K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2014, 10:49   #21
dzphigh1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
dzphigh1 er ny på vejen
ved ikke lige helt om det var svar på det jeg lige havde skrevet eller? men det var også det jeg havde tænkt.. men før bare de tror jeg snyder dem, og det gør jeg ikke.
dzphigh1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 11:05   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er din forklaring om, hvordan tingene fungerer, der er den rigtige. Det skal du ikke lade nogen sætte spørgsmålstegn ved. Men se det fra kommunens side. De kan ikke se sammenhængen i det. Derfor spørger de. Du skal absolut ikke betvivle dine egne realiteter. Det er dem, der er virkeligheden.
Håber du kan se bort fra, hvad andre måske tror. Ved godt, det kan være svært.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 11:58   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Gensidig forsørgelsespligt - de nye regler i aktivloven

Principafgørelse fra Ankestyrelsen.

http://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhede...1cd37-83690617

Afgørelsen fastslår, at når kommunen træffer afgørelse om at anse to personer for samlevende med pligt til at forsørge hinanden, skal kommunen i videst muligt omfang indhente de nødvendige oplysninger fra de elektroniske registre, som kommunen har adgang til.

Afgørelsen fastslår også, at kommunen kun skal indhente de nødvendige oplysninger.

Endelig fastslår afgørelsen ugyldighed ved manglende overholdelse af forvaltningslovens regler om partshøring og begrundelse. Afgørelsen fastslår herunder, at et partshøringsbrev, der sendes som en masseforsendelse - det vil sige enslydende breve, der sendes til forskellige adresser - ikke vil kunne opfylde kravet om partshøring.

Principafgørelse 49-14 August 2014

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164384

Gensidig forsørgelsespligt

Samlevende

Indhentelse af oplysninger fra de elektroniske registre til brug for vurdering af samliv

Kommunen skal kun indhente de nødvendige oplysninger

Ugyldighed ved manglende overholdelse af forvaltningslovens regler om partshøring og begrundelse


"Resultatet er:

• Kommunen afgørelse om at anse dig og Y. Y. som samlevende med gensidig forsørgelsespligt er ugyldig på grund af alvorlige sagsbehandlingsfejl.

Vi hjemviser sagen til ny behandling og afgørelse i kommunen.

Hjemvisningen af sagen betyder, at kommunen først kan pålægge gensidig forsørgelsespligt, når kommunen har truffet ny afgørelse herom overfor dig og Y. Y.

Der var enighed på mødet.
"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 12:11   #24
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
phhmw

Pse tjek linkene i sidste indlæg

Hvorfor gengiver du ikke sag nr 1, hvor kommunen får ret og det pågældende par er samboende?

Sidst redigeret af stampe; 05-08-2014 kl. 12:17.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 12:16   #25
dzphigh1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
dzphigh1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Principafgørelse fra Ankestyrelsen.

http://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhede...1cd37-83690617

Afgørelsen fastslår, at når kommunen træffer afgørelse om at anse to personer for samlevende med pligt til at forsørge hinanden, skal kommunen i videst muligt omfang indhente de nødvendige oplysninger fra de elektroniske registre, som kommunen har adgang til.

Afgørelsen fastslår også, at kommunen kun skal indhente de nødvendige oplysninger.

Endelig fastslår afgørelsen ugyldighed ved manglende overholdelse af forvaltningslovens regler om partshøring og begrundelse. Afgørelsen fastslår herunder, at et partshøringsbrev, der sendes som en masseforsendelse - det vil sige enslydende breve, der sendes til forskellige adresser - ikke vil kunne opfylde kravet om partshøring.

Principafgørelse 49-14 August 2014

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164384

Gensidig forsørgelsespligt

Samlevende

Indhentelse af oplysninger fra de elektroniske registre til brug for vurdering af samliv

Kommunen skal kun indhente de nødvendige oplysninger

Ugyldighed ved manglende overholdelse af forvaltningslovens regler om partshøring og begrundelse


"Resultatet er:

• Kommunen afgørelse om at anse dig og Y. Y. som samlevende med gensidig forsørgelsespligt er ugyldig på grund af alvorlige sagsbehandlingsfejl.

Vi hjemviser sagen til ny behandling og afgørelse i kommunen.

Hjemvisningen af sagen betyder, at kommunen først kan pålægge gensidig forsørgelsespligt, når kommunen har truffet ny afgørelse herom overfor dig og Y. Y.

Der var enighed på mødet.
"

Hilsen Peter
undskyld det er nok lidt forvirrede at jeg har 2 tråde men bliver bare på den gamle tråd. der har jeg også lige skrevet noget http://www.k10.dk/showthread.php?t=30388&page=2 .. men det du skriver der forstår jeg ikke det hele af.. kan du forklar det lidt bedre ?
dzphigh1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 12:20   #26
dzphigh1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
dzphigh1 er ny på vejen
det her har jeg lige skrevet på min gamle tråd


Har heldigvis fået min kontanthjælp i dag , og nu høre jeg så under rcforløb så ved ikke hvordag det er nu.. har tænkt mig at ringe til hende der sendte mig brevet spørger om hun nu er sikker på hun ville ha' mig til et møde for jeg kan snart ikke

holde til mere nu, og så fortælle hende om min dag i går hvordan jeg rystet til mødet med rehabiliteringsteamet om hvor meget angst jeg har og at min ADD ikke lige fram hjælper mig, den sidder bare med en kæmpe ske og rør rundt i det hele. Så ville jeg fortælle at jeg ikke er ude på at snyde


kommunen, min kæreste og jeg har kun prøvet på at få mad på bord og at vi har været nød til at låne og sælge en masse gamle ting som min kæreste og jeg har haft og min kæreste har haft en del legetøj fra da han var lille og spil ja alt muligt.. og vi har ikke solgt for mere end de der 50000 man tjene på at sælge sit indbo.

og min kæreste og hans far er vildt go' det at spille fodbold og tips så de vinder tit. er nogengange ved at blive skør hehe for min kæreste ringer til hans far HVER dag og taler fodbold, Jeg kan snart alle navne på holdene

og vi har kun gjort det for at overleve og så min kæreste ikke skulle på kontanthjælp for hans far mener det er bumset at være på kontanthjælp.

men det synes jeg nu ikke hvis man har brug for hjælp. og jeg har virkelig brug for min kommune hvis jeg nogen sinde skal få det godt igen. men det hjælper bare ikke hvis de bliver ved med at kaste mig rundt..

sådan noget i den stil vil jeg sige.. hvordan lyder det?
dzphigh1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 12:28   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis du skal til møde med kontrolgruppen..

Kære dzphigh1

... findes der i dag nogle regler, bla denne Principafgørelse fra dd som skal overholdes.

Jeg er sikker på, at dit møde med kontrolgruppen forløber særdeles fint, uden problemer. Især hvis du følger vores råd om at tage en bisidder med.

Men for ganske kort tid siden var mennesker der var til møde med kommunernes kontrolgrupper særdeles ilde stillet, med beskyldninger og ulovlige forhørsmetoder. Ganske ubehageligt for de berørte.

Derfor skal du bare informeres om hvordan kontrolgrupperne er pålagt at arbejde.

Derfor henvise jeg bla til "Angiv din nabo"

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

... således at du er vel forberedt til møde med kontrolgruppen i din kommune.

Men det forudsætter, at du læser de henviste link.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 17:50   #28
dzphigh1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
dzphigh1 er ny på vejen
iihh følger mig som en lille forvirret høne lige nu. har lidt læst lidt fra det link du sendte "Angiv din nabo"
Prøver lige at skrive mine spørgsmål sådan her:

Hvad sker der hvis jeg ikke møder op på det møde?

Hvorfor sender de egentlig ikke bare et brev med nogen spørgsmål hvor jeg kan skrive tilbage og svare på?

Må de godt indkalde til sådan et møde for var det ikke noget med det her partenshøring http://www.k10.dk/showthread.php?t=23678 eller ?
dzphigh1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 19:30   #29
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har lige været inde til en spørge runde, med henblik på bedrageri, der kom 2 og satte sig ned den ene skrev alt ned og den anden spurte, til sidst spurte den første, du sagde før men sagde først løg du osv.

de havde print fra told og skat som de spurte mig ud om, desværre er de ikke særlige optudate, så jeg sagde mange gange, aner ikke hvad det er.

de blev ved med at spøger om jeg ikke havde en campingvogn, der havde en værdi over de 20000 vi må have, og jeg fortalte dem flere gange, at den var afmeldt i okt. sidste år og vi ingen penge fik fri for den, så vi altså ikke havde nogen under hoved puden,
den stod stadig i skats papir som min, til sidst sagde jeg så måtte de spøger skar om hvorfor de stadig havde den jeg kunne ikke svare på det.

går ud fra de fandt ud af det var en fejl, for jeg har ikke hørt noget siden.

Det eneste jeg vil sige er mød op, for ellers lukker de bare kassen men har du mulighed for det, så tag en med, for tror nogen af den er nogen stride børster
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2014, 19:47   #30
dzphigh1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
dzphigh1 er ny på vejen
ej det gør mig virkelig bange for er slet ikke li' at tale med folk jeg ikke kender og hvis det er sådan nogen sure nogen så gør det det heller ikke bedre at jeg husker dårlig, går i stå når jeg taler, og er bange for at se folk i øjne som jeg ikke kender. Har direknoser: Panikangst,Generaliseret angst, Socialfobi og ADD (ADHD) kan man ikke bare skrive et brev til dem?
dzphigh1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension