K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2015, 12:23   #11
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarahsnl Se meddelelser
Er der nogen der kan fortælle mig hvad et Jobafklaringsforløb indeholder (tror det hedder det) Når man har mistet sine sygedagpengemuligheder altså,, eller henvise mig til er link?
Et jobafklaringsforløb kan indeholde næsten alt mellem himmel og jord. Nogle er seriøse, andre er rene opbevaringsforløb.

På et seriøst afklaringsforløb vil man finde frem til, hvilke arbejdsopgaver du kan klare i en virksomhed. Det bliver også afklaret, hvor lang en arbejdsdag du magter, og om der eventuelt skal tages særlige hensyn til dig. Kort sagt så afklares din arbejdsevne.

Desværre findes der også usaglige jobafklaringsforløb, hvor kommunen kan opbevare dig i nogle måneder. Et eksempel på den slags meningsløse afklarings- og udviklingsforløb blev januar 2015 beskrevet i Rødovre Lokal Nyt. Syge borgere fik afklaret evnerne for at lave collager!
http://e-pages.dk/rodovrelokalnyt/129/4
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2015, 12:58   #12
sarahsnl
Føler sig hjemme på K10
 
sarahsnls avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Lokation: Kønenhavn
Indlæg: 38
Styrke: 10
sarahsnl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Et jobafklaringsforløb kan indeholde næsten alt mellem himmel og jord. Nogle er seriøse, andre er rene opbevaringsforløb.

På et seriøst afklaringsforløb vil man finde frem til, hvilke arbejdsopgaver du kan klare i en virksomhed. Det bliver også afklaret, hvor lang en arbejdsdag du magter, og om der eventuelt skal tages særlige hensyn til dig. Kort sagt så afklares din arbejdsevne.

/129/4[/url]
Hej Rebecca og tak for sit svar :-)
Min store problematik er at jeg både har forsøgt med videreuddannelse men å egen hånd efter en barsel, så det tæller ikke, og den praktik jeg var i (som jeg udviklede voldsomme Ocd tvangstanker af og blev indlagt i 5mrd med evt og overmedicenering som ikke har virket) tælle heller ikke som fejlet jobafklaring, det var nemlig bare en praktik...

Og når en mentor, som er den mindste indsats man kan have under jobforløb, ska ca 3-4-5 timers behandling pr uge (inkl Børnepsykolog og Sagsbehandler grabberne/ungdomsteamet til støtte af min lille datter på 3 som jeg ikke har været alene med i 1 1/ år pga angst og Ocd ved overstimulering ) komme i ens hjem og målenog vejeen gang om oven i endelig udtrapning og grimme syæptomer, ja så går jeg helt bag om dansen ved tanke om et aktiveringsforløb...

Så ja, hvad bør jeg sige og ikke sige, og hvad kan de tvinge mig til er det jeg håber at få at vide
sarahsnl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2015, 22:30   #13
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Bisidder

Du bør medbringe en bisidder til ethvert møde med kommunen.

Ellers ser det ud som om det nemt kan løbe af sporet for dig.

Hvis du er medlem af en fagforening kan du sandsynligvis få hjælp herfra, ellers er der forskellige muligheder for bisidderassistance rundt i hele landet.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2015, 11:28   #14
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarahsnl Se meddelelser
Min store problematik er at jeg både har forsøgt med videreuddannelse......
Hvis du ønsker at videreuddanne dig, så prøv at søge om en revalidering. Så kan du få revalideringsydelse under uddannelsesforløbet. Husk at søge skriftligt i jobcentret om en revalidering.

Bemærk, at der ikke er nogen grund til at gå rundt og frygte et usaglige jobafklaringsforløb. Heldigvis har mange haft positive oplevelser i forbindelse med deres jobafklaring. De positive jobafklaringsforløb får næsten ingen omtale i medierne, mens der er stor fokus på de negative oplevelser.
Du spurgte efter et link til et sted, hvor et afklaringsforløb blev beskrevet. Desværre kunne jeg ikke give dig et link til en positiv historie om en jobafklaring – den slags kommer sjældent eller aldrig frem i medierne.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension