K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2014, 03:28   #1
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Hvis jeg søger aktindsigt.

Hej med jer


Jeg fik min pension d. 01.12.12, nu kunne jeg godt tænke mig at få en kopi hjem af hele sagen.
Jeg tænker bare om at de måske kunne finde på at tage sagen op igen så? - Ikke fordi jeg har fået det bedre, men er nervøs for at de gør dét, også derfor jeg ikke har søgt det endnu.
Men der står ikke noget om i min pensionsmeddelelse om at den er med kontrol.


V.H. Mads
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 03:32   #2
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Hej med jer


Jeg fik min pension d. 01.12.12, nu kunne jeg godt tænke mig at få en kopi hjem af hele sagen.
Jeg tænker bare om at de måske kunne finde på at tage sagen op igen så? - Ikke fordi jeg har fået det bedre, men er nervøs for at de gør dét, også derfor jeg ikke har søgt det endnu.
Men der står ikke noget om i min pensionsmeddelelse om at den er med kontrol.


V.H. Mads
I følge reglerne skal det offentlige jo løbende holde øje med alle på Førtidspension, for at se om der er ændringer i ens forhold. Ingen er fredet.

Du kan derfor roligt søge aktindsigt.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-og-uddannelse

Citat fra teksten:

Kommunen har dog en forpligtelse til at løbende at kontrollere, om du stadig opfylder betingelserne for førtidspension, ligesom du selv har en forpligtelse til at fortælle kommunen, hvis der er sket ændringer i dine forhold, som har betydning for din førtidspension.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 03:37   #3
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
I følge reglerne skal det offentlige jo løbende holde øje med alle på Førtidspension, for at se om der er ændringer i ens forhold. Ingen er fredet.

Du kan derfor roligt søge aktindsigt.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-og-uddannelse

Citat fra teksten:

Kommunen har dog en forpligtelse til at løbende at kontrollere, om du stadig opfylder betingelserne for førtidspension, ligesom du selv har en forpligtelse til at fortælle kommunen, hvis der er sket ændringer i dine forhold, som har betydning for din førtidspension.
Selvfølgelig skal de holde øje.
Det er ikke sket ændringer til plus siden.

Nå, men så vil jeg da søge aktindsigten via. sidens fine skema.
Tak for dit svar.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 03:55   #4
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Selvfølgelig skal de holde øje.
Det er ikke sket ændringer til plus siden.

Nå, men så vil jeg da søge aktindsigten via. sidens fine skema.
Tak for dit svar.
Vær dog lige opmærksom på, at har du tidligere fået aktindsigt, kan kommunen bede om betaling for udskrift af papirerne!

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=57732

Bekendtgørelse om betaling for afskrifter og fotokopier, der udleveres i henhold til forvaltningsloven


I henhold til § 16, stk. 3, i forvaltningsloven, lov nr. 571 af 19. december 1985, fastsættes:

§ 1. Der opkræves ikke betaling for det første eksemplar af e n afskrift eller fotokopi af et dokument, der i henhold til § 9 i forvaltningsloven udleveres til en part i den pågældende sag.

§ 2. Vedkommende myndighed opkræver som betaling for yderlige re eksemplarer af afskrifter og fotokopier af en sags dokumenter, der udleveres efter begæring i henhold til forvaltningsloven, 10 kr. for den første side og 1 kr. for hver påbegyndt følgende side af sagens akter.

§ 3. Hvis der ved lov eller i henhold til lov er fastsat høje re betaling for afskrift eller fotokopi af et bestemt dokument, opkræves dette.

§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1987.

Justitsministeriet, den 18. september 1986

Erik Ninn-Hansen

Bed evt. sagsbehandleren om at få den til din E-boks. Det koster ikke noget.
(tror jeg)
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 03:57   #5
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Vær dog lige opmærksom på, at har du tidligere fået aktindsigt, kan kommunen bede om betaling for udskrift af papirerne!

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=57732

Bekendtgørelse om betaling for afskrifter og fotokopier, der udleveres i henhold til forvaltningsloven


I henhold til § 16, stk. 3, i forvaltningsloven, lov nr. 571 af 19. december 1985, fastsættes:

§ 1. Der opkræves ikke betaling for det første eksemplar af e n afskrift eller fotokopi af et dokument, der i henhold til § 9 i forvaltningsloven udleveres til en part i den pågældende sag.

§ 2. Vedkommende myndighed opkræver som betaling for yderlige re eksemplarer af afskrifter og fotokopier af en sags dokumenter, der udleveres efter begæring i henhold til forvaltningsloven, 10 kr. for den første side og 1 kr. for hver påbegyndt følgende side af sagens akter.

§ 3. Hvis der ved lov eller i henhold til lov er fastsat høje re betaling for afskrift eller fotokopi af et bestemt dokument, opkræves dette.

§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1987.

Justitsministeriet, den 18. september 1986

Erik Ninn-Hansen

Bed evt. sagsbehandleren om at få den til din E-boks. Det koster ikke noget.
(tror jeg)
Tak for oplysningen.
Jeg har ikke søgt før, selvom jeg senere hen har fundet ud af at det vat en god ide at gøre hele processen igennem.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 13:30   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De tager ikke din sag op bare fordi du søger aktindsigt...

Da der ikke står noget om nogen kontrol på din tilkendelse ja så skal du ikke have revurderet din pension...

At de selvfølgelig skal holde øje løbende...ja det giver sig selv da det kan ske at der er nogen der får det så meget bedre at de feks vil kunne tage et fleksjob...

Så søg du bare din aktindsigt uden bekymringer..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 16:18   #7
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Nu er jeg så kommet så langt at jeg fik søgt aktindsigten igår med K10's skema, og manden ved skranken som jeg indleverede ansøgningen til kiggede godt nok noget underligt på det skema og kiggede derefter underligt på mig, og spurte om hvad jeg vil vide? - Jeg svarede bare at jeg ville have alt... Så himmelede han med øjnene.

Men, han fik både skrevet under og stemplet en kopi til dem og en til mig, så nu er jeg spændt på hvad jeg modtager her ikke om så længe.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 23:06   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Jeg svarede bare at jeg ville have alt... Så himmelede han med øjnene.
Det skal du bare hoppe op og falde ned på, hovedsagen er, at han tog imod den og kvitterede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 23:11   #9
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det skal du bare hoppe op og falde ned på, hovedsagen er, at han tog imod den og kvitterede.
Haha Vovse, jo jo tog stempler med modtagerens adresse og en med dato og en kradser.
Da jeg var derinde var det sært at bede om indsigten, men da jeg kom ud og væk derfra var jeg ligeglad med ham, han er jo bare skrankepave så han udfører nok ikke opgaven.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 23:19   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
, han er jo bare skrankepave så han udfører nok ikke opgaven.
I min kommune er det dem, der sidder ved skranken, som udfører aktindsigten, så det kan meget vel være ham, der skal gøre arbejdet.
Måske var det derfor han rullede med øjnene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension