K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2016, 22:43   #1
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
varmetillæg og andre tillæg

Nu er jeg så blevet seniorførtidspensionist på 3 måned og har hver måned fået forskelligt udbetalt, adskillige opringninger til udbetaling danmark får jeg en sludder for en sladder.
De kan ikke sende mig oplysninger om hvordan de har udregnet mine udbetalinger, men fået at vide de skam er rigtige.?????
Jeg selv får det til et andet beløb.
Hvad gør man så ??

Desuden hver gang jeg kontakter kommunen
får jeg at vide jeg ikke er berettet til varme tillæg
hjælp til briller, tandlæge etc fordi det kun gælder pensionister fra før 2003
En personlig tillægsprocent har jeg heller ikke får jeg at vide.

Kan alt dette være rigtig, at man forsat skal kæmpe mod kommune og stat, efter man er blevet førtidspensionist.
Det kan oplyses de ikke besvarer mine mails, hverken med kvittering om de har modtaget mailen eller læst den.

Forøvrigt ville jeg forsætte med ikke at have digitalt post, hvilket jeg fik at vide at jeg ikke var omfattet af målgruppen, for ikke at have digitalt post, og derfor skulle have digitalt post, hvilket jeg ikke er intesserret i
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2016, 23:46   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Nu er jeg så blevet seniorførtidspensionist på 3 måned og har hver måned fået forskelligt udbetalt, adskillige opringninger til udbetaling danmark får jeg en sludder for en sladder.
De kan ikke sende mig oplysninger om hvordan de har udregnet mine udbetalinger, men fået at vide de skam er rigtige.?????
Jeg selv får det til et andet beløb.
Hvad gør man så ??
Har du ikke fået en "lønseddel"?

Hvis du har, så prøv at se, om der er en klagevejledning på den.
For så klager du simpelthen, og tvinger dem på den måde til, at komme med en ordentlig forklaring.

Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Desuden hver gang jeg kontakter kommunen
får jeg at vide jeg ikke er berettet til varme tillæg
hjælp til briller, tandlæge etc fordi det kun gælder pensionister fra før 2003
En personlig tillægsprocent har jeg heller ikke får jeg at vide.
Det er helt korrekt det de har oplyst dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Forøvrigt ville jeg forsætte med ikke at have digitalt post, hvilket jeg fik at vide at jeg ikke var omfattet af målgruppen, for ikke at have digitalt post, og derfor skulle have digitalt post, hvilket jeg ikke er intesserret i
Eftersom du sender mails til dem, så kan de jo se, at du har en pc, eller har adgang til én.

Du kan se her hvilke kriterier der skal være opfyldt for at blive fritaget for digital post: https://www.borger.dk/Sider/Hjaelp-og-fritagelse.aspx

"Hvis du ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan du blive fritaget, hvis du opfylder mindst en af fritagelseskriterierne.
Fritagelseskriterier
Du kan blive fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, hvis du:

Ikke har adgang til en computer med tilstrækkelig internetforbindelse i dit hjem eller opholdssted
Har en fysisk eller kognitiv funktionsnedsættelse, som hindrer dig i at modtage post digitalt
Er registreret som udrejst af Danmark
Er blevet hjemløs
Har sproglige vanskeligheder
Har praktiske vanskeligheder ved at skaffe NemID."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2016, 10:49   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
...hver gang jeg kontakter kommunen
får jeg at vide jeg ikke er berettet til varme tillæg
hjælp til briller, tandlæge etc fordi det kun gælder pensionister fra før 2003
En personlig tillægsprocent har jeg heller ikke...
Det er helt korrekt at ingen pensionister, tilkendt pension efter 2003, er berettiget til nogen tillæg ud over pensionen og ikke har nogen tillægsprocent.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2016, 11:50   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis din nettopensionsudbetaling ændres kan det være Skat har reguleret fx på grund af tidligere for meget/ for lidt udbetalt pension. MEN du skulle gerne have modtaget en meddelelse i din e-boks om ændringen.

Din tillægsprocent fremgår af din pensionsmeddelelse, som også er fremsendes til e-boksen.

Kan være en god idde at få din e-boks sat op til, at du for en mail i din mailboks, når der er nyt i e-boksen.

Som nævnt kan du blive fritaget for digotal post, såfremt du opfylder betingelserne for det. Men du kan ko altid prøve at søge.

Se evt her om evt tillæg til fp. https://www.borger.dk/Sider/foertids...c-1260d1256ee4
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 23:31   #5
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Conda, hvis du får forskellige beløb udbetalt i over 3 måneder, så må det jo skyldes, at du f.eks. har ekstraindkomster udover ca. 74.000 kr.

Men når året er omme kommer der en opgørelse over om du har fået for meget eller omvendt. Dette er noget nyt og indført fra 01.01.2015.

Men Udbetaling Danmark skal nok besvare dine spørgsmål enten skriftligt eller mundtligt, så jeg tror ikke du skal være bange for at du kommer til at kæmpe med stat og kommune nu du er blevet pensionist. De tillæg du nævner kan du søge om, når du bliver folkepensionist.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 19:10   #6
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er helt korrekt at ingen pensionister, tilkendt pension efter 2003, er berettiget til nogen tillæg ud over pensionen og ikke har nogen tillægsprocent.

Men hvis man overvejer at flytte ud af DK og EU , så ved juridisk magik mister man mystiske tillæg som giver (i min tilfælde) 2000 dkr mindre per måned udbetalt, smart - ikke? :-) Disse tillæg er ligesom Elvis :-)
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2016, 12:12   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Conda

Ang. Ud af DK (læs Udbetaling Danmark): vil jeg anbefale dig, at skrive til den ledelsesansvarlige for det relevante område for endelig løsning af dit problem og vedhæfte tidl. skrevne mail. Find rette person på dette link:

https://www.atp.dk/atp-som-administr...lse-og-kontakt

Ang. varmetillæg ect.: så har kommunen ret i, det er tilknyttet FP før 2003, og ikke dem der har fået FP efter 2003, som du har.

Ang. digital post: er det uklart ud fra dit skriv, hvornår ud har søgt dette og hvem der har givet den den beskrevne besked.

Linker til Ældresagens "hj.side", idet de meget klart skrive om reglerne der:

Citat:
Sådan søger du om fritagelse
Du skal henvende dig personligt på Borgerservice i den kommune, du bor i. Det er ikke nok at ringe. Du skal medbringe gyldig legitimation fx dit sygesikringsbevis eller pas. På Borgerservice skal du udfylde en fritagelsesblanket, hvor du skriver under på, at du opfylder mindst én af betingelserne for fritagelse. Du er dog ikke forpligtet til at angive, hvad grunden er. Kommunen kan derfor ikke kræve dokumentation for grunden til din fritagelse.
Dvs. anvend den af KL udformet blanket FD 001F, se evt. dette link:

https://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/fd001f.pdf

Yderligere kan det læses på Ældre Sagens "hj.side":

Citat:
Hvor længe gælder fritagelsen
Din fritagelse for Digital Post gælder som udgangspunkt i to år. Derefter skal du forny den. Du vil modtage et brev, når det er tid til fornyelse. I nogle tilfælde kan du blive fritaget permanent. Det er Borgerservice, som vurderer, om det er sandsynligt, at du bliver mere digital i fremtiden. Spørg derfor om en permanent fritagelse, hvis du mener, at du har brug for det. Du kan altid se på din fritagelse, hvor længe denne gælder, hvis du skulle være i tvivl.
https://www.aeldresagen.dk/viden-og-...r-digital-post

Mine fremhævninger.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension