K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2010, 11:14   #1
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Smile en yderst positiv dag i går

Jeg har i denne måned måtte ansøge om hjælp til noget medicin iform af enkeltydelse på kommunen.

Jeg var meget i tvivl om jeg ville få hjælpen idet jeg lige var overgået til ftp, så det var med lettere bange anelser jeg afleverede ansøgningen her i sidste uge 2 dage før jul. Og efter megen skubben tilside med ansøgningen.

Så opdager jeg her i går d. 28/12- 10 at der er kommet svar fra kommunen, og det er til min store overraskelse et positivt udfald

Jeg havde fået tildelt hjælpen til den medicin, grunden til det skyldes at kommunen vurderede at der var tilstrækkelig med lægefaglige papirer, fra både sygehus og egen læge, samt at min økonomiske grundlag ikke var til at dække den ekstrem dyre medicin jeg skal ha, samt at det var vigtigt for min videre livsførelse. Yes tænkte jeg.

Mit næste problem var banken, gad vide om de ville give mig et mindre overtræk så jeg kunne hente den medicin, tænkte jeg. Men som sagt så gjort, jeg gik over i banken med bevillingen fra kommunen, spurgte min bankrådgiver om det kunne lade sig gøre at få et overtræk, velvidende at hun ville få pengene igen ingen for en god uges tid, spurgte jeg hende.

Selv hun sagde til min store overraskelse ja det må du godt, puuha , jeg kunne tørre sveden af panden og gå om på apotektet og hente medicinen , uden at tænke på om min bankdame ville komme efter mig fordi jeg igen havde lavet et stort overtræk.

Overtræk som jeg desværre har haft en del af i 2010, pga at jeg næsten ikke har kunne få det til at løbe rundt på kontanthjælp. , som så mange andre kontanthjælpsmodtagere der har ramt det berømte loft!.

Kvitteringen er blevet gemt og den skal jeg lige ha lavet en kopi af og så vil jeg gå op på kommunen med den, så banken kan få sine penge retur.

Så jo det var en yderst positiv dag i går
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:22   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
dejligt med lidt positiv indput
går bare og er spændt på to undersøgelser i næste uge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:45   #3
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg venter på at lægekonsulenten atter kigger mine NYE lægepapirer igennem, og at hun/de så lige gider fedte den førtidspension igennem

Nu kører jeg på 6. år, så jeg synes det er på tide!

Godt nytår Jutta og alle andre
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:58   #4
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
mtvrv1, ja det er altid dejligt , med positive historier , også derfor jeg lige ville dele den med jer alle sammen. Det sker jo ikke så tit at kommunen for en enkelt gangs skyld , lukker op for pengekassen i stedet for at lukke den i.

Det bedste ved den bevilling er at den dækker alle 3 gange jeg skal havde den medicin, så jeg får lige lov at købe den medicin 2 gange mere på kommunens regning


Lizzy , jeg håber for dig at du får den ftp i 2011, 6 år er længe at vente på ftp. Men hvis det der den kommune du bor i jeg tænker på det er , så er det vist ikke ualmindeligt... hvis du forstår hvad jeg mener Lizzy.... har hørt flere skræk historier derfra, om hvordan de trækker den længst muligt
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Positiv ny fleksjobvisiteret Susanne Spørgsmål ang fleksjob 7 03-10-2013 23:05
Positiv indstilling falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-02-2011 15:04
Positiv overrasket keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 11-01-2011 22:45
positiv melding fra sagsbehandler! kalona Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2010 09:31
En positiv historie Trine47 - Slettet medlem Din historie 4 18-10-2006 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension