K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2013, 14:13   #1
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Man bliver så klog herinde og nu er der dukket et nyt spørgsmål op.

Det er lidt svært at formulere måske , men i min sag på kommunen ligger der ingen direkte speciallæge erklæringer af min arbejdsevne.

Der er altså ingen erklæring fra en psykiater om mig.
Da jeg vil søge på baggrund af psykiske problemer.

Kan det så overhovedet lade sig gøre at få en paragraf 17 igennem?

Jeg mener det må være kommunen der skal betale en speciallægeerklæring men det gør de vel ikke ved en §17 kan jeg bede dem om at betale en og så efterfølgende søge en 17§...

Eller er det kun muligt for mig at søge på en anden paragraf så?

Kan jeg evt selv gå til en psykiater og betale for en speciallægeerklæring, det virker måske lidt underligt men vil gerne spare den tid og orker kun at søge på det foreliggende grundlag pt.?
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:22   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nææ, du kommer ingen vegne med en §17 hvis ikke der er en speciallæge der fagligt redegøre hvorfor du ikke har en arbejdsevne, det er jo den dokumentation hele din sag er bygget op omkring...

Den koster et sted mellem 4000 og 7000 kr, nogle tager endda mere, så du skal se dig godt for.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:26   #3
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nææ, du kommer ingen vegne med en §17 hvis ikke der er en speciallæge der fagligt redegøre hvorfor du ikke har en arbejdsevne, det er jo den dokumentation hele din sag er bygget op omkring...

Den koster et sted mellem 4000 og 7000 kr, nogle tager endda mere, så du skal se dig godt for.
Helene:Okay så hvis jeg vil søge en §17 er der altså ingen anden udvej end selv at betale ???

Du kender ikke en psykiater her i Københavnerområdet du kan anbefale??

Vh Morgenstjerne

Citat:
Oprindeligt indsendt af morgenstjerne Se meddelelser
Helene:Okay så hvis jeg vil søge en §17 er der altså ingen anden udvej end selv at betale ???

Du kender ikke en psykiater her i Københavnerområdet du kan anbefale??

Vh Morgenstjerne

Kunne jo lave en tråd om anbefaling af psykiater, min stedmor er special læge i psykiatri og hun vil sikkert lave den gratis, men den går sikkert ikke når det er familie-
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:31   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man har tilføjelser til sit indlæg eller lige har glemt at skrive noget i det man har lavet inden for kort tid....så kan man inden for noget tid når at redigere sit indlæg og skrive det man mangler..eller vil tilføje...

Man trykker bare på denne knap og så får man lov til at tilføje...

Når man gør det så slipper jeg for at lægge alle ens indlæg sammen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:39   #5
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når man har tilføjelser til sit indlæg eller lige har glemt at skrive noget i det man har lavet inden for kort tid....så kan man inden for noget tid når at redigere sit indlæg og skrive det man mangler..eller vil tilføje...

Man trykker bare på denne knap og så får man lov til at tilføje...

Når man gør det så slipper jeg for at lægge alle ens indlæg sammen...
Webmaster okay det skal jeg huske næste gang
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:45   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender kun Jes Gerlach som er min egen psykiater, men han ligger i den meget dyre ende. Og der er i perioder op til 1 års ventetid.

§17 betyder jo, at de afgøre sagen ud fra det der allerede ligger i sagen, de indhenter ikke nogle informationer af nogen art.
Så hvis din sagsbehandler ikke vil indhente en speciallægeerklæring, så må du selv skaffe den og få vedlagt sagen, INDEN du søger §17.

Spørg evt din stedmor om hun må lave den, vis ikke hun må, så kender hun garanteret én som kan lave den til en fornuftig pris. Men den kan jo aldrig blive ret god, hvis man kun vil have lavet en speciallægeerklæring.

- for god orden skyld, skal de lige nævnes, at man ikke ''bare'' kan få lavet en speciallægeerklæring. Man plejer jo at konsulterer psykiateren gennem en periode, så de lære en at kende (jeg gik 15 år hos min, inden han lavede en speciallægeerklæring, og gik 15 år hos en før ham, uden nogen sinde at få lavet en). Så et godt udgangspunkt er at gå der mindst et års tid, gerne mere...

Speciallægen skal jo bla skrive hvad han/hun har givet dig af medicin, hvordan behandlingen gik, hvad der skete, og hvad i videre forsøgte jer med, inden psykiateren måtte smide håndklædet i ringen, fordi intet virkede...
Psykiateren skal jo dokumenterer, at han/hun har gjort ALT hvad der er lægefagligt muligt for at hjælpe dig.
Kommunen har en skuffeordning på 5 år, hvor man ca skal være i behandling hos psykiater, før end de kan godtages om div behandlingsmuligheder er udtømte.

Hvad tager du nu af medicin, og hvad har du prøvet??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:57   #7
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kender kun Jes Gerlach som er min egen psykiater, men han ligger i den meget dyre ende. Og der er i perioder op til 1 års ventetid.

§17 betyder jo, at de afgøre sagen ud fra det der allerede ligger i sagen, de indhenter ikke nogle informationer af nogen art.
Så hvis din sagsbehandler ikke vil indhente en speciallægeerklæring, så må du selv skaffe den og få vedlagt sagen, INDEN du søger §17.

Spørg evt din stedmor om hun må lave den, vis ikke hun må, så kender hun garanteret én som kan lave den til en fornuftig pris. Men den kan jo aldrig blive ret god, hvis man kun vil have lavet en speciallægeerklæring.

- for god orden skyld, skal de lige nævnes, at man ikke ''bare'' kan få lavet en speciallægeerklæring. Man plejer jo at konsulterer psykiateren gennem en periode, så de lære en at kende (jeg gik 15 år hos min, inden han lavede en speciallægeerklæring, og gik 15 år hos en før ham, uden nogen sinde at få lavet en). Så et godt udgangspunkt er at gå der mindst et års tid, gerne mere...

Speciallægen skal jo bla skrive hvad han/hun har givet dig af medicin, hvordan behandlingen gik, hvad der skete, og hvad i videre forsøgte jer med, inden psykiateren måtte smide håndklædet i ringen, fordi intet virkede...
Psykiateren skal jo dokumenterer, at han/hun har gjort ALT hvad der er lægefagligt muligt for at hjælpe dig.
Kommunen har en skuffeordning på 5 år, hvor man ca skal være i behandling hos psykiater, før end de kan godtages om div behandlingsmuligheder er udtømte.

Hvad tager du nu af medicin, og hvad har du prøvet??
Jeg går allerede i distriktspsykiatrien men jeg kan vel ikke både gå der og til privatpraktiserende psykiater??

Eller det kan man måske godt??

Jeg har gået sammelagt 2 år i psykiatrien i opus og er nu startet i et forløb hvor jeg har gået 3 mdr ca får 5 mg abilify antipsykotisk.. og intet udover det , men har også prøvet angstdæmpende medicin uden virkning.

Af ting jeg har afprøvet
kan nævnes
flere psykologforløb
fobiskolen
opus
revalidering
har rigtig mange afbrudte uddannelsesforløb bag mig fordi jeg kun kan møde op en eller 2 dage så bliver jeg så angst at jeg ikke kan klare mere.
har stået på i 9 år at jeg bare er mødt op til noget et par dage og så ikke har kunne mere ...
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 15:28   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen så skal du klart have fat i distrikt psykiatrien, de må næsten kunne vejlede dig korrekt hvis du fortæller du tænker at søge førtidspension - de ved lige hvordan den slags foregår.

Jeg har både haft psykiater og distrikt psykiatrien på én gang, så det er der ikke noget i vejen for.
Men kontakt distrikt psykiatrien, der er der også nogen der kan hjælpe dig videre, både med speciallægeerklæring mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 15:39   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du har en ste4dmor der er psykiater, kender hun sikkert en der kan lave en vurdering af dig..

Men systemet er jo under omlægning, og hvor det før var speciallægeerklæringer der talte, er de nu på vej ud, og egen læge skal mere ind over.

Så inden du betaler for dyre erklæringer, skal du måske finde ud af hvor meget de tæller i forhold til den nye reform.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 17:24   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men tjek endelig ud om hun evt er inhabil.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
I dag - speciallægeerklæring - råd !!! jane At søge førtidspension 14 17-07-2008 13:40
speciallægeerklæring ????? jane At søge førtidspension 15 15-03-2008 01:42
Speciallægeerklæring andi1975 Alt det andet 3 01-03-2008 23:16
Speciallægeerklæring Tvillingerne20 Alt det andet 9 26-02-2008 22:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension