K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2009, 23:47   #1
Tinni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
Tinni er ny på vejen
Fleksjob:

Spørgsmål:
Er der nogen der ved hvor længe man kan være i arbejdsprøvning inden en evt. fastansættelse, og hvor mange gange kan arbejdsgiver forlænge arbejdsprøvningen.
Hilsen Tinni
Tinni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 23:59   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mener du praktikken inden du ansættes i jobbet ?

Den er på maks tre måneder men det behøver ikke at være tre måneder læs evt her http://www.k10.dk/showpost.php?p=35018&postcount=6 og det er ikke din arbejdsgiver der skal forlænge det er kommune/jobkonsulent.

Hvis en arbejdsgiver vil have yderlig forlængelse skal der ligge en meget god grund til det og du skal acceptere den, ellers kunne mange arbejdsgivere jo fristes til at have folk i årevis uden at ansætte så sådan fungere det ikke
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 00:27   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Ifølge min jobkonsulent (hos anden aktør) er praktikperioden oftest på 1 måned.

Hvis flexjobberen efter denne måned mener at tingene er ok, og er med på en ansættelse, men arbejdsgiveren derimod ønsker praktikken forlænget, så kan man lave en aftale om at forlænge praktikken med 1 måned, og samtidig aftale, at hvis denne ekstra måneds praktik ender med at der ikke bliver en ansættelse, så har den ekstra måned været gratis for arbejdsgiver, hvorimod, at hvis den ekstra måneds praktik ender ud i en fastansættelse, så betaler arbejdsgiver løn for den ekstra måned. (Også ifølge min jobkonsulent).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 00:31   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med ovenstående.

Du skal også sørge for at få nogle konkrete aftaler omkring arbejdsprøvningen, så du ikke bare går og ikke ved hvad der skal ske.
Du skal vide hvor længe du skal være der, hvad formålet er osv - og der kommer Trolds erfaring så ind, så du kan få forhandlet dig frem til en holdbar løsning/fastansættelse osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 09:27   #5
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Min erfaring lige nu er, at de kan forlænge det lang tid.. Jeg var selv 8 mdr samme sted..og fik at vide fra starten at jeg IKKE kunne blive der..

En veninde var over et år samme sted.. De ved ikk hvad de skal gøre ved os og AF os

Man bliver sgu depri af det venteri

Venter på at komme et 3sted hen.. hører intet fra jobkosulent. Ringede til hende i torsdags.. Hun sagde jamen du står på min seddel..

At havde det fysisk skidt kræver sgu sin MAND
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 15:24   #6
dali
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 12
Styrke: 15
dali er ny på vejen
Vedr. lang praktik

I skal også alle huske på, at der normalt ikke indbetales til pension når i er i praktik, I optjener ikke feriepenge, og arbejdsgiver har en meget billig arbejdskraft..
dali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 17:19   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
FIE er du visiteret til fleksjob eller er du i arbejdsprøvning mhp fleksjob, som jeg læser det her indlæg fra Tinni så drejer det sig om praktikken op til fastansættelsen og der er det tre mdr med mindre der er nogen ting der ikke er afklaret ...

Citat:
§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=127186#K10

Som flekser er man en § 2 stk 7 hvis man er på ledighedsydelse ...

Ergo er det maks 13 uger
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 21:36   #8
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Mener du praktikken inden du ansættes i jobbet ?

Den er på maks tre måneder men det behøver ikke at være tre måneder læs evt her http://www.k10.dk/showpost.php?p=35018&postcount=6 og det er ikke din arbejdsgiver der skal forlænge det er kommune/jobkonsulent.

Hvis en arbejdsgiver vil have yderlig forlængelse skal der ligge en meget god grund til det og du skal acceptere den, ellers kunne mange arbejdsgivere jo fristes til at have folk i årevis uden at ansætte så sådan fungere det ikke
ups ja.. læste vist lidt forkert.. læste indlæg igen og den fes vist ind nu.. venter selv på at blive visteret til flexjob.. sorry knuz Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 22:08   #9
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg er pt i arbejdsprøvning, efter afklaring - det der med revurdering inden for 12-18 mdr. ledighed.
Jeg skal være der 8 uger pt. i 3 timer...

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension