K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2013, 16:54   #1
AnnaOlsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
AnnaOlsen er ny på vejen
reduction af førtidspension vedr. erhvervsevne tab?

Hej, tak fordi du kiggede ind Jeg har mig et lille (men meget afgørende) spørgsmål. Er der nogen der ved hvor "grænsen" går mht hvor meget man årligt må modtage i løbende erstatning uden kommunen trækker en i førtidspension?? Kort fortalt, jeg modtager idag et beløb for et erhvervsevnetab på 75 %.
Har valgt at kapitalisere 50% af erstatningen.. Så er der 25% erhvervsevnetab tilbage. Kan nu se at min løbende erstatning bliver væsentlig mindre, faktisk så småt at den næsten er mindre end de 30% kommunen tager af min førtidspension.

Lad os sige, jeg vil hellere leve godt i en lejet bolig, frem for usselt i eget hus.

Håber virkelig folk herinde kan hjælpe mig, på forhånd tak

Sidst redigeret af AnnaOlsen; 18-04-2013 kl. 17:37.
AnnaOlsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 19:43   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fik også et erhversevnetab på 75 procent og kabataliserede også..

og får også et mdr beløb indtil pension og det blir regnet som indtægt og giver nedgang i din ftp ...selvfølgelig alt efter beløbet...så jeg får ikke ret meget i ftp..ovenikøbet er jeg gift med en mand der pukler og tjener ok..det modfregner de også
jeg har en revisor til at tjekke det hvert år..vil du spare lidt i skat kan du gøre som mig..jeg sætter ind på en ratepension og det giver fradrag op til 5oooo kr og du får lidt mere udbetalt mdr...

mine venner og famile synes da det er fair at når man får erstatninger - at man så spare kommunen for en masse penge.,..

iøvrigt havde du ikke kabataliseret var din økonomi ikke blevet bedre og kom du ud for en slem ulykke imorgen og gik bort var dine penge tabte..det er de ikke nu hvor du får en del skattefri på konto..det var også medvirkende til jeg tog en del ud..
men uanset hvad du gør bliver du modregnet

stribe ftp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 18:45   #3
AnnaOlsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
AnnaOlsen er ny på vejen
Hej stribe, min forskel på om jeg kapitaliserer eller ej er 8000 kr netto om måneden... Så min økonomi ser meget anderledes ud hvis jeg kapitaliserer. Jeg har stadig en verserende sag kørende i arbejdsansvarslovgivningen som vedrører min tabt erhvervsevne. Ved du det præcise beløb, hvor kommunen trækker en person i førtidspension vedrørende løbende erstatning?
AnnaOlsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 01:36   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej annaOLSEN

du må tjene ca 7oooo kr før de trækker i din førtidspension - ca.,..det præcise tal tror jeg du kan se inde på borger.dk det er uanset om det er erstaning eller bihverv...og det er jo ikke meget pr mdr,,,

så vis ens føørtispension som enlig er ca 175oo kr gange 12 og 7oooo kr oveni..så vanker der,,men de tæller med uanset beløb.,.,.

når jeg får opgørelse hvret år stå¨r der at det og det modtager jeg fra det offentlige o´g det og det i erstaning..
jeg havde vores revisor til at regne ud hvad der bedst kunne gå...alle de penge fra ask delt op hver mdr uden kabatalisering og med ..og ja det første gir størst mdr udbetaling og det sidste mindst,men ren skatte mæssigt og rentemæssigt var der ikke meget forskel..hvis du som mig indbetaler max på ratepension...fordi hvis du ikke kabatalisere får du mere hele tiden - men straffen er også størrere og som sagt er kender ingen morgendagen..
hvis man er ftp får man hvert år brev med ens mdr udbetaling og bagpå den seddel står hvordan de udregner det..det mest vilde jeg er hørt om er en der får under 3ooo kr udbetalt i ftp - selvom han er ftp efter 2oo3..det er simpelhen fordi han får så stor årlig erstatning fra forsikring at de modregner så meget...
jeg siger bare pas på når maN får brevet fra arbejdsskadestyrelsen og du kan vælge...
udover det er det jo ikke ligegyldig im man er enlig eller sammenboende - gift ftp..det tæller jo desværre også med....
men jeg kabataliserede.lfordi for mig var det -det mest fornuftige,at tage alle dem eg ku ud skattefri og så få straf for resten..
jeg ved ikke om du kender nogen der præcis kan regne det ud for dig hvad der er bedst...eller skriv en privat besked og det kan være jeg kan hjælpe dig..
jeg synes det er surt man bliver straffet uanset hvad

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og forsikring ved tab af erhvervsevne Hengedk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-09-2012 15:13
Skattereformen vedr. førtidspension Don Jon Politik og Samfund 18 25-06-2012 07:30
Vedr.Udregning af førtidspension jens nielsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-12-2008 22:51
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
Økonomi vedr. førtidspension Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-08-2006 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension