K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2009, 17:17   #11
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
hmm... det er da rimelig tankevækkende Helene :-) Men så tænker jeg bare på om man kan stoppe med at betale til sup når man først er tilmeldt?.... for så skal jeg have et ordentlig hul i madrassen til opsparingen... hehe
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 17:20   #12
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja og så skal man huske at få dem ud inden man skifter madras.

Jamen helt enig det er et svært valg. er da også i tvivl om jeg valgte rigtigt.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 20:31   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
små 200 kr
Jeg mener, det er 140 kroner, som der IKKE betales skat af nu.

Hvis du fravælger sup/sap, så skal du betale skat af de 140 kroner.

Det er altså kun cirka 100 kroner i opsparing pr. måned.

Og hvad ældrecheck mv. angår, så kan de love jo ændres en mulliard gange, før du bliver folkepensionist.

Men... man ved jo aldrig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 23:57   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.........jaaaaaa, det er da et svært valg!!

Men et eller andet sted, så er der noget der siger mig, at hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det somregl også......

Men ideen er jo meget god, førtidspensionister forventes jo ikke at leve så længe (som de højt uddannede og vellønnede), og så kan alle de dejlige penge jo så gå tilbage til systemet.....

Hvis jeg indgår i ordningen, vil der CA stå 150.000 kr på opsparingen, men jeg kan højest få 13200 kr om året FØR skat i mit fem og tredsens tyvende år, dvs at opsparingen vil være opbrugt når jeg er over 80 år.......og ifølge frygtelige statistikker, så skal jeg være heldig hvis jeg i det hele taget bliver 70!!

Og alle ved, at de 13200 kr er et bruttobeløb som bliver hovedstolen for alle beregninger angående boligsikring osv...
Så hvis der nu ryger 200 kr i boligsikring om måneden osv, så bliver der godt nok ikke meget 'blid overgang' til folkepensionist......da beløbet som udgangspunkt er ret lille pr år netto.

Og selvom verden skulle se meget anderledes ud til den tid, så er jeg temmelig sikker på at jeg ikke kommer til at ærge mig over de par hundrede mere om måneden som jeg MÅSKE ville have fået.......

Så prikker jeg bare hul på madrassen og rejser min vej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 08:58   #15
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Question ang suplerende pensioner

ja,jeg betaler også til den særlige opsparing,som jeg blev tilbudt,da jeg blev tilkendt FP,i maj 09...samt jeg også betaler den tvunge ATP...

som jeg kan læse her,så er der mange som,gør sig tanker om,hvor meget og hvor lidt,der så bliver på kontoen,samt hjælp til diverse,når vi alle bliver folkepensionister...

ja,jeg selv tror ikke rigtig, at der er noget som hedder folkepension i fremtiden,der skal vi alle selv,have sparet op til,inden den tid...og der er jo ikke alle som,har den mulighed,især ikke i det sociale system,hvor vi intet må,ja, så har vi aldrig en chance...

hejsa til alle anette
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 09:40   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og uanset hvor meget man betaler rundt omkring til pensionen, så kommer man aldrig op på et beløb hvor man kan leve standsmæssigt - og da slet ikke hvis folkepensionen bortfalder, gys.....

Det er NU man skal begynde at regne og lægge tilside, så man netop ikke bliver overrasket senere.

Personligt vil jeg hellere opbygge en mindre formue på måske 150.000 kr og miste 'hjælpen' end jeg vil opbygge et meget lille beløb, der kan gøre det enormt vanskeligt at miste selv små beløb der skulle have hjulpet......

Men havde Sup nu været højere og bedre fordelt, så der var mere rådighedsbeløb pr måned, og udelukkende blev brugt som en overgangs-hjælp (som de rent faktisk lover), jamen så havde jeg også meldt mig til omgående. Men 13200 kr før skat om året er simpeltehen for dårligt, når man betaler gennem 25 år, og man som udgangspunkt har næsten 150.000 kr stående!!! Hvad dælen skal man så med de små 500 kr om måneden, og samtidig også risikere at der ryger af pensionstillæget, ældrecheken og boligsikringen...der kan bringe rådighedsbeløbet endnu længere ned. Ja, jeg forstår simpelthen ikke pointen.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 09:55   #17
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Meget tankevækkende! jeg har selv overvejet at betale ind til SUPP, men det er jeg da absolut ikke sikker på, at jeg vil gøre nu!
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 09:58   #18
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
nu kommer jeg også vildt i tvivl
Betaler til den, men kan godt se nu, at det måske ikke er så smart...
I det hele taget, kan jeg ikke se, hvordan man skal overleve til den tid for så få penge?
- Måske en bankboks istedet for??
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 11:44   #19
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Unhappy ang suplerende pensioner

ja,det er ikke nemt,at finde ud af,hvad vi skal gøre i det her samfund,synes danmark,er kørt ud på et sidespor efterhånden,det er alt som halter

og den sup,som vi betaler nu og kan få udbetalt,når vi bliver 65 år,den kan trækkes fra i skat nu,men der bliver så trukket,skat til den tid,synes også at det er er spil for galleriet,efterhånden...

og det læser vi jo,gang på gang i medierne,at folkepensionen ikke er til,at have et eksistens grundlag på....

men regeringen er sgu lige glade,de laver ikke loven om,jeg ville sige,at folkepensionen skulle være,lige så meget på,kontoen som en FP
så kunne alle klare sig og der ville være minimalt,med hjælp til diverse andre ting,så...

men afsætte mange penge,til alt muligt plat,det er de mere end dygtige til i regeringen,hvor herre bevares...hvad med,at få gang i danmark,så alle kan leve,bruge sygehuse,plejehjem,skoler,tog/vejnet,uden at det mest alt,bliver skrottet/lukket ned eller ej,sat istand,vi betaler da skat og kan da være,vi kommer til ,at betale mere i skat,det forbavser mig ikke...det var lige lidt gylle
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 16:49   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg i hvertfald taget beslutningen - jeg melder mig ikke til ordningen!

Jeg kommer lige fra boligsikringen og kunne ikke lade være med at spørge hende Lone om sup og boligsikring, for det må hun jo vide noget om. Og det gjorde hun også, og sagde at man ikke både kan blæse og have mel i munden, og det var sådan set svar nok!
SUP bliver beregnet som en ekstra indtægt og de regner kun med bruttobeløbet, hvilket får konsekvenser på alle fronter uanset om man skal have gebis (skal til tandlæge), ha medicin, boligsikring, hjælp til en varmeregning eller andet relevant.
Og som hun sagde, så kunne hun sagtens komme i tanke om flere sager hvor SUP er lig med underskud i kassen samlet set.....eller at rådighedsbeløbet ligger nær nul.

Men det lyder da flot!! Men alligevel meget typisk - de giver med den ene hånd, og kradser hastigt tilbage med den anden......og selvfølgelig!, der er sgu ingen der giver noget ved dørene hvis man tænker sig godt om. Der er noget uldent ved det, og tallene taler jo også sit tydelige sprog - de spare simpelthen penge ved at folk tilmelder sig ordningen, og dør de før de fylder 80 år, så får de fuld bonus!!!

Som sædvanligt kassetænkning
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SUP - den supplerende arbejdsmarkedspension, L.S. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 05-09-2012 12:29
[Info] SUPP - Supplerende Arbejdsmarkedspension Experimental Nyttigt at vide for Førtidspensionister 45 04-10-2011 15:13
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
supplerende arbejdsmarkedspension Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-06-2011 09:55
Pjece om Den supplerende arbejdsmarkedspension zuza Et godt link! 0 24-02-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension