K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2011, 08:38   #21
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Arrrrg ringer til sb idag, da jeg stadig ikke har fået svar på de mails jeg sendte i fredags.. Hun oplyser så, at hun ikke har svaret, da jeg har fået ny sagsbehandler.. Hvorfor er det lige man intet får afvide om dette.. Har kun haft hende her i juni måned.. Forstår mig ikke på systemet..
Nu kan jeg så gå og vente på den nye sb ringer tilbage til mig..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 09:02   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej malenemuz

Du kunne også finde ud af, hvad teamleder hedder og skrive et brev til vedkommende, at du ikke er blevet oplyst om skift, ej heller om navn, og idet du henviser til din lovmæssige ret til at samarbejde om din sag, vil du gerne have oplyst vedkommendes navn, tlf. og mailadr.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 10:44   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej malenemuz

Du kunne også finde ud af, hvad teamleder hedder og skrive et brev til vedkommende, at du ikke er blevet oplyst om skift, ej heller om navn, og idet du henviser til din lovmæssige ret til at samarbejde om din sag, vil du gerne have oplyst vedkommendes navn, tlf. og mailadr.

mange hilsner

Gunvor
I stedet for at bruge krudt på, at finde ud af hvem der er hvem, så ville jeg stile en klage til jobcenterchefen, det er ikke nødvendigt at kende dennes navn, der skal blot skrives "Til Jobcenterchefen".

I næste linie bør der stå tydeligt, at "Dette er en klage over manglende svar og oplysning", ell.l..

Hvis det ikke fremgår tydeligt, at det er en klage lander den på sb's skrivebord, uanset om man har skrevet, at det er til teamleder eller jobcenterchef.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 08:33   #24
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Den nye sb ringede til mig igår, og undskyldte fejlen, hun sagde det skyltes ferie.. Ja hvis vi andre brugte den undskyldning, skulle vi nok hører for det

Men til trods for det, så virkede hun rigtig flink.. Sagde hun havde modtaget min sag i mandags, tirsdag havde hun den til møde med nogle andre, og alle var enige om at det var en førtidspension.. Med pga. pensionsnævnets afgørelse, vil hun sende mig på Reva 4-6 uger, så skulle jeg være afklaret bredt nok, og så indstillede hun mig efter paragraf 18.

Der kommer heller ik sygdagpengestop, trods afslag på pension, hun havde fået den forlænget i 39 uger, så burde vi være færdig med denne sag, som hun sagde..

Hun ønskede mig god sommerferie, får hørte ikke mere fra dem før august, så nu kunne jeg nyde det lidt
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 09:33   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Puha...

Det lyder da fornuftigt!

Nyd du bare din ferie, men husk at rykke sagsbehandler for opstart, i god tid inden sygedagpengeudløb.

PS. Du får/skal have skriftlig bekræftigelse på forlængelsen.
Alternativt; Skriv mail om bekræftigelse på samtaleindhold. Herunder at du hører noget inden 8 dage, hvis du har misforstået noget/nogle aftaler!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 11:21   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej malenemuz

Dejligt at læse, pøj pøk med videre forløb.

MEN som Popaie skriver få det på skrift: ref. at samtale via mail m. bekræftigelse på din fremtidige plan, samt aktindsigt på det sidste i dine sag, så du kan se det stemmer overens.

Hvorfor er det godt at gå med livrem og seler i dette system: ja, nogle holder ord, andre bliver syge, teamskift ect., og hvis der ikke er ført ordentlig notatpligt, ja, så kan din nuværende SBs udmærkede indstilling og plan ryge på gulvet.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 14:03   #27
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Tusind tak for rådene

Har allerede modtaget papir idag, på min forlængelse og mit videreforløb..
Tror jeg har fået en af de få gode sagsbehandler der er, som ikke modarbejder en men samarbejder..

Så tror jeg vil nyde min "sommerferie" indtil hun kalder mig til møde i august.. Der skulle hun gerne vide mere med revaopstart og hun vil prøve at undersøge om ikke der var måder på at fragte mig til reva på.. Jeg kan ikke selv køre bil, pga. min medicin som gør mig rundt på gulvet hele tiden og mine arme, som ikke kan holde på ratten pga. mine sygdomme, så med det offentlige vil det ta' ca. 5-6 timer hver dag frem og tilbage... Hun mente der måske var nogle regler for sådanne ting i kommunen..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 18:06   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Malenemuz

Så er det lykkedes mig at finde noget konkret omkr. kommunes forpligtelse til at informere indstilling til FP eft. rette paragraf fra Ankestyrelsen:

[QUOTE]Kommunen har efter Ankestyrelsens opfattelse pligt til at sørge for, at det ved ansøgninger om førtidspension bliver afklaret tilstrækkeligt, om ansøger eventuelt ønsker sagen behandlet på det foreliggende dokumentationsgrundlag, eller om ansøger ønsker at deltage i arbejdsprøvning og få sagen yderligere belyst lægeligt.

Det er endvidere vigtigt, at borgeren får relevant vejledning om reglerne. I SM P-13-04 og i P-21-04 fandt Ankestyrelsen, at sagerne var behandlet på det foreliggende dokumentationsgrundlag, uden at ansøgeren var vejledt om forskellen på behandlingen efter pensionslovens § 17 og § 18. Afgørelserne var derfor ugyldige.[/QUOTE]

Link til udnersøgelse, s. side 17:
http://www.ast.dk/page_pic/pdf/praksisundersoegelse_om_foertidspension_30_10_2006 _12_41.pdf#search="belastningssyndrom og pension"

Min fremhævning, hvor du nu kan gå ind på Ankestyrelsen hjemmeside og søge under principafgørelser for disse 2 sager. Nærlæs dem og henvis til disse afgørelse, kopier ang. konklussion at afgrøelserne blev kednt udyldige pga. forkert sagsbehandling og udeladelse af oplysningspligt.

Ovenstående kan bruges, hvis der igen optræder besvær undervejs omkr. din nye FP-søgning til fastholdelse af søgning eft. §18.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 07-07-2011 kl. 18:16. Årsag: fejl
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 19:45   #29
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
gunvor lige til orientering til link virker ikke vedr. belastnings syndrom og pension
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 14:34   #30
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Tusind tak for det gunvor Det vil jeg gå ind og læse med det samme..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man ønsker at skifte sagsbehandler? nuller Alt det andet 4 20-12-2011 04:10
Hvis man vil klage "højre" oppe end ens sagsbehandler 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-11-2011 16:11
pension søgt af sagsbehandler. sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-02-2010 11:10
Overvejer fleksjob istedet for stu Sucks Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2009 16:02
Jeg har jo søgt FP Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 24-02-2009 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension