K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2010, 13:31   #1
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Rækkefølge i tingene?

Hvis man, som mig, har fået en diagnose. Ens sagsbehandler synes at man skal søge Ftp. Har fået en tid hos egen æge til GHA den 11.1. og jeg har indsendt/udfyldt ressourceprofilskema. Hvad skal man så gøre? Hvor langt er man i processen? Betyder det at ens sag, den 11 (efter samtalen på to timer med lægen vedr. GHA) er forberedt og sendt videre til behandling i systemet? Hvor lang tid kan/vil der typisk gå?
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 14:45   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der er temmelig en del "hvisser" "hvorforer"... og en hel hærskare af spørgsmål, som trænger sig på.

dit indlæg er jo temmelig kort (medmindre du har skrevet mere i en anden tråd).....

så du må nok åbne posen en smule mere, om du ønsker hjælp..... ikke pga manglende vilje, men mere for og kunne svare/hjælpe/diregere.... dig gennem "proccessen".....

mvh eders ace dk (som dog kun ytre sig på egne vegne)
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 18:11   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, du må komme ud med lidt mere....

Kære Bato.

Du skriver: "Ens sagsbehandler synes at man skal søge Ftp"

Det lyder da spændende.

Har du været i arbejdsprøvning?
Har du en underskrevet og godkendt ressourceprofil?
Har du været til speciallæge, som har sendt dig en SPECIALLÆGEERKLÆRING?
Er du gift?
Hvis, har din samlever job?
Hvilken pension syntes din SB du skal søge?
§18
§17
§17 på foreliggende grundlag?

Men hvis det er din SB der har besluttet at indstille dig til en pension iht §18 fordi din sag er belyst som den skal, er det en anden situation.

Hvor lang tid kan der gå?

Det er din sagsbehandler der bestemmer hvor meget denne vil have af dokumentation for at belyse din sag.

Men hvis din SB indstiller dig til pension iht §18 og PENSIONSNÆVNET eller hvad de nu hedder i din kommune, accepterer at den går videre til AFGØRELSE så SKAL der max gå 3 mdr før du har en afgørelse.

Lægekonsulenten kan også komme med forslag til hvad du evt skal til at undersøgelser, hvis denne mener at det belyser din sag yderligere.

Men du kan også havne på kontanthjælp med 0 kr i udbetaling hvis du er gift.

Så hvilken form for pension mon din sagsbehandler taler om?
Se det er jo spændende.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-12-2010 kl. 19:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 20:51   #4
kokken
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2010
Lokation: 9900
Alder: 70
Indlæg: 17
Styrke: 15
kokken er ny på vejen
BATO

Velkommen til, jeg kan kun tale ud fra egen erfaring.

Da jeg havde været hos egen læge for at få en GHA, gik der ca. 7 mdr.
før jeg endte hvor jeg er nu. ( fortsættelse følger )

Så skulle jeg i arb prøv i 4 uger med skåne hensyn, men det var ikke nogen succes, så kom jeg i ny arb prøv uden succes.

Det endte med at jeg kom i projekt afdelingen og skulle sidde og samle ting til et smykkefirma hvor jeg skulle have været i 8 uger.

Det skal så siges at alle mine oplysninger var blevet sendt til lægekonsulenten , hvorefter jeg på den første dag blev ringet op af SB som sagde at citat ( vi kan godt se at det er spild at tid at du skal gå der, ) jeg mener at du skal indstilles til FP. hvad siger du? jeg sagde selvf. ja da der efterhånden ikke var mere krudt tilbage i mig.

De havde fået svar fra LÆ.KON hvor han udtaler at jeg er uarb. dyg. i et hvert erhverv.

Det jeg men er at du ikke selv skal søge i første omgang, så bliver det på en PGF 17, men hvis SB indstiller så er det PGF 18 som er nemmere at komme igennem med, efter GHA og ny RP, og en tur hos spec. læge har det taget mig 7 mdr, har lige fået brev ang. FP fra 1-1-2010,

Hold fanen højt, og slå hælene sammen, GOOD LUCK
kokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 09:09   #5
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
der er temmelig en del "hvisser" "hvorforer"... og en hel hærskare af spørgsmål, som trænger sig på.

dit indlæg er jo temmelig kort (medmindre du har skrevet mere i en anden tråd).....

så du må nok åbne posen en smule mere, om du ønsker hjælp..... ikke pga manglende vilje, men mere for og kunne svare/hjælpe/diregere.... dig gennem "proccessen".....

mvh eders ace dk (som dog kun ytre sig på egne vegne)
Mit indlæg er temmelig kort, for jeg troede, at de fleste kendte min sag herinde eftersom jeg har postet flere lange indlæg tidligere. Så 'posen er blevet åbnet for længe siden'
Jeg har til gengæld læst mig imellem linierne, i det I skriver, at jeg ikke kan foretage mig andet nu, end at vente. Når man har indsendt ressourceprofilskemaet, alle ens diagnoser & samt speciellæges opinion, og den 11.1. også GHA fra egen læge, så er der vel ikke andet jeg kan/skal gøre, før jeg hører fra kommunen, om det så er arbejdsprøvning, førtidspension, flexjob elle rnoget fjerde?!
Nej, er ikke gift og har nu været på kontanthjælp i 9 mdr, så det med 0 kroner på lommen, gælder i hvert fald ikke mig.
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 10:17   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bato.

Hermed fundet tidl. tråd fra dig, hvor du beskriver din sag:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15227

Det kan være svært, at huske detajler o.lign., derfor er det hensigtsmæssigt, at holde selve ens sag under samme tråd.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 10:50   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan kun sige som gunvor , bliv i en tråd så vi kan få alle detaljer med det er mere end svært at huske alle sager og det tager tid hver gang man ser en sag og der ringer en klokke om at det har man da vist læst lidt om før ...

for slet ikke at snakke om at man har dårlig hukommelse he he

derfor bliv i samme tråd, mener man at der skal laves en ny tråd af den ene eller den anden grund så link til den gamle tråd ...

Men i det store og hele er det helt klart nemmest og smartest at blive i den samme tråd så længe det omhandler det samme ,, man vil få meget bedre hjælp på den måde ....
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 11:54   #8
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Bato.

Hermed fundet tidl. tråd fra dig, hvor du beskriver din sag:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15227

Det kan være svært, at huske detajler o.lign., derfor er det hensigtsmæssigt, at holde selve ens sag under samme tråd.
Tak, og det beklæger jeg
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu flasker tingene sig... Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 06-06-2013 22:06
Så kan man godt forstå tingene tager tid... Anna1 Det er da strengt ! 4 15-12-2010 12:29
Forkert rækkefølge af arb.prøv og udredning Angel Alt det andet 15 28-06-2010 09:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension