K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2014, 01:19   #21
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Hej webmaster

Tak for dit råd, helt sikkert noget vil gøre hvis el når jeg kommer i en arbejdsprøvning.

Tak for dit råd, det vil jeg få glæde af. Enig ja uhvisheden om hvad der kommer til at ske i fremtiden påvirker også mig, jeg bruger flere timer de fleste af dagene på at spekulere på det😳bliver i dårligt humør og meget negativ( hvilket min kæreste er træt af(det skal siges at inden jeg blev syg og en del af systemet havde jeg en meget positiv indstilling til livet og troede altid på det bedste i folk, intet andet var modbevist. Så det skammer jeg mig lidt over at jeg har ændret så meget indstilling til alt😳 og jobcenters tankegang om at alle mennesker skal/ kan placeres i nogle enkelte kasser, og hvis du ikke passer i nogen af kasserne er det bare ærgeligt😳og den generelle holdning om at alle kan arbejde 37 timer om ugen, hvis de ellers gidder!!!! Jeg ville gøre ALT hvad kunne for at være en helt normal person der kunne passe et alm fuldtids job, og ikke skulle kæmpe med systemet, og nogle menneskers holdning om at man bare er doven og ikke gilder at arbejde!!!! Og mit sygdom er psykisk og det hjælper altså ikke på sagen. Tænker tit at hvis jeg fejlede noget psykisk så ville det være nemmere(en meget dum tanke det ved jeg godt&#128530 jeg skal jo være glad for at jeg kun er psykisk syg.


Undskyld jeg havde bare brug for at komme af med det.
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 01:28   #22
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Og mit sygdom er psykisk og det hjælper altså ikke på sagen.
Har du talt med din psykiater om der er et eller andet vedkommende kan hjælpe dig yderligere med, i den her svære situation hvor du er udsat for ekstra press.

Selv havde jeg meget hyppig kontakt med min psykiater, som også foreslog "midlertidig" øget medicinering, da min sag pressede mest på.
Men jeg blev også indlagt i en periode da det gik værst for sig i forhold til jobcenterets pres og arbejdsprøvning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 03:44   #23
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Jeg vil ringe og snakke med ham i morgen og så må vi se hvad siger( jeg er allerede for en måned siden trappet op til 900 mg litium ( var ellers langsomt trappet ned da man ikke må/ bør tage det de 3 første måneder af en graviditet( da vi gerne ville have et barn i nærmeste fremtid. Men det er nu sat på standby det næste stykke tid��jeg har ellers været skruk de sidste 3 år, men da jeg jo læste til pædagog udsatte vi det.

Steg du så i medicin? Jeg får 3 slags medicin.
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 08:19   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Og mit sygdom er psykisk og det hjælper altså ikke på sagen. Tænker tit at hvis jeg fejlede noget psykisk så ville det være nemmere(en meget dum tanke det ved jeg godt&#128530 jeg skal jo være glad for at jeg kun er psykisk syg.
Jeg regner med, at der i det markerede skulle have stået "fysisk".

Og jeg kan trøste dig med, at din situation sandsynligvis ikke havde været lettere, hvis din lidelse havde været fysisk.

Til trods for en særdeles veldokumenteret reel ryglidelse, måtte jeg kæmpe med systemet i 15 år før jeg blev tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 09:12   #25
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Ja der skulle stå fysisk syg. Men egentlig rart at vide( altså ikke at det tog 15 års kamp med systemet)
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 16:09   #26
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du spreder dig i mange tråde... nu svarer jeg på det hele her.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Jeg vil ringe og snakke med ham i morgen og så må vi se hvad siger( jeg er allerede for en måned siden trappet op til 900 mg litium ( var ellers langsomt trappet ned da man ikke må/ bør tage det de 3 første måneder af en graviditet( da vi gerne ville have et barn i nærmeste fremtid. Men det er nu sat på standby det næste stykke tid��jeg har ellers været skruk de sidste 3 år, men da jeg jo læste til pædagog udsatte vi det.

Steg du så i medicin? Jeg får 3 slags medicin.
God ide at ring til din psykiater, ud over det medicin man får fast kan man jo også have behov for noget efter behov, lige til at tage toppen, i ekstra belastede situationer.

Når du snakker om børn får jeg ondt i maven, det er til tider meget belastende at have børn selv ens egne.

Du snakker også om at flytte fra kæresten af økonomiske grunde, det hænger ganske enkelt ikke sammen med et ønske om børn, det vil være alt for usikkert hvis dagligdagens genvordigheder gør dig så syg som nu.

Så spørger du til at rejse.
Når man er på sygedagpenge kan kommunen tillade at man opholder sig kortvarigt i andre EU-lande, og det omfatter jo ikke Sydafrika.

Uanset hvordan du er stillet i forhold til kommunen hvis du rejser, så skal du være opmærksom på at du IKKE kan tegne en forsikring hvis du har haft behandlingskrævende forværring indenfor de sidste 6 måneder inden afrejse, og det har du jo, kva at du for tiden er "syg"
Konsekvensen af at rejse uden forsikring kan være at behandling og hjemtransport kommer du selv til at hænge på hvis du bliver syg, og det kan sagtens være 500.000 kr +++, vi taler om her !
Hvis du tager afsted er det i hvert tilfælde vigtigt at du hos forsikringsselskabet søger en forhåndsgodkendelse for at din forsikring dækker... søg allerede nu, så rejsen kan nå at blive aflyst hvis forsikringen ikke vil dække dig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2014, 20:53   #27
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Hej tak for dine svar. Kæresten og jeg har snakket om min situation igen, og hvis jeg skulle være så uheldig ikke at være raskmeldt eller afklaret inden mine sygedagpenge ophøre så bliver vi boende sammen alligevel. Og så må vi se hvad fremtiden bringer... Om med hensyn til at få børn så er det sat på standby indtil jeg er ovenpå igen.

Det med at undtagelsen kun gælder i Europa vidste jeg ikke, så i morgen vil jeg kontakte rejseselskabet og høre hvordan jeg vil være stillet.
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Usikker fremtid.... Fib-Spurven Alt det andet 8 26-09-2012 00:30
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Usikker på mit nye arbejde Simmer Jeg har fået job. 3 11-09-2009 18:23
Usikker fremtid Blueday Dit og Dat 4 11-08-2008 19:29
meget usikker sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-01-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension