K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 23:11   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Må vi der heldigvis, nu er afklaret/afgjordt sager ikke være med?

Mange af os, tror jeg har dog problemer med at få rette hjælp til div.under den sociale lovgivning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 09:08   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er med også selv om jeg har fået afklaret min egen sag, for er der nogen der forstår jer der sidder midt i det så er det os der er kommet igennem, så klart vi er med...

Jeg afventer at høre noget fra Cafe sygemeldt (kan være jeg lige skal skrive til kontaktpersonen i løbet af weekenden ) de er ved at lave noget allerede og der er snak om at vi hægter os på der...

MEN nu har jeg været her på K10 siden vi startede (i næste måned er det 5 år siden ) og der har været snakket om aktioner og demonstrationer lige siden, en enkelt demonstration har der været , der kom tre mennesker...

Lige som vi har været på Christiansborg for at blive hørt flere gange også her er det svært at tromme folk sammen, så det skal man lige have inmente når man vil lave noget (en af grundene til at det kunne være en god ide at slå sig sammen med andre evt prøve at få fat i foreninger for syge osv )

Vi var også nogen stykker herinde der var på RUC og fortælle og snakke med andre syge på noget der hed handicap på tværs ..(tror jeg det var ) det var død intressant og burde være skrevet meget mere om det her på siden af os der var med. men men tror det var mig der skulle skrive om det he he ..

nogen gange er der ikke så meget energi som man selv tror ..

Der er mange der gerne vil og prøver, men der er også mange der melder pas når dagen kommer ....

Simpelthen fordi det jo er syge mennesker .. men lad os evt se om vi kan få gang i gruppen happening igen og så få fat i cafe sygemeldt , jeg skal gerne kontakte Cafe Sygemeldt ..

Jeg tror at for at få gang i noget kræver det at det at vi er sammen med andre grupper og foreninger , gerne med K10 som base og så er det vigtigt at alle dem der kan også kommer når dagen oprinder og tro mig vi er nogen stykker herinde der ved hvor meget det kan betyde at møde op og møde nogen af de andre mennesker face too face jeg kan sige for mit vedkommen at det kan være en oplevelse for livet og ganske befriende ... der bliver sgi ikke talt meget sygdom sådan en dag he he

(og så vil jeg lige fortælle at i sidste måned havde web og jeg fint besøg fra Japan , en rektor fra Tokyo der er ved at skrive en bog om frivilligt arbejde i DK sammen med en japaner der underviser på RUC ) de havde ikke hørt andet end positivt om foreningsarbejde i DK og var mere end forbavset da de hørte om hvorfor Web ikke vil have en forening der hedder K10 og hvad han mener der sker med foreninger der "får" penge af staten ...

Men meget sjovt , vores danske aviser og medier kan ikke få øje på os , men i Japan skal vi være med i bog form om den danske velfærdsmodel og frivilligt arbejde , men det er en lang procces vi får en kopi af bogen når den udkommer så i skal lige lære at læse Japansk ha ha

Men men det er jo så en helt anden historie som jeg nok skal få skrevet ned på et tidspunkt, lad os bare sige at hvordan de japaner havde fået fortalt om hvordan Danmark fungere , slet ikke er noget i stil med det vi oplever her på siden

Så de var jo glade for at de havde besluttet sig for at tale med nogen der ikke var en forening eller fik støtte fra nogen offentlige instanser

Men lad mig vide hvis jeg kan hjælpe med noget, og om ikke andet så har jeg da nogen stykker jeg kan få med til en demonstration det plejer at lykkedes for mig at troppe op (og hiver unger med he he ) og så prøver jeg lige at kontakte Cafe sygemeldt og høre hvor langt de er nået , de har også en gruppe der mødes i ny og næ ... ang det samme
  Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 09:26   #13
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Mange tak

til jer alle for jeres besyv.

Jeg kan ligesom fornemme, at mit tiltag er forsøgt før.

Iøvriget kan man sige, at jeg egentlig ikke tænkte i de baner i gør,,,:-)

"bare" vise dem, at vi er mennesker af kød og blod, os de kalder snyltere, snydere - gøgeunger osv....

Kunne den forbindes med noget andet, hvor vores problematikker kom frem fint, men egentlig ville jeg bare vise dem, ved hjælp af vores sygdomshistorie, at vi flexere, fp og kontanthjælpsmodtagere (der ikk er afklaret) -
fejler noget, at vi gerne ville jobbe hvis vi KUNNE

Og jeg overvejede egentlig at det skulle være-flere små happenings - på samme tid rundt om i landet, fordi som i siger "Vi er syge mennesker" -
så vi herovre fra det sorte jylland - skal jo ikke rejse til Kbh vel da?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kan få førtidspension i Danmark i dag? Ideologisten Politik og Samfund 50 05-05-2013 19:35
hvem holder egenlig danmark igang ? Fodfolket Politik og Samfund 5 23-01-2012 13:12
Hvem bestemmer i Danmark? phhmw Politik og Samfund 3 30-11-2011 19:17
Lidt vise ord modic Dit og Dat 3 13-09-2011 22:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension