K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2011, 15:30   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lykkepiller kan give hjertestop!

Da jeg for nogle år siden blev indlagt med hjerteproblemer, mente lægerne at det urolige hjerte var et symptom på stress, alligevel mente min daværende psykiater at jeg for en sikkerheds skyld skulle lægge Cipramil på hylden.
Det lader til at være en klog beslutning!

- de kan nemlig føre til hjertestop og andre hjerteproblemer.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1663741.ece
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 18:39   #2
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg foretrækker ordet antidepressiva...
Fik engang lavet en EKG og fik at vide at jeg havde et ekstra hjerteslag, men at det ikke var noget jeg skulle være bekymret for. Jeg er glad for at jeg ikke er på den slags medicin længere.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 18:50   #3
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Da jeg for nogle år siden blev indlagt med hjerteproblemer, mente lægerne at det urolige hjerte var et symptom på stress, alligevel mente min daværende psykiater at jeg for en sikkerheds skyld skulle lægge Cipramil på hylden.
Det lader til at være en klog beslutning!

- de kan nemlig føre til hjertestop og andre hjerteproblemer.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1663741.ece
Nej hvor opmuntrende, jeg har fået de piller siden 1994, cipramil. Har haft problemer med hjertet, med hurtig puls, og i 1999 fik jeg brændt nogle ekstra ledninger i hjertet, på Skejby Sygehus. - jeg vil straks skifte over til et andet mærke!!
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 19:03   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Tja, siden min første kontakt med kommunen og efterfølgende i Retten, kom jeg med disse beviser. Og det var for 3 år siden og før ved anden sammenhæng.

Men ingen ville høre på mig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 20:40   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Nej hvor opmuntrende, jeg har fået de piller siden 1994, cipramil. Har haft problemer med hjertet, med hurtig puls, og i 1999 fik jeg brændt nogle ekstra ledninger i hjertet, på Skejby Sygehus. - jeg vil straks skifte over til et andet mærke!!
For dælen da!!
Det lyder da bestemt ikke rart, men det giver da stof til eftertanke - kan godt forstå du vil over på et andet mærke. Bare vær opmærksom på, at det stof der er i Cipramil, ikke også forekommer i det nye mærke....

Jeg gik lige tilbage og læste op på sagen - som jeg forstår det, så er det stoffet Citalopram der er problemet?!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 20:42   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tja, siden min første kontakt med kommunen og efterfølgende i Retten, kom jeg med disse beviser. Og det var for 3 år siden og før ved anden sammenhæng.

Men ingen ville høre på mig.
Nej det er jo det typiske

Engang i mellem føler man helt, at der skal lig på bordet før end man bliver hørt.

Synd du blev overhørt, særlig nu hvor man ved du har ret!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 20:50   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det er uhyggelig læsning...men jeg tror på at, alt medicin har skadelige virkninger på kroppen på sigt, efter længere tids brug.

Hvordan overlevede de i gamle dage uden medicin ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 20:55   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg foretrækker ordet antidepressiva...
Fik engang lavet en EKG og fik at vide at jeg havde et ekstra hjerteslag, men at det ikke var noget jeg skulle være bekymret for. Jeg er glad for at jeg ikke er på den slags medicin længere.
Du har ret, antidepressiva lyder også pænere, men overskriften var Lykkepiller.

Jeg siger også nogen gange serotoningenoptagshæmmere, men det er mere for at drille folk.

Dog bruger jeg nok også selv mest begrebet lykkepiller, for det ved næsten alle hvad er.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:00   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja det er uhyggelig læsning...men jeg tror på at, alt medicin har skadelige virkninger på kroppen på sigt, efter længere tids brug.

Hvordan overlevede de i gamle dage uden medicin ?
I gamle dage kom man ret ofte på ''sindssygeanstalter'' bare man led af depression, som i gamle dage i øvrigt blev kaldt ''hysteri''

Der var også mange selvmord, hjemløse, og folk der boede i barakker og på arbejdsanstalter, fordi de slet ikke kunne magte hverdagen - og man simpelthen ikke anede hvor og hvad man ellers skulle gøre med de psykisk syge.

Medicin i dag, kan heldigvis holde folk i deres hjem og få deres liv til at hænge sammen, modsat i gamle dage hvor de bare flakkede rundt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:29   #10
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
For dælen da!!
Det lyder da bestemt ikke rart, men det giver da stof til eftertanke - kan godt forstå du vil over på et andet mærke. Bare vær opmærksom på, at det stof der er i Cipramil, ikke også forekommer i det nye mærke....

Jeg gik lige tilbage og læste op på sagen - som jeg forstår det, så er det stoffet Citalopram der er problemet?!


Det er lige præcis Citalopram jeg får, det er et kopiprodukt af Cipramil
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller Diablo Politik og Samfund 4 08-03-2012 17:16
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10
Lykkepiller harris Et godt link! 35 12-12-2010 14:45
Hjertesuk eller hjertestop Phönix Politik og Samfund 2 09-04-2009 23:41
Lykkepiller Peacock Dit og Dat 31 27-07-2008 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension