K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2013, 17:24   #11
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Nej du får ikke mine private oplysninger som dokumentation...

Tråden er ment som en info hvor du kan gå ind og se dine egne pensionsforhold.

Ud for hver af dine pensioner står reglerne for dem.
Vil det sige at du mener info fra borger.dk er forkerte eller misvisende?

Jeg mener at du spreder fejlagtig information, som i bedste fald blot er forvirrende, men i værste fald er decideret skadeligt.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:31   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ved du hvadd, jeg spreder ikke fejlagtig info. Jeg er kommet med et linkn og opfordrer folk til at se deres private forhold.

Hvis du selv går ind og ser dine egne ratepensioner kan du se hvad der er angivet.

Og ja, vi har for nyligt set andre fejlinformationer på borger.dk
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:35   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder ikke rart med fejlinformationer på borger.dk

Kan du linke til fejlene, eller til om de er blevet rettet?

- bruger nærmest borger.dk som opslagsværk og hjælper andre med oplysninger baseret på borger.dks informationer. Men nu bliver jeg da nervøs. Vil nødigt rådgive på forkerte eller fejlagtige oplysninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:39   #14
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Ved du hvadd, jeg spreder ikke fejlagtig info. Jeg er kommet med et linkn og opfordrer folk til at se deres private forhold.

Hvis du selv går ind og ser dine egne ratepensioner kan du se hvad der er angivet.

Og ja, vi har for nyligt set andre fejlinformationer på borger.dk
Du forholder dig jo ikke til det jeg skriver og dokumentationen.
Jeg er ikke interesseret i dine personlige forhold.
Du kan jo blot dokumentere hvilken generel ratepensionsordning, der IKKE indgår i beregning af personlig indkomst.
Men det kan selvfølgelig være svært, hvis du er den eneste i kongeriget, der har sådan en ordning.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:45   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg har ikke i sinde at dokumentere alle pensionsformer, jeg har henvist til et link der kan oplyse dig om det som har relevans for dig... og så må du enten være glad eller not.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lyder ikke rart med fejlinformationer på borger.dk

Kan du linke til fejlene, eller til om de er blevet rettet?

- bruger nærmest borger.dk som opslagsværk og hjælper andre med oplysninger baseret på borger.dks informationer. Men nu bliver jeg da nervøs. Vil nødigt rådgive på forkerte eller fejlagtige oplysninger.
Der var jo det der med at fotografere folk på privat område, hvor kommunerne opfordrede til at man sendte billeder ind af sin nabo hvis man mistænkte socialt bedrageri.
Det viste sig jo at være ulovligt og blev fjernet.

Men iøvript er det ikke min opgave at tage stilling på hvad der står på borger.dk jeg koncentrerer mig om det på pensionsinfo og det de specifikt skriver om pension.
Ærligt talt tror jeg mere på pensionsinfo når det gælder pensioner end jeg tror på borger.dk
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:50   #16
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg har ikke i sinde at dokumentere alle pensionsformer, jeg har henvist til et link der kan oplyse dig om det som har relevans for dig... og så må du enten være glad eller not.
Personligt har jeg helt styr på mine pensioner.

Jeg er blot bekymret på andres vegne her i dette forum, når der er en troll løs, som andre kunne fæstne lid til, og evt. tage nogle uheldige beslutninger ud fra din udokumenterede misinformation.

/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 17:53   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg vil opfordre alle til at gå ind på pensionsinfo.dk og se hvad de har af pensioner.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 19:44   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der var jo det der med at fotografere folk på privat område, hvor kommunerne opfordrede til at man sendte billeder ind af sin nabo hvis man mistænkte socialt bedrageri.
Det viste sig jo at være ulovligt og blev fjernet
Ok, takker.

Ville bare sikre mig at der ikke var andet og mere.

Nej, en god ting er, at altid lige dobbelttjekke andre sites, hvis der er noget særligt man vil gå i dybden med - det plejer jeg også. Men der er nogen ting man har tjekket så mange gange, at man sagtens kan sakse fra borger.dk i de tilfælde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 19:53   #19
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Som en anden bruger skriver, så er det vigtigt at der ikke kommer fejlagtig information, som andre brugere gør brug af.

Skattelovgivningen er ganske klar: Har man fradrag for en indbetaling på en pensionsordning skal der også betales skat når denne udbetales. Kapitalpension beskattes med en engangsafgift på 40%(dog særlige regler p.t.), medens beskatning af udbetaling af ratepension er personlig indkomst, og bliver dermed beskattet med en individuel skattesats.

Ingen pensionsselskaber m.v. kan beslutte at ratepension ikke er personlig indkomst, det ligger fast ud fra pensionsbeskatningsloven.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 21:07   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Som en anden bruger skriver, så er det vigtigt at der ikke kommer fejlagtig information, som andre brugere gør brug af.

Skattelovgivningen er ganske klar: Har man fradrag for en indbetaling på en pensionsordning skal der også betales skat når denne udbetales. Kapitalpension beskattes med en engangsafgift på 40%(dog særlige regler p.t.), medens beskatning af udbetaling af ratepension er personlig indkomst, og bliver dermed beskattet med en individuel skattesats.

Ingen pensionsselskaber m.v. kan beslutte at ratepension ikke er personlig indkomst, det ligger fast ud fra pensionsbeskatningsloven.
Kære
vi taler ikke om hvorvidt der skal betales skat.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
hvordan tæller det? HJD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 03-02-2012 13:58
modregning i pensioner energizer Alt det andet 19 01-02-2012 12:01
Tæller §56 sygedage med i de 52uger? Piamus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 12-03-2011 12:13
Hvornår tæller sygedagpenge fra? Gizmomis Alt det andet 1 03-02-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension