K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2009, 09:50   #11
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jf. lovgivningen skal du have aktindsigt i alt der er med i din journal.
Det vil sige at hvis de bruger noget som lægen har skrevet, skal du have en kopi af den jf. §10 stk. 2
Citat:
§ 10. En parts ret til aktindsigt omfatter med de i §§ 12-15 nævnte undtagelser
  • 1) alle dokumenter, der vedrører sagen, herunder genpart af de skrivelser, der er udgået fra myndigheden, når skrivelserne må antages at være kommet frem til adressaten, og
  • 2) indførelser i journaler, registre og andre fortegnelser vedrørende den pågældende sags dokumenter.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=59473#K4

Så du skal klage over de manglende dukomenter og det skal du gøre til statsforvaltningen.
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=693

Men hvis man må spørge, hvilken kommune er det.?

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 10:02   #12
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tak til heidien og jsn for svarene. Jeg vil gå videre med sagen nu, med de rigtige love og §§§§ på hånden. Min sagsbehandler har nemlig oplyst mig om, at der ligger noget i sagen, jeg ikke må se.
Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 10:41   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er også visse ting man simpelthen ikke MÅ få aktindsigt i!!

Det er bla ting som korrespondance mellem sagsbehandlere, korrespondance mellem sagsbehandler og politi, korrespondance mellem en kommunelt ansat (feks kommunens psykolog) og sagsbehandler......og visse anmodninger som Feks i børnesager, anmeldelser, indberetninger og den slags.

Jeg har klaget og mere, men der er ikke noget at gøre. Visse informationer må jeg simpelthen ikke se. På et tidspunkt overvejede jeg at stjæle min egen sag blot for at få adgang til disse dokumenter (Jaja, desperate mennesker kan finde på desperate ting!)....

Senere fik jeg dog lettet låget, og fik afvide fra pålidlig kilde, at i min sag, var det en anmeldelse fra politiet om, at jeg var blevet anholdt i en hashklub med hash i lommen, hvor de anmodede kommunen om at få undersøgt mine forhold tilbunds.....
Hele den der historie må jeg ikke få adgang til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 11:25   #14
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ok helenekr. Jeg kan så regne ud, at der er visse enterne notater, man som borger ikke har ret til at se. Er det rigtigt konkluderet?
Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 12:00   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jørgine det er rigtigt forstået , men der burde ikke være noget til hindre for at du kan se lægekonsulentens papir ..
  Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 14:36   #16
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Nej Heidien, jeg synes også, det er lidt specielt, at jeg ikke må se lægekonsulentens vurdering. Jeg mangler også min sagsbehandlers vurdering på den sidst opdaterede ressourceprofil, som jeg har til partshøring i øjeblikket.
Det bliver spændende at se, hvad tije får ud af at søge aktinsigt.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 08:28   #17
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
venter

Jamen jeg har besluttet at jeg venter med at søge den til jeg har været inde og få lavet den ressourceprofil, det eneste der ligger i min sag nu er alt det fra 2006 hvor jeg fik bevilliget en revalidering som jeg ikke gennemførte pga smerter.

Jeg har jo først taget sagen op igen her i 2009 pga mine hofter og bækken og fingre er blevet væsentlig dårligere. jeg har alt liggende fra dengang, da jeg fik min læge til at sende alt det til mig han sendte til kommunen (har verdens sødeste læge) alt hvad jeg fik fra speciallægen glenn gorm i ålborg det fik jeg også tilsendt kopi af, så jeg har alt hvad jeg tror der ligger i min sag pt. derfor venter jeg til jeg har været på de 14 dages ressourceprofil og sender den så afsted, da det er der jeg har brug for at vide hvad der står i min sag.

Jeg tror ikke på at hvis jeg bestiller den nu at de sender mig ALT løbende, så hellere lige vente til jeg er færdig derinde og så få ALT tilsendt. Jeg syntes selv det er en god plan, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl hehe.

Jørgine, jeg tror ikke der ligger noget i min sag jeg ikke må se, ikke endnu ihvertigfælde hehe men hvad lægekonsulenten så mener erfter denne ressourceprofil må jeg jo vente og se.

jeg tænkte på, hvis nu man søger en paragraff 17 ryger man så automatisk på kontanthjælp og kan ikke længere få sygedagpenge?

MVH Tina
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 16:35   #18
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hvis du søger pension efter §17 forbliver du på sygedagpenge, til sagen er afgjort. Hvis det bliver et afslag, kommer du på kontanthjælp.
Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 22:22   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Eller du kommer på forrevalidering, som er beregnet til afklaring af beskæftigelsesmål.

Citat:
Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596

Og hvad aktindsigt angår, så SKAL man have aktindsigt i de dokumenter, der kan påvirke afgørelsen i en sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt rose Alt det andet 9 22-09-2012 08:55
Aktindsigt... Te-pigen Alt det andet 3 31-08-2012 14:55
aktindsigt Makao Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 14-08-2012 22:45
Nye regler Aktindsigt maybeline2you Den nyttige viden vi alle har 3 26-09-2010 16:39
Aktindsigt sika Alt det andet 17 13-02-2010 08:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension