K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2014, 21:35   #1
Hp1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hp1975 er ny på vejen
Ingen behandling - ingen erstatning ??

Hej

Jeg har min arbejdsskadesag oppe og køre igen, de har fået ny speciallægeerklæring fra en ny læge - og jeg venter på afgørelse! Så får jeg en kopi af et brev de har sendt til lægen, hvori de skriver at hun ikke har gjort opmærksom på hvilken slags bedrende behandling jeg er i. Der var kun den ene sætning, og jeg syntes den lugter lidt væk af at de vil prøve at undgå at betale noget hvis jeg nu ikke er i behandling pt. Er det bare mig ?

Kan de bruge det som grundlag for at nægte at udbetale en arbejdsskadeerstatning, eller fastsætte erhvervsevnetab for den sags skyld.

ASK forstår at forvirre folk!!

På forhånd tak..
Hp1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 08:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kommer jo nok an på om der er en behandling, hvis du kunne behandles men ikke er blevet det, så er det jo et problem.

hvis det ikke kan behandles,så betyder det ikke noget noget
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 13:24   #3
Hp1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hp1975 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kommer jo nok an på om der er en behandling, hvis du kunne behandles men ikke er blevet det, så er det jo et problem.

hvis det ikke kan behandles,så betyder det ikke noget noget


Den kan jeg godt følge... Jeg har fået den anerkendt som arbejdsskade, og alle de oplysninger har de allerede. Det kan ikke behandles, det ved de godt. Alligevel vil de vide om jeg er i effektiv behandling. Det syntes jeg bare lyder lidt mystisk, det kan godt være det bare er mig...
Hp1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 14:06   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror det er fordi de skelner mellem behandling der kan ændre noget og behandling der er vedligeholdende.

Vedligeholdende behandling giver de ingen hjælp til, men behandling der kan ændre noget/ bedre tilstanden kan de give erstatning til at dække medicin, transport, fys m.v.

Den dag min læge ændrede deres tiltag fra behandling til vedligeholdelse, lukkede ASK for at jeg fik dække udgifterne til behandlingen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 14:08   #5
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hp1975 Se meddelelser
Den kan jeg godt følge... Jeg har fået den anerkendt som arbejdsskade, og alle de oplysninger har de allerede. Det kan ikke behandles, det ved de godt. Alligevel vil de vide om jeg er i effektiv behandling. Det syntes jeg bare lyder lidt mystisk, det kan godt være det bare er mig...
Mon ikke det er noget standard, så din læge skal skrive: Der er ingen behandlingsmuligheder, for at de administrative medarbejdere har noget at bruge tiden på?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2014, 21:53   #6
Hp1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hp1975 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Tror det er fordi de skelner mellem behandling der kan ændre noget og behandling der er vedligeholdende.

Vedligeholdende behandling giver de ingen hjælp til, men behandling der kan ændre noget/ bedre tilstanden kan de give erstatning til at dække medicin, transport, fys m.v.

Den dag min læge ændrede deres tiltag fra behandling til vedligeholdelse, lukkede ASK for at jeg fik dække udgifterne til behandlingen.

Det er muligt, jeg har bare aldrig hørt det omtalt før nu. Det var ikke noget de fik op i sidst. Men hun har indtil 8 september før hun skal svare, og det eneste hun kan sige er at hun ikke ved det, da jeg ikke er i behandling hos hende. Fantastisk!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Mon ikke det er noget standard, så din læge skal skrive: Der er ingen behandlingsmuligheder, for at de administrative medarbejdere har noget at bruge tiden på?


Det er også meget vigtigt at holde det offentlige kørende jo...
Hp1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension