K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2014, 23:39   #1
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Ledighedsydelse hvad sker der nu

Hej alle

Jeg er i dag blevet visiteret til flex på 6-8 timer om ugen, men for 10 dage siden mistede jeg mine sygedagpenge og jeg er ikke berettiget til kontanthjælp pga gensidig forsørgerpligt, så spørgsmålet er så: Hvad udregner de min ledighedsydelse efter når jeg ikke har nogen indkomst??

Hvis jeg havde nået at blive bevilget inden udløb at sygedagpenge havde jeg fået 89% af højeste dagpengesats, og hvis jeg havde været på kontanthjælp havde jeg fået som forsørger på kontanthjælpssats, men hvad nu når de lige nåede at trække mig udover kanten

kh Culotten
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 00:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uhhu...ja det er ikke nemt at vide...men de plejer at udregne det alt efter hvad man kommer fra...

Du siger du ikke kommer fra kontanthjælp men fra sygedagpenge som var din sidste indtægt....så jeg vil tro at det bliver den højeste ledighedsydelse du vil få...

Får du noget andet så bed om det skriftligt og klag med det samme over det...

Du skal jo have været på kontanthjælp før de kan bruge det til at sige du kun skal have på kontanthjælpsniveau...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 00:07   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Web, og dette på baggrund af, at jeg har hørt om en lignende sag, hvor de altså valgte at gå ud fra seneste indkomst (selvom den lå 14 dage tilbage), og det var også sygedagpenge - højeste ledighedsydelse.

Håber det samme sker for dig!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 00:21   #4
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Åh det håber jeg holder stik, for hvis de skal tage efter hvad jeg får lige nu er det jo 0 kr..

Ja der bliver klaget hvis de finder på noget andet, jeg kan jo ikke gøre for at jeg havde en total uduelig Sagsbehandler, som trak tiden i langdrag så jeg endte over kanten 😳

Tak for svar
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 00:29   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lov at melde tilbage, andre vil nok kunne bruge svaret uanset hvordan det ender

Mangler en smiley der kan krydse fingre!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 00:49   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør selvsagt have ledighedsydelse, idet der kun er gået 10dage, fra fratagelse.

De burde derfor have tilkendt dig fleks, FØR fratagelse af sygedagpengene.

Der er jo formodentlig IKKE nogen nye oplysninger, der kan bruges til at argumentere for, at de ikke kunne give dig fleks, før fratagelsen, af sygedagpengene.

Hvis du IKKE får ledighedsydelse, bør du klage over dette. Og husk de 10dages forskel, som er en væsentlig faktor, i evt klagesag.

Men husk lige klagefrist, på sygedagpengesagen, er 4 uger.

Du bør derfor SKRIFTLIG be om svar på ledighedsydelse, uden ophold, af indtægt.NU.

Og i modsat fald, anfægter du afgørelsen om sygedagpengestop, uden tilkendelse af fleks.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 06:31   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@popiae....måske du har glemt at der er kommet nye regler....men alle får ledighedsydelse...når man er visiteret til fleksjob...

Det eneste der er forskel er hvilken størrelse den er på....

Der er ikke nogen mere som får kontanthjælp efter de er visiteret til fleksjob...

Så det der skal klages over er hvis størrelsen på ledighedsydelsen kun er på kontanthjælpsniveau og ikke på højeste dagpengeniveau.....som den ville være hvis man var visiteret direkte fra sygedagpengene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 09:27   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helt rigtig, Web!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 12:40   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Culotten Se meddelelser
Hej alle

Jeg er i dag blevet visiteret til flex på 6-8 timer om ugen, men for 10 dage siden mistede jeg mine sygedagpenge og jeg er ikke berettiget til kontanthjælp pga gensidig forsørgerpligt, så spørgsmålet er så: Hvad udregner de min ledighedsydelse efter når jeg ikke har nogen indkomst??

Hvis jeg havde nået at blive bevilget inden udløb at sygedagpenge havde jeg fået 89% af højeste dagpengesats, og hvis jeg havde været på kontanthjælp havde jeg fået som forsørger på kontanthjælpssats, men hvad nu når de lige nåede at trække mig udover kanten

kh Culotten
Blot et gæt... Ledighedsydelse som forsørger = 14208 kr/md 2014 sats..

Svare til kontanthjælpssatsen for forsørger.. Det er udgangspunktet UDEN kamp om retten til højeste ledighedsydelse på 15708 kr/md

Sidst redigeret af mik16; 14-02-2014 kl. 12:45.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 12:46   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm hvorfor skulle det være ledighedsydelsen på kontanthjælpsniveau Mik16 ??

Culotten har jo ikke været på kontanthjælp...

Sidste indtægt har været sygedagpenge...bør det så ikke være på det høje dagpengeniveau ledighedsydelsen skal være på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension