K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2010, 07:36   #11
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
8 milliarder kroner årligt mere til forsvaret. I kampen mod fattigdom og for klimaet skærer Danmark ned fordi vi ikke har råd. Der gælder andre regler for krigsindsatsen
Af Knud Vilby – 14. april 2010


--------------------------------------------------------------------------------
• I diskussionerne om, om vi nu ikke skulle tage og redde kloden og dens klima, er det store politiske spørgsmål, om vi har råd, og lige for tiden er svaret, at det har vi ikke. I december lovede Danmark ekstra midler til klimaindsatser, men i marts er løfterne trukket tilbage. Vi har jo finanskrise, og staten har budgetkrise, og hvis det alligevel går ad ******* til klan de så betale sig?

• I diskussionerne om, om vi nu ikke for alvor skulle gøre noget for at bekæmpe fattigdom nationalt og internationalt, er et af de politiske spørgsmål, at vi naturligvis først må se om vi har råd. Og lige for tiden er svaret, at det har vi ikke. Nationalt skal stat og kommuner skære ned og det vil ramme de sociale udgifter.

Læs mere på Knud Vilby:

http://knudvilby.dk/
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 09:23   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det indslag der var på dr1, var udemærkedet, bortset fra at en ting stikker mig voldsom i øjene;

Den danske kvinde son var syg; Det blev fremhævet 3-4 gange, at det var HENDES MENING, at hun ingen arbejdesevne havde?
Har hun ingen lægepapir?
Det har hun nok, ellers var hun jo forlængst, frataget kontanthjælp, tvunget i job mv.

Men hun fremstår istedet som en doven sut, der IKKE gider!

Er jeg den eneste der får det indtryk?

På grund af dette får socialministeren let spil, fremfor at stå til ansvar overfor syg borger, på starthjælp. ØV ØV ØV

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 09:50   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det indslag der var på dr1, var udemærkedet, bortset fra at en ting stikker mig voldsom i øjene;

Den danske kvinde son var syg; Det blev fremhævet 3-4 gange, at det var HENDES MENING, at hun ingen arbejdesevne havde?
Har hun ingen lægepapir?
Det har hun nok, ellers var hun jo forlængst, frataget kontanthjælp, tvunget i job mv.

Men hun fremstår istedet som en doven sut, der IKKE gider!

Er jeg den eneste der får det indtryk?

På grund af dette får socialministeren let spil, fremfor at stå til ansvar overfor syg borger, på starthjælp. ØV ØV ØV

VH Popiae
Nej du er ikke den eneste
er helt enig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 10:31   #14
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det indslag der var på dr1, var udemærkedet, bortset fra at en ting stikker mig voldsom i øjene;

Den danske kvinde son var syg; Det blev fremhævet 3-4 gange, at det var HENDES MENING, at hun ingen arbejdesevne havde?
Har hun ingen lægepapir?
Det har hun nok, ellers var hun jo forlængst, frataget kontanthjælp, tvunget i job mv.

Men hun fremstår istedet som en doven sut, der IKKE gider!

Er jeg den eneste der får det indtryk?

På grund af dette får socialministeren let spil, fremfor at stå til ansvar overfor syg borger, på starthjælp. ØV ØV ØV

VH Popiae
Jeg fik samme indtryk, det er sgu for dårligt DR. Men ikke en overraskelse!
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 11:22   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Her er et direkte link til udsendelsen:
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?gui...ste&guid=penge

Det er utroligt at se hvordan Socialminister Benedikte Kjær, kan sige så meget uden at give et konkret svar på et eneste spørgsmål



Ragdoll
Jeg har lige set uds. og jeg fatter simpelthen ikke at vi skal trækkes med sådan 2 damer.. Støjberg og så hende Kjær.... + alle de andre fra regeringen... de har da alle som en skylden for at alle der er på overførselsindkomst sakker bagud..

Den gulerod som de så flot snakker om.. hvis det er en sådan, så hænger den så langt oppe at man ikke kan få fat i den..

Den eneste ærlige kommentar der kom fra de 2 damer var da vist fra Støjberg... " de tilstande ville blive ved ligeså længe som hun var der" - nu kan man så diskutere om det var ærlighed fra hendes side eller om det bare var hendes dumhed der lige skinnede igennnem

Gad vide hvordan de lidt grådige og selvfede fra regeringen ville klare ½ år på starthjælp/kontanthjælp/ledighedsydelse osv... og uden livline fra ministerkollegaer .. men med div sygdomme i rygsækken.. bare et fromt ønske til en tv-udsendelse med skjult kamera

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 11:44   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Enig, har ikke noget tilovers for de intetsigende magtmennesker...

Dog kan det undre, at mange personer(set i tv) køber en ny bærepose når de handler ind, det er trods alt flere hundrede kr. om året der kunne spares her ???

Så mon ikke vi alle kan gøre noget for at forbedre vores egen økonomi...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 12:00   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Enig, har ikke noget tilovers for de intetsigende magtmennesker...

Dog kan det undre, at mange personer(set i tv) køber en ny bærepose når de handler ind, det er trods alt flere hundrede kr. om året der kunne spares her ???

Så mon ikke vi alle kan gøre noget for at forbedre vores egen økonomi...


.
Sjovt.. lige netop den bærepose til 2,50 kr ( mener jeg .. køber det aldrig selv..) faldt jeg også over da jeg så uds.
Mange bække små - giver en stor å... det ordsprog er vist passende her

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 12:42   #18
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Sjovt.. lige netop den bærepose til 2,50 kr ( mener jeg .. køber det aldrig selv..) faldt jeg også over da jeg så uds.
Mange bække små - giver en stor å... det ordsprog er vist passende her

Kh
Lone
Kunne det ikke også være at de havde haft den med i forvejen og at den også var fra Fakta? Jeg har tit mine egne poser med fordi jeg er for nærig til at skulle købe dem.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 12:57   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Kunne det ikke også være at de havde haft den med i forvejen og at den også var fra Fakta? Jeg har tit mine egne poser med fordi jeg er for nærig til at skulle købe dem.
Det kan du ha ret i... men havde man en med, så betaler man vel ikke for den igen .. posen kørte på båndet sammen med hendes varer

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 13:31   #20
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
aktivering

Hej alle så også udsendelsen og de to kloge damers svar, Vær obs det også blev sagt at på onsdag sætter magasinet penge på aktivering. Et relevant emne for rigtig mange herinde. Desværre bliver det nok med fokus på forsikrede ledige og ikke SDP og LY modtagere.

MVH
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 100 december 2010 phhmw Den nyttige viden vi alle har 13 19-06-2018 08:02
Gæld? Magasinet Penge DR1 Carmen Dit og Dat 1 02-02-2011 23:14
Ny matchmodel 2010 mukke Alt det andet 32 10-06-2010 20:01
Ny lovgivning 2010 SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 17 10-11-2009 00:51
Skat for 2010 nille60 Den nyttige viden vi alle har 10 28-10-2009 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension