K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2010, 10:07   #1
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
UPS igen i Rebild Kommune

Så kom det - igen - på skrift hvad mange borgere i Rebild Kommune (tidligere Støvring), må kæmpe imod ud over deres sygdom.

http://ditcentrum.nordjyske.dk/forum...66.aspx#188966

Jeg har familie, venner og veninder der bor i kommunen. 3 af disse personer er kronisk syge, og det psykiske pres de er udsat for er ikke småting.
Det skrevne i nordjyske passer lige på en prik.

En person med sygdomme som gør at der kræves stillesiddende arbejde, bliver aktiveret med overlevelsestur i skoven !
En person der er nyligt rygopereret og som må tage bussen og dernæst gå 4-5 km. til aktiveringsstedet, får smækket kassen i da ryggen endnu ikke er stærk nok til disse gå- og busture.
En person der dårligt kan sidde på en stol eller gå, bliver aktiveret med madlavning !

Nå ja, så er det også almindelig kendt at der ses bort fra hvor mange timer man er visiteret til, så tiden bliver bare sat op eller man er totalt ligeglad med lang transporttid som bare lægges oven i arbejdstiden.

Ikke at jeg har meget til overs for drankere, men når en tidligere drankers liv er total ødelagt, at personen er blevet tilkendt pension og hygger sig med at dække frokostbord til beboerne hver dag (det tager 4 gange så lang tid som hvis vi andre gjorde det) - så tænker Rebild Kommunes sagsbehandlere at der alligevel er en rest arbejsevne og sender personen i arbejdsprøvning !

Dem jeg kender der er tilkendt fleksjob og har et sådant, har uafhængigt af hinanden fortalt at de bliver overfuset af sagsbehandleren på den ene eller den anden måde.
Kan man så ikke honorere de timer man er visiteret til grundet ændringer i dit helbred, har du helt sikkert sagsbehandleren på nakken.

Dertil skal lægges, at Rebild Kommune har en del steder hvor man bliver arbejdsprøvet eller ansat i fleksjob. Problemet er bare at man bliver nedgjordt en del af disse steder og knækket psykisk, men kommunen mener selvfølgelig at det kun er en flok dovne personer der er i arbejdsprøvning eller fleksjob.

Jeg er glad for at jeg ikke bor der, og har i mange år oplyst til alle jeg kom i nærheden af at du skal ikke flytte til denne kommune medmindre du er sikker på aldrig at blive syg eller i det hele taget få brug for anden hjælp fra denne kommune.
Den ene jeg kender har ventet i over 1 år på et hjælpemiddel til hjemmet som vedkommende er berettiget til.

Hvis jeg skulle flytte fra min kommune, er det helt sikkert at jeg vil holde mig langt væk fra Rebild Kommune. Den er kun for 100% raske arbejdsduelige personer.

Sidst redigeret af hobby4me; 03-09-2010 kl. 10:11.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 14:28   #2
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Rebild kommune

Jeg kan kun bekræfte det du skriver hvad jeg også har oplevet i Rebild Kommune.
Jeg hjalp mit feriebarn og tog toget her fra København 2 gange for at tale med hendes sagsbehandler. Mit feriebarn er massivt ordblind, derfor måtte jeg hjælpe til. Hendes ressourceprofil var volapyk, intet passede på mit feriebarn!, vi rettede den 3 gange skriftlige inden den blev bragt i orden.

Hun blev sat i helt urelevant arbejdsprøvning, hvor hun skulle sætte varer på hylder, det måtte laves om fordi hun jo er ordblind. Der hvor hun var (plantorama) var der flere personer som var usædvanlig flinke og hjælpsomme, men der var også nogle der ikke havde en idé om noget som helst og fik sagt nogle meget dårlig ting til mit feriebarn.

Heldigvis fik vi efter 3.arbejdsprøvning stoppet alt med hjælp fra mit feriebarns fagforeningen som gik ind i sagen, de syntes den var meget grel og de mødte op til alle møderne fremover og fik sat skik på sagerne.

Jeg har ikke ord for dette, håber der er nogen derude der kan få lavet en stopper for den sagsbehandler, hvis det er den samme.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 19:44   #3
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg er ked af at der er andre der har oplevet dårlig behandling i Rebild/Støvring Kommune, men glad for at det kommer frem i lyset.

Ud fra den viden jeg har, er det ikke kun en eller to sagsbehandlere der behandler klienterne dårligt.

Den med at aktivere en person uden for ens muglige evne eller uden at tage hensyn til helbredet hos klienten, er ikke noget Rebild Kommune går op i.

Den ene af dem jeg kender som søger fleksjob, har fået at vide at det er lige meget hvilket job vedkommende får. Man ser fuldstændig bort fra helbred, transporttid oven i den arbejdstid man er visiteret til og i visse tilfælde også om der findes relevante hjælpemidler på arbejdspladsen.

Fejl i ressourceprofil er ikke godt, men når fejlen består i at den slet ikke bliver opdateret er det skræmmende.

Sidst redigeret af hobby4me; 03-09-2010 kl. 19:47.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 21:32   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
man skal være stærk for at være syg, og man skal være afsindigt klog samtidig med at man er syg for at komme videre i rebild kommune.

De er ondskabsfulde, de lyver gladeligt en op i ansigtet, beskylder en for at være et dovent svin (godtnok var det sagt med mellem linjerne, men den var tydelig) lægekonsulenten opfinder behandlinger der ikke findes, og dikterer glad og gerne hvilken behandling "patienterne/klienterne/de dovne svin" skal deltage i, og overhører ignorerer folks læger og speciallæger.

I rebild kommune er man ganske simpelthen nødt til at være 10 skridt foran sagsbehandleren, og det har man meget sjældent overskud til som syg.

Havde jeg ikke fået kæmpe stor hjælp herinde fra, var jeg skisme også gået ned.

ALT skal optages, dokumenteres, pr brev, lyd, mail eller hvad man nu kan finde. Bor man i Rebild kommune så forlang ALT kommunikation pr mail eller brev. svar ja og nej til tlf samtaler og bed om at få en beskrivelse af hvad i har talt om hurtigst muligt.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 10:25   #5
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg synes det er utroligt at man som sagsbehandler foretrækker et arbejde hvor man er ondskabsfuld over for folk der i forvejen ligger ned.
Penge har en stor magt, personlig vil jeg hellere være uden arbejde end behandle folk så utrolig dårligt.

Det er utroligt at de ikke fatter at den arbejdsevne de får ud af en person bliver væsentligt forringet. Måske får de mere her og nu, men det bider sig selv i halen da klienten hurtigere når et dårligere helbred.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommune fortrød: Thomas får sygedagpenge igen Webmaster K10 Nyheder 0 18-12-2011 12:40
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Århus Kommune Farce Igen iceb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-10-2009 13:23
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension