K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2013, 09:52   #11
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Hej sussie63

Tillykke med din erstatning fra IP, men når det så er sagt skal du nu være meget hurtig til at gå ind på din side på IP. og lave en udskrift.

Jeg fik udbetalt 1 maj 2012 det samme som dig, og efter jeg fik de penge udbetalt forsvinder alle de oplysninger som der står derinde bla.hvor meget jeg havde opsparet, så jeg kontaktede dem og forelagde Dem mit problem og fik at vide at de godt var klar over det, men de håbede at det bliver rettet engang i 2014.

Jeg fortalte dem at det var min ret at vide hvor meget jeg har stående, og ville ikke vente i næsten 2 år, da der kan ske meget i mellemtiden.

Bla. gik de over til markedsrente i 1-1-2012 og de penge vil blive overført til vores konto engang i juni 2012. og for mit vedkommende var det 72,000 kr.

mvh.eskemand
Kan kun give eskemand ret og sige du skal være meget hurtig at tage print over saldo i IP, da oversigten forsvinder / bliver hemlig.

Det er stærkt iriterende for mig også, ikke at få en årsovsigt + ens indbetalinger/opsparing forsvinder.

Det samme forsvindingsnummer sker også på www.pensionsinfo.dk, så skynd dig også at tage print at den også på samtlige Pensionsselskaber du har.

En anden ting jeg også mangler at vide, er at den invalidepension jeg (du) får fra Industriens pension og PFA, om den løbende månedlige udbetaling bliver reguleret op som årene går, for jeg kan se at IP og PFA kun har reguleret 1 kr op hver.

Er der nogen der ved om en sådan udbetaling bliver index reguleret og i givet fald hvilket index bliver anvendt?
For hvis det ikke bliver reguleret, er 5.000 kr nu, nok kun 1.000 kr hver om 20 år før skat.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 09:14   #12
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
ja tag endelig et print. Jeg har skrevet til PFA og bedt om at få opgørelse hvert år på papir og det har jeg fået.
Er der nogen der ved om forsikringen følger med når nu folkepensionsalderen er sat op?

Min står der nemlig til folkepension 65 år det var det dengang, men pensionsalderen er jo lavet om i mellemtiden.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 12:26   #13
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Kan kun give eskemand ret og sige du skal være meget hurtig at tage print over saldo i IP, da oversigten forsvinder / bliver hemlig.

Det er stærkt iriterende for mig også, ikke at få en årsovsigt + ens indbetalinger/opsparing forsvinder.

Det samme forsvindingsnummer sker også på www.pensionsinfo.dk, så skynd dig også at tage print at den også på samtlige Pensionsselskaber du har.

En anden ting jeg også mangler at vide, er at den invalidepension jeg (du) får fra Industriens pension og PFA, om den løbende månedlige udbetaling bliver reguleret op som årene går, for jeg kan se at IP og PFA kun har reguleret 1 kr op hver.

Er der nogen der ved om en sådan udbetaling bliver index reguleret og i givet fald hvilket index bliver anvendt?
For hvis det ikke bliver reguleret, er 5.000 kr nu, nok kun 1.000 kr hver om 20 år før skat.
Mr x

Jeg har lige fundet det brev frem som jeg modtog d. 20 december fra IP, og udbetalingen er blevet reguleret i 2013 hele 10,94 kr, det er virkelig noget der batter
så er der også råd til at få salt på æggemaden.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 13:47   #14
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Sussi63 Jeg har for 1 år siden søgt hos Industriens pension men fik afslag da de ikke mente at jeg havde nok i erhversevne var i en praktik med slut på 18 timer, derefter fik jeg tilkendt fleksjob i 2011.

Har nu været i 2 praktiker hvor jeg måtte stoppe det første sted efter 6 dage pga smerter og for lang kørertur. Har lige været i et forløb på 13 uger med ca 7 timer gennemsnitllig om ugen. Så nu har jeg tænkt at sge igen hos industriens, jeg er pt ledigfleksjobber men min sb har sygemeldt mig i 3 mdr pga mange smerter har fibromylegi samt tennis og golfalbuer på begge arme.

Kommunen har bedt om en heldbredelseserklæring hos min læge, og er det en god ide at tage en kopi og sende den med når jeg søger igen, ? og jeg har også en udtalelse fra min sb ang praktik perioden om jeg også skal sende den med.

Ja jeg vil prøve at søge igen og derfor mine spørgsmål.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 14:31   #15
sussie63
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: vejle
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
sussie63 er ny på vejen
synes jeg lyder som en god ide, husk at sende ALT med hvad du har .Det vil hjælpe meget.

HELD OG LYKKE
sussie63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 08:41   #16
sussie63
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: vejle
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
sussie63 er ny på vejen
Hej igen så har man lige været til opfølgningssamtale med jobcenter ,deres lægekonsulent anbefaler en second opinion et andet sygehus .ER det normalt? og hvad gør de der er bedre ,for de alle papirene fra det sygehus hvor jeg er undersøgt ?min beskæftigelsesrådgiver siger man skal være lam for at få en pension
ps har fået en diagnose..
sussie63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 09:43   #17
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Sussie63
Lyder da underligt at de vil have dig på et andet sygehus. Ja jeg tænker at de måske ikke tror på de undersøgelser du har været igennem. Ved ikke om de får set de papirer fra det andet sygehus, men tag dem med og så kan du jo visse dem de papirer. Har du fået tilkendt pension?

Har du fået en begrundelse for hvorfor du skal sendes et nyt sted hen?
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 09:49   #18
sussie63
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: vejle
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
sussie63 er ny på vejen
hej de mener ikke at diagnose er fast lagt , nej for ikke pension men kommunen vil søge en tro jeg kan slet ikke finde ud af det først siger de at det er en pension vi skal gå efter og for så en ny sagsbehanler og hun siger man skal være lam for at få en
sussie63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 10:00   #19
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Sussie63

Utroligt at de ikke tror på de undersøgelser du har været igennem. Men vær positiv som man nu kan være, for det er svært når man ikke ved om man er købt eller solgt, så forstår godt din forviring.

Ja ikke nemt med alle de forskellige forklaringer man får, men håber du får styr på det og at det ender med en pension. Ja man bliver kastet rundt med og ikke nemt at finde ud af når de siger forskellige ting.

Håber du får en hurtig tid ang undersøgelser så du kan komme videre.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
industriens pension duedal Alt det andet 23 13-06-2016 22:03
industriens pension mand Alt det andet 9 30-04-2012 21:01
Industriens Pension kurtf Din historie 1 24-08-2011 10:15
Industriens pension... Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-02-2011 10:27
om industriens pension shana Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2010 18:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension