K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 19:51   #101
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er bare om at gardere sig bedst muligt...

Jeg bruger også ham her www.damperen.dk han er lidt dyrere, men da han bor 5 minutter fra mig, så kommer han med kuverten få under 1 time, hahaha......det er faktisk noget jeg først fandt ud af her for en uges tid siden (altså at vi er naboer)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 06:46   #102
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Når i er naboer, kan du så ikke få %

ja priserne er meget højere her hjemme, men sådan er det jo med alt,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 09:58   #103
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg droppede smøgerne fra første dag, men jeg sagde også til mig selv, at enten skulle jeg holde helt op med at ryge, ellers skulle jeg kun dampe (lod simpelthen som om smøger ikke eksisterede mere) - OM det virker for alle, ved jeg ikke....

Det er tilsætningen af PG der giver halskrads, og tilsætningen af VG der giver damp - Er din rygevæske en blanding af VG/PG?

Husk damtp-teknikken: man kan ikke bare tage et hiv som af en cigaret, for så kommer der hverken damp eller halskrads.
Man skal suge langsomt ''lidt som at suge en drink op gennem et sugerør'' så får man meget mere ud af fornøjelsen.....
Håber, at du lige vil hjælpe mig lidt, helenekr?

I trådens nogenlunde begyndelse for et stykke tid siden, gik jeg ind på et af linkene, men der er for meget at sætte sig ind i for min lille hjerne.

Jeg skal helt sikkert have både VG/PG, for jeg ryger omkring de 20-30 hjemmerullede om dagen uden filter...
Gad virkelig at prøve for at spare og fordi jeg har asmatis bronkitis og er nogen gange ved at hoste lungerne ud.
Er der nogen chancer for, at man også kan kvitte disse e smøger på et tidspunkt?

Jeg kunne godt bruge et link til et godt shoppested.
Hvad skal jeg have og er det lige til at gå til, bare at bestille en grundpakke?
Ved godt, at der er flere gode råd allerede, men det bliver så teknisk?
Jeg er indrettet sådan, at jeg skal SE og evt RØRE ved nye tekniske dimser, før jeg får noget som helst begreb om det.

Når jeg fx har fået en ny elekrtisk dims, må jeg sidde med hver enkelt del og meget langsomt dvæle brugsanvisningen igennem
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 10:43   #104
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så må e-ciggen være noget for dig, det er så nemt at der ikke engang er en brugsanvisning - der er to dele, en bund og en top - og dem skruer du sammen, og så har du cigaretten

De fleste af os shopper her: http://www.pink-mule.com/
gå ind og kig dig lidt omkring, der er alt hvad du skal bruge for at komme godt i gang. Hvis du er i tvivl om noget, så kommer du bare og spørger, så kan jeg, mand eller nogele af de nye dampere nok guide dig videre

Og jo, der er gode chancer for at slippe e-ciggen også! Jeg kender mange der er holdt op med at ryge, og senere også er holdt op med at dampe. Min plan er også at slippe e-ciggen på et tidspunkt og er personligt selv gået helt ned på de laveste mg nikotin. Og ind i mellem damper jeg helt uden nikotin.


Sidst redigeret af Ninja; 17-06-2012 kl. 10:47.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:05   #105
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
MELLA.

Prøv at se på side 5.

der har jeg skrevet hvad du skal bruge, og hvad det koster.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:50   #106
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Mella

Da jeg selv er helt ny damper kan jeg sandelig godt forstå dig jeg har mange gange kigget på de der sider og tænkt - shit - det kan jeg sg. ikke finde ud af. MEN - prøv at åbne den her side:

http://www.pink-mule.com/

Rul lidt ned på siden så er der et sæt der hedder CE4 VISION 750:

http://www.pink-mule.com/CE4_VISION_...3_6656608.aspx

det koster 325 kr + fragt, Ude til venstre skal du huske at vælge styrke på nikotin og farve på sættet. tast køb og skriv - æseløret - i rabatkodefeltet og udfyld div.

om to -tre dage modtager du en kuvert ( i postkassen, så du skal ikke engang på posthuset) og så vil du se hvor enkelt det er.

det har jeg købt og nu damper jeg løs

Med Astma/bronkitis skal du dog lige huske at tage det lidt med ro, jeg tog mit første hiv som jeg plejer på almindelige cigaretter og var nær død af hosteanfald...!!!

Det er jo damp!!! såååå stille og roligt, det er godt.

For at dampe skal du
1 hælde væsken på og samle cigaretten
2 tænde for den (tryk fem gange i træk på knappen)
3 trykke på knappen når du suger - forsigtigt og stille og roligt
4 evt slukke for den igen (ved at trykke fem gange igen)

Der er lader med til almindelig stikkontakt og til usb.

Go for it - det virker - man skal bare lige vænne sig til det

Og så lige et minus til E-ciggen ;(

Jeg plejer at bruge smøgpausen som en afgrænset pause, da en smøg jo tager x antal minutter at ryge, og så er pausen slut igen! Det kan man ikke på samme måde når man damper!
Det skal man altså liiiige vænne sig til, for mig blev pauserne lige pludselig meeeeget lange, eller sprunget helt over

ha ha ha ha ha
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:55   #107
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og mon ikke Mella skal vælge en 16 mg nikotinvæske - tror 21 bliver for stærk.

Jeg damper faktisk ikke så meget mere, som jeg gjorde i starten.

Da jeg røg cigaretter, kunne jeg gå helt i panik hvis jeg havde glemt smøgerne....og blev endnu mere frustreret hvis jeg havde smøgerne, men havde glemt lighteren!

Jeg har flere gange glemt min e-cig, og er ikke længere grebet af panik. Så den der frygtelige afhængighed jeg havde ved smøgerne, er ikke ret udtalt nu med e-ciggen.

Da jeg røg, skulle jeg ofte tænde den ene smøg med den anden, men nu kan jeg lige tage en lyn pause og fx tage 3-4 hiv af e-ciggen, og så lade den ligge og komme videre med det jeg nu engang var i gang med.....

På et af mine batterier er der en tæller på - dvs man kan se hvor mange sug man har taget i løbet af dagen. I begyndelsen var jeg oppe på over 400, og nu ligger jeg mellem 100 og 200. Og det er kommet sådan ret ubevidst.

Sidst redigeret af Ninja; 17-06-2012 kl. 14:01.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 14:57   #108
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vi har lige købt ego-t og fik den fedeste vejledning med de typiske begynderfejl blev vi veljedt omkring, ikke kun at det er dumt, men også hvad man så gør hvis fx den er utæt i samnlingen (hvilket den så ofte slet ikke er) Vi fik smagt et par smage og jeg tror han mindst 20 gange... i spørger bare intet spørgsmål er for dumt.

Jeg så han havde et par stykker af dehelenekr har linket til med meget varme anbefalinger, og spurte om det var de dem, ja MEN de knækker ved samlingen og derfor ville han ikke sælge dem, ikke før den fejl var lavet.

Den vi har har en kæmpe "fejl" man skal passe meget på med opladningen, de kan skrues meget længere i end godt er, de første gange går det, men de vil gå i stykker af det, men når nu man har fået sådan en grundlig vejledning så man ved det, er det jo ikke så slemt.

Han var meget, vi er naturligvis velkommen til selv at købe over nættet men advarede om at købe med nikotin uden for EU, for så vil det sikkert blive taget i tollen, så den advarsel/opfordring er her med vidregivet

Han var også meget, han sælger IKKE til nybegyndere uden at give vejledning, og syntes det er dumdristigt ikke at få den vejledning med, han har en kollega som stort set kun viser hvordan den skal samles og hvor man hælder væske i og ellers smider æsken i nakken af folk, for damperen der har en til at ligge er det jo intet problem, men for os andre er det faktisk ikke så tosse liiige at... hvad er det her, og få lov at prøve så man kan sige nej tak det her kan jeg ikke med, for det ER anderledes end at ryge, man skal altså venne sig til at trykke på knappen (og venne sig til at gøre det rigtigt, også jeg gør som flertallet slipper for tideligt, hvis jeg ikke lige tænker min om) man skal lige venne sig til længden og hårheden af ens sug ikke er det samme som rigtige smøger (og der har jeg allerede erfaret at det er indivudielt, både med alm smøger og med disse ryger manden og jeg ikke enst) Måden det mærkes i hals og lunger er absolut heller ikke det samme, og de fleste vil efter nogle syg, kunne mærke om de vil kunne forliges med forskellene og venne sig til at det altså er 2 ret forskellige ting, så det er godt at få lov at prøve inden man spændere i vores tilfælde 600 kr for et startsæt og 2 væsker, for er det ikke noget er det jo penge ud af vinduet.

Jeg kan mærke at jeg sagtens kan venne mig til det, især de med smag af noget (dog ikke jordbær yark *gg*) men lakrids står allerede på ønskelisten, og jeg har kun sidet med en i sammenlagt 30 min jeg kløjs lidt i den er med hvor meget-længe jeg skal suge, det kommer til at tage mig lidt at venne mig til, men det er ren vaesag, og sikkert godt for jeg ryger mine smøger helt forkert i forhold til c-cig, det er godt den forskel er der for det vil for mig være med til at jeg ikke gider bække dele, og med bevistheden om at e-cig trods alt er sundere, så falder den helt sikkert ud til den side

Manden er lidt mere skæptisk, hvilket hænger sammen med hans job, han kører randegraver og det er med joystik en i hver hånd, og det er der han ryger mest, menhan kan ikke slippe joystikne, og derfor heller ikke ryge e-cig, og de er for tunge bare at side med i munden, hvilket han nu en gang ynder at gøre, men som jeg sagde til ham, kan han så nøjes med alm smøger inde i rndegraveren og dampåe for resten er det altså også penge, og når nu jeg er okay begejstret og derfor nok bliver fast damper (på 2 måbeder Damp og damper ) så er det ikke helt spild, for jeg vil jo alligevel have tingene liggende.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 16:55   #109
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
LUM.

Jeg startede denne tråd med at sige, at jeg syntes man skulle prøve

at finde et sted ( butik ) hvor man kunne få en forklaring på hvad dette

her går ud på, og hvad man skal bruge for at komme igang,

det er lidt dyre, end hvis du køber på nettet, men så får du også det rigtige,

når så man er blevet klogere, så kan der købes ind på nette til en god pris.

skal man virkelig skære det ud i pap her på siden, så bliver det svært,

for der er så mange ting man lige kan gøre, for så sker der det og det.

men det er da dejligt at kunne hjælpe hinanden med de små fif der nu er,

det er rigtig hvad helene skriver ang nikotin,

LUM. vil gerne spørge dig, du skrive du købte rygevæske hos en forhandler,

var det med eller uden nikotin ?????

Sidst redigeret af mand; 17-06-2012 kl. 17:35.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 17:22   #110
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil bare gøre opmærksom på, at det er fuldt lovligt at købe nikotinvæsker over hele Europa - det bliver IKKE taget i tolden!!!

Man bliver heller ikke arresteret af politiet hvis man bliver pågrebet med rygevæske. Lige som det heller ikke bliver beslaglagt selvom man har tønder med væske stående i hjemmet.
Det er lovligt at være i besiddelse af det når det er købt i udlandet.

Hvis man bestiller udenfor EU, fx USA, så er der helt andre toldregler, så DER skal man ikke handle.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension