K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2008, 19:56   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10


DATATILSYNETS afslag om at få mine "ukorrekte" funktionsoplysninger i Gladsaxe Kommune "blokeret", og videresendt til kommunens benyttede/udnyttede Lægekonsulent Claus Bjerregaard som fejloplysninger, og som han har gjort brug af, bliver efter nytår forelagt til Folketingets Ombudsmand.

www.Benny-G.dk

GOD JUL OG GODT NYTÅR

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 15:52   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Handicapportalen har også omtalt TV Lorry's udsendelse vedrørende Gladsaxe Kommunes svigt!


http://handicapportalen.dk/nyheder/v...e-kommune.html


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 02:01   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
hejsa

også bosat i gladsaxe kommune, og ja også problemer, ja claus bjerregård, er sku en dygtig lægekonsulent som kommunen bruger NOT

1. min seneste statuserklæring fra herlev hospital konkluderer lægen at jeg har permanente men og smerter og nedsat funktionevne, og at jeg ikke kan vende til bage til tidligere beskæftigelse som selvstændig it konsulent, hvilket betyder meget sidden ved skrivebord og pc.

2. og det får claus bjerregård omsat til jeg sagtens kan sidde ved skrivebord blot jeg ikke løfter tunge ting!!!!

3 og ud fra claus bjerregårds konklusion stopper kommunen sygedagpengene med 10 dages varsel, og endnu mere frækt så arbejds evne vurderer de mig til at kunne arbejde fuldt normalt 8 timer om dagen

4. kommunen nægter at give mig partshørings mulighed, nægter at opdatere min ressourceprofil med de nye men og smerter jeg dagligt har, for derefter at kunne udarbejde ny arbejdsevneprofil, og ydermere nægter kommunen at vedkende sig jeg er handicappet og har nedsat erhvervsevne og funktions evne, og de nægter også at starte med at lade mig få mulighed for arbejds prøvning

5. nå tager selvfølgelig til a-kassen, nu da kommunen jo siger jeg er fuldt arbejdsdygtig, men a-kassen vurdere ud fra læge dokumenter jeg ikke er fuldt arbejdsdygtig og står til rådighed på arbejdsmarkedet!!!!!! brev er sendt til kommunen, men de har ikke svaret eller reageret

6. beslutning er selvfølgelig anket af min advokat, men endnu en regning på 15.000 kr, burde ikke være nødvendigt at skulle bruge advokat overfor kommunen, og vinder jeg, som jeg gjorde i november, da de også stoppede sygedagpengene, ja så er der jo ikke mulighed for at få advokat gebyr betalt af kommunen!!!!!

7. skal til møde i jobcentret 8 januar om jobmuligheder, men synes nu ikke det er særlig etisk at skulle sige ja til et job, heller ikke overfor en arbejdsgiver også starte med at være syg 6 dage den 1 uge!!!!!

8. min egen læge har lige før nytår skrevet et brev til kommunen at de skal ta hensyn til min nedsat funktionsevne og erhvervsevnetab og arbejds vurdere mig, og at jeg selvfølgelig gerne vil i job, men på nedsat tid, så er spændt på om de afviser brevet eller tager action

9. så konklusion: tak claus bjerregaard, for godt udført arbejde, og at du ikke henholder dig til andre lægers vurdering, og endda læger som har set mig personligt, hvilket du ikke har.

godt nytår

jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 02:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
4. kommunen nægter at give mig partshørings mulighed, nægter at opdatere min ressourceprofil med de nye men og smerter jeg dagligt har, for derefter at kunne udarbejde ny arbejdsevneprofil, og ydermere nægter kommunen at vedkende sig jeg er handicappet og har nedsat erhvervsevne og funktions evne, og de nægter også at starte med at lade mig få mulighed for arbejds prøvning
Jan den her får mig lige til at ville henlede din opmærksomhed på denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=6980&page=2 det kan være at der er noget deri som du og din advokat kan bruge, det er sjovt som Gladsaxe mener at de har deres helt egen lille lov her til lands , men flere og flere kommuner bryder loven den ene gang efter den anden , og de gør det fordi de kan og fordi de får lov...

utallige sanktionsmuligheder er der stillet til rådighed over for borgerne sådan at kommune kan straffe i hovde og r** men når kommunen den ene gang efter den anden ødelægger menneskers liv så kan de slippe let og elegant uden om det, jeg mener helt bestemt at det at du ikke har fået parts høring på feks ressourceprofil burde give dig dine sygedagpenge tilbage...

der ligger en sm afgørelse på det som også kan ses i den anden tråd, og jeg håber at dine penge til advokat er givet godt ud, bare ærgerligt at man skal så langt for at få det man ifølge loven har krav på ...
  Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 01:01   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Øv

Jeg havde lige skrevet en ordentlig smøre men jeg kom ikke igennem til denne adr.

Hvad kan jeg have gjort galt

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 01:21   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@bmdc

Det er en god ide altid at kopiere dine indlæg (især ved længere indlæg) inden du senden dem (udklipsholderen). Blandt andet fordi du ofte kun er lokket på et bestemt tidsinterval + andre ting (sessions m.m.)
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 01:34   #7
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Uuuuh, hvor er det hårdt at læse om, hvor nedladende folk bliver behandlet!
Jeg ved jo godt, det ikke kun er mig, der har haft mine kampe og har haft det unødigt hårdt på grund af at systemet har fejlet, men for søren...nogle gange så kan jeg slet ikke forstå at visse folk i det system kan sove om natten.

Men det er ihvertfald også opløftende at læse, at I er nogle, der har været meget mere uheldige end mig, der fortsat klarer at kæmpe og af og til endda får gennemført ændringer, der kan være til hjælp for os andre!

Benny, jeg må sige, at jeg tager hatten af for dig!

Min kusine har sclerose, og er så småt begyndt at blive ret mærket af det.
Tænk, hvis hun skal have lige så mange "tæv" som du har fået, det kan jeg slet ikke bære at tænke på! Heldigvis har hun vist været noget mere heldig med sin kommune!
Puh, Gladsaxe lyder som noget lort. Bor selv i Roskilde, og af hvad jeg hører er de heller ikke for flinke ved tosser og handicappede hér ift. landsgennemsnittet... :P

Tak fordi du kæmper vores kamp,
det er utroligt at du finder overskuddet og har tæft nok til at komme igennem indimellem!
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 13:25   #8
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MIT SENESTE BREV TIL OMBUDSMANDEN

Søborg d. 22.12.2008

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K.


Kære Ombudsmand J.nr. 2008-xxxx-xxx/xxxx

Jeg har i brev af 1. december 2008 modtaget brev fra ombudsmanden med 4 ugers svarfrist.

Klage: Velfærdsministeriet og Karen Jespersens vil ikke besvare breve vedr. lægekonsulenter

Hermed fremsendes som ønsket bilag af…

· Kopier af bilag vedrørende Velfærdsministeriets brev af 10. januar 2008 til mig.
1. Brev af 19.11.2007 til Socialminister Karen Jespersen.
2. Brev af 04.01.2008 til Velfærdsminister Karen Jespersen.

· Kopi af brev af 7. juni 2007 fra Velfærdsministeriet til mig.

I overskrift i brev af 7. juni 2007 står der…

Citat: I brev af 14. maj 2006 har De henvendt Dem til socialminister Eva Kjær Hansen om spørgsmålet om ”lovgivning” om lægekonsulenters rolle i førtidspensionssager. Citat slut:

Hvilken ”lovgivning” henvises der til?

Så vidt vides er det kun ”retningslinjer” fra ministeriet der fritager lægekonsulenter for ”ansvar”, og ikke en lovparagraf?

Kan ”retningslinjer” fra en minister (Karen Jespersen) tilsidesætte et aflagt lægeløfte, og hvorfor kan en lægekonsulent ”ansvarsfrit” tilsidesætte de til ham forelagte faktuelle lægeoplysninger, når han skal – udvise den størst mulige Omhu og Samvittighedsfuldhed – i sit arbejde som læge (§ 6)?

Hvis der er tale om lovgivning, må dette følges af en ”lovparagraf” der i strid med lægeloven – i dag autorisationsloven – henviser til at lægekonsulenter (papirlæger) i den offentlige sektor er ”ansvarsfrie” når de omgør eller ignorerer læge- og speciallægeerklæringer, som er deres primære og eneste opgave at oversætte?

Hvis en læge tilsidesætter lægeoplysninger han har til opgave at oversætte, opfylder han ikke sin lægegerning, og må aflevere sin lægeautorisation.


Vedlagt kopi af:

Brev af 7. juni 2007 fra Socialministeriet.
Brev af 10.januar 2008 fra Velfærdsministeriet m/bilag…
Brev af 19.11.2007 til Socialminister Karen Jespersen.
Brev af 04.01.2008 til Velfærdsminister Karen Jespersen.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 13:13   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 08.01.2009

Gladsaxe Kommune
Social- og Sundhedsforvaltningen
Rådhuset
2860 Søborg.


Kære Elinor Kyhnauv

I næste uge bliver der lukket for gasforsyningen, og dermed for varmen i mit hus.

Min gasregning med betalingsdato d. 08.12.2008, er nu på 20.667,21 kroner. Jeg kan ikke betale.

Jeg har nu fået at vide af HNG, at der bliver lukket for gassen i den kommende uge. Det betyder så, at jeg som følge af Gladsaxe Kommunes tilførsel af ”løgnagtige oplysninger”, i min personsag om mit handicap og funktionsniveau, hvor sagsbehandleren i 2001 rent ”administrativt” fjernede mit handicap, må se frem til, at skulle fryse til jeg går helt ned og bliver indlagt.

Mine handicaphjælpere som skal bistå mig med den nødvendige hjælp i døgnets 24 timer, vil således blive udsat for så ekstreme og uacceptable arbejdsvilkår, at jeg må afskedige dem på grund af kritisable arbejdsforhold, jeg som arbejdsgiver kan blive lastet for!

Det Sociale Nævn har i 2005 omgjort Gladsaxe Kommunes nedskæring af hjælp fra daværende 128 timer til 39,5 timer om ugen til, at jeg ufravigeligt er berettiget til døgnhjælp med 168 timer om ugen.
Det Sociale Nævns begrundelse herfor var, at Gladsaxe Kommune ikke har godtgjort (bevist), at jeg kan klare mig med mindre!

PS. Gladsaxe Kommune bliver nu politianmeldt, hvis jeg ikke fryser ihjel. Hvis jeg får lov til at fryse ihjel, er det misrøgt af handicappet med drab til følge!

Gladsaxe Kommunes sagsbehandler løj om, at ”jeg selv” kunne gå og cykle?

*********

Officialprincippet eller undersøgelsesprincippet

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

Myndighedens ansvar for oplysning af sagen

72. Bestemmelserne i retssikkerhedslovens § 10 om oplysning af sociale sager, bygger på officialprincippet, som er en forvaltningsretlig grundsætning, som har været gældende i mange år. Officialprincippet bliver også kaldt undersøgelsesprincippet. Efter officialprincippet er det som udgangspunkt myndighedens ansvar at sørge for, at der bliver indhentet tilstrækkelige oplysninger til, at myndigheden kan afgøre, hvilken hjælp borgeren er berettiget til.

Officialprincippet gælder for oplysningen af alle typer af sager på det sociale område, det vil sige alle de sager, der er omfattet af retssikkerhedsloven, jf. § 1 i bekendtgørelse nr. 1187 af 17. december 2002 om retssikkerhed og administration på det sociale område og bekendtgørelse nr. 598 af 24. juni 2003.

Hvilke oplysninger skal myndigheden indhente?

73. Det afgøres ud fra en konkret vurdering i hver enkelt sag, hvilke oplysninger, myndigheden skal indhente. Dette vil ofte kunne udledes af de sociale love, der indeholder betingelserne for, hvornår borgeren er berettiget til at modtage hjælp. Officialprincippet indebærer også, at det er myndighedens ansvar at afklare bevismæssige uklarheder.

*********

Gladsaxe Kommune har ikke ønsket, at rette op på sine ”påståede løgne” der totalt har ødelagt mit fysiske liv som handicappet, kommunen har således været årsag til min økonomiske ruin, og en væsentlig forværring af mit handicap.

Kopi af Rykker 3 fra HNG vedlagt.
Kopi til Borgmester Karin Søjberg Holst.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

http://www.benny-g.dk/
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 14:09   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny ja så er den da lige oppe over med den lukning håber du kan finde ud af noget inden, det skulle sq da nødig gå her som det har gjort i Polen hvor forskellige mennesker er døde af kulde i deres hjem, og dine hjælpere har vel også nogen regler der skal overholdes før de kan arbejde (tvivler på at fagforeningen ser på at de skal have polartøj på , på arbejdet )

Nå men så var det lige at jeg kom til at tænke på noget ...

Er der ikke nogen love (ser lige her bort fra alt det andet møj der er i kommunen med din sag ) efter hvilke du kan søge om at kommunen betaler den regning, jeg ved ikke hvor høj din regning plejer at være , men der er jo noget med at kommunen kan dække enkelte udgifter som er uventet ...

Fik i går min el-regning den plejer at være på 2000 i kvartalet og har været det i mange herrens år, så jeg åbnede regningen og satte mig til netbank og så kan det sq godt være at jeg fik øjene så store som the kopper, min el regning var denne gang 15.956 kr ...

Og jeg har da helt klart tænkt mig at kontakte kommunen og bede dem om at gå ind og hjælpe evt efter §82 om enkeltydelse ... om de gør det , det ved jeg ikke ...

Men tænkte på om ikke du også kunne søge efter den eller anden (jeg skal alligevel ud og trevle nettet igennem og smider ind hvis jeg finder noget vi kan søge hjælp efter ) men hvorom alt er så syntes jeg det er utroligt hvis og så frem at de bare lukker for varmen og kommunen lader dem .....

Og kan godt forstå hvis du er der nu hvor du er ved at blive grebet af panik ..

Nu har jeg lige siddet og kigget rundt på nettet i forbindelse med busters spørgsmål om aktindsigt i personalemapper og fandt ud af at man kan og hvordan man kan søge aktindsigt i personalemapper og syntes da i dit tilfælde det kunne være relevant at søge dette i nogen af de personers mapper som er inde over i din sag, bare lige for at se hvor meget der er i sagerne og om der mon skulle være nogen forsømmelse sager , så man kan påvise at det ikke kun er i forhold til dig at de er inkompetente ...

du finder mere om det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=7059

Ønsker dig held og lykke og håber at der findes på noget så din varme bliver betalt...

Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension