontakt til DUHK og se om de kan hjælpe os.

Vi har ikke råd til betale en advokat eller professionel bisidder for at føre min mands sag.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 06:46   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ingen kan jo vide, hvad sb og chefen har overvejet inden fremsendelsen - de har temmelig sikkert tjek på lovgivningen, men som nævnt anmod og aktindsigt og derefter kan du jo stille uafklarede spørgsmål til sb. Gigt er jo desværre en "folkesygdom", der ofte følger med alderen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 09:06   #15
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Hej stampe.

Min mand var ca. 41 år, da han fik sin første blodprop. Og lægerne fandt ud af, at han havde gigt.

Vi har snakket om at få aktindsigt, men min mand vil vendte lidt. Hvorfor ved jeg ikke.

En lille opdate herfra:

Vi var til læge i dag, fordi min mand skulle have taget blodprøver.

Vores læge har fået rehabiliteringteamets indstilling tilsendt for lidt over 10 dage siden. . Vi fik en kopi af den med hjem.
Vi undres virkelig meget over, at min mand ikke har fået den tilsendt, når vores læge har.

Teamets indstilling lyder på et år resourceforløb. Jeg og min mand håber virkelig, at kommunen vil følge teamets indstilling.

Jeg har lige sendt en mail til SB, hvor vi spørger om kommunen er kommet til en afgørelse.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 23:35   #16
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Til orientering.

Var til Rehab møde i tirsdags.

Torsdag (idag) modtager jeg referat fra rehab + indstilling kl 12. kl 14 havde jobcenteret godkendt indstillingen, og jeg var tilkendt ressourceforløb.

Jeg kender andre, som har ventet i to uger på at jobcenteret skulle godkende indstillingen.


Husk at spørg efter referat fra rehabiliteringsteammødet (det som figurerer i Workbase hvis di nkommune benytter sig af det system)
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 23:44   #17
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Hej bodrum

Tillykke med dit ressourceforløb

Din kommune gad jeg og min mand godt at bo i! Det var virkelig meget kort tid, der gik. Kun 2 dage.

Jeg tror ikke at min kommune bruger det system.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 23:50   #18
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tak.
Er din mand på ægtefælle forsørgelse lige nu?

Altså modtager han nogen ydelse fra kommunen?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 00:01   #19
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Ja, han er. Han får kun lidt over 5000 kr. udbetalt, fordi vi er gift.
jeg er førtidspensionist.

Jeg ved, at ved ressourceforløbsydelsen gælder Gensidig forsørgelsepligten ikke. Han ville få flere penge udbetalt.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 00:03   #20
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Læs min seneste tråd #11
Hvor jeg referer til tilbagevirkende kraft.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30774&page=2


Reformen og ressourceforløb handler om at tage hånd om de svageste. Det sker ikke rettidigt... derfor klag
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension