K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2011, 06:54   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
Taler vi 3 måneder fra pensionsnævnet modtager sagen (at de inden for disse 3 måneder både skal træffe afgørelse om påbegyndelse samt tildeling eller afslag), eller taler vi 3 måneder fra de afgør om der skal påbegyndes sag om FP?
Det er ikke pensionsnævnet der beslutter om der skal påbegyndes en fp-sag, det gør et team på jobcenteret.

Hvis dette team beslutter, at der skal påbegyndes en fp-sag, så sender de sagen til pensionsnævnet, som så har 3 mdr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 07:00   #32
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære falentin

Dejligt at din sag er nået så langt.

De 3 måneder gælder fra,
"sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension".
D.v.s. den dato, hvor de beslutter, at de vil vurdere din sag.

Du vil få dette oplyst i et brev, hvor datoen er noteret,
da din kommune skal holde sig inden for tidsfristen.

Der kommer til at stå noget i retning af :

"falentins kommune" har d. d. besluttet
at lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 11:57   #33
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Hej Vovse

Det er ikke det som står i afgørelsen fra jobcentrets visitationsteamet. Der står, at de har vidersendt sagen til socialforvaltningen d.d. Hvis socialforvaltningen påbegynder sag om førtidspension, skal der træffes en afgørelse om du har ret til førtidspension, senest 3 måneder efter sagen er påbegyndt.

Så det lader ikke til, som du skriver, at det er jobcentret der påbegynder en sag. Også derfor jeg blev lidt forvirret omkring de 3 måneder, da nogle her inde siger 3 måneder fra jobcentret sender sagen videre - men det er så åbenbart fra den dato socialforvaltningen påbegynder sagen.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:46   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Falentin,

Jeg tror at social forvaltningen hos dig er svarende til Social Service der hvor jeg bor.

I min sag foregik det som flg.:

Jobcenteret/min sagsbehandler mente, at min sag var klar til ftp. og da ressourceprofilen og det hele var klar, blev min sag videre til social service som skulle tage endeligt stilling til om der skulle indstilles til afslag eller tilkendelse af pension.

Social Service valgte i min sag, at indstille mig til pension iht. §18 og sendte mig en skrivelser herom. Hermed fulgte en checkliste de ville medsende til pensionsnævnet, denne også indeholdte dato for indstilling.

Efter indstillingen fra social service havde pensionsnævnet 3 mdr.til at tage stilling til om jeg skulle tilkendes eller have afslag af pension. Jeg modtog efter en mdr. desværre afslag.

Jeg tror således at social forvaltningen i din sag er lig med social service i min. Der gik ca. 1 mdr. fra social service fik min sag til at de sendte mig brev om indstilling til pension. Håber at du er blevet klogere på administrationen af din sag efterhånden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:58   #35
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Hej Enteneller

Nej, socialforvaltningen hvor min sag ligger nu er dem der skal træffe afgørelse om påbegyndelse og tilkendelse eller afslag. Så i min kommune må socialforvaltningen være pensionsnævnet. Der står i brevet at det er socialforvaltningen der træffer afgørelse om førtidspension.

Jeg er godt nok forvirret - men mit hovede fungerer heller ikke så godt mere.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 13:15   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hmmmm ?? Det lyder også lidt underligt, tror du ikke, at der står/ de mener, at Social forvaltningen træffer afgørelse om hvorvidt din sag skal indstilles til afslag eller tilkendelse af pension (ved pensionsnævnet)?

Jeg tror, at pensionsnævnet hedder det samme i de fleste kommuner, he, he.

Håber det bedste for dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 13:18   #37
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Enteneller - nu skriver jeg simpelthend til min SB og spørger
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 13:33   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
God idé, så kan du også få noget ro på der

Det er altså også mærkeligt at det ikke bare kan hedde det samme i alle kommuner !!??

Det jeg også føler er yderst underligt er at fx. i min sag, der har social service jo valgt at indstille mig til pension, det er så fint nok. Men det afslag jeg så har fået det er sendt til mig, hvor det jo egentlig også burde sendes til SS !!?? De burde da om nogen få tilbage melding om afslag eller tilkendelse så de kan forbedre deres arbejde ligeså, ved afslag ikke mindst.

Nu står man bare selv med afslaget og skal tage den derfra. Jeg tror dog ikke at du ender der falentin, vi bliver ved med at krydse fingre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 13:55   #39
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Jobcentret sendte min sag til socialforvaltningen den 24. maj.

I dag har jeg så modtaget brev, at socialforvaltningen har påbegyndt sag om førtidspension, idet de vurderer, at min arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktivering, revalidering og behandling samt andre foranstaltninger. (samme vurdering som jobcentrets visitationsteam kom med).

Min sag skal behandles snarest muligt på et møde (der står ingen dato).

såfremt jeg ønsker at udtale mig inden eller har kommentar til sagen, skal de have dette senest den 28. juni.

Jeg har ikke kræfter til at møde op, og synes min sag er fint belyst - så skriver bare at jeg ikke ønsker at udtale mig, og ikke har kommentar til sagen.

Men synes bare når folk skriver her inde, så står der i deres brev hvilken dato sagen skal op på møde?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 14:26   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Umiddelbart kan du regne med at din sag ryger til vurdering i pensionsnævnet efter den dato du har fået tilbudt om at møde op og derefter har PN 3 mdr. til at vurdere din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
Dårligt eller positiv ladytass Alt det andet 4 30-10-2012 13:44
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Arbejdsmediciner..godt eller dårligt? Gladsaxe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-02-2010 20:59
Godt eller dårligt ? Stella Politik og Samfund 5 14-04-2007 13:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension